جاباما
۵۹۷۶۷۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

روزنامه ای که تجلیل از کیارستمی را تحمل نمی کند

روز یکشنبه ۱۹ شهریور، طی مراسمی با حضور سفرا و وابستگان برخی سفارتخانه‌های غربی، از سینمای عباس کیارستمی تجلیل به عمل آمد!

روزنامه کیهان نوشت: روز یکشنبه ۱۹ شهریور، طی مراسمی با حضور سفرا و وابستگان برخی سفارتخانه‌های غربی، از سینمای عباس کیارستمی تجلیل به عمل آمد!
این اتفاق در حالی است که یکی از مهم‌ترین عوامل فاصله گرفتن سینمای ایران از باورها و اعتقادات مردم و همچنین گفتمان انقلاب اسلامی، سوق دادن آن به سوی جشنواره‌های جهانی و در نظر گرفتن ضوابط و ارزش‌های این جشنواره‌ها به جای ارزش‌های مردم ایران ارزیابی شده که عامل و هدایت‌گر اصلی این سمت و سو گرفتن نیز، برخی سفارتخانه‌های غربی (مانند فرانسه و ایتالیا و انگلیس و...) محسوب شده‌اند. بنابراین دور از ذهن نبود که این سفارتخانه‌ها و سفرا از کیارستمی که نقش مهمی در سوق یافتن سینمای ایران به سوی جوایز جشنواره‌ای و دوری از مردم داشت، تجلیل نمایند.

لازم به ذکر است که طی سال‌های اخیر، تعداد معتنابهی از فیلم‌ها و فیلمسازان ایرانی از طریق همین سفارتخانه‌ها و وابستگانشان، به سوی جشنواره‌های آن سوی آب کشانده شده و از همین طریق، تاثیر مخربی بر این سینما و اهالی آن گذارده شده که برای دستیابی به جوایز این جشنواره‌ها، حتما بایستی فرمول خاصی را رعایت کنند. فرمولی که بر ارائه تصاویر سیاه و چرک و کدر از جامعه ایرانی استوار بوده و ارزش‌ها و هویت ایرانی و اسلامی را زیر علامت سؤال می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تیتر خبر رو که دیدم فهمیدم از کیه........هر چیز به جای خویش نیکوست فقط این یا فقط آن ، هردو نادرسته.....،وادار کردن مردمیا کسی به اینکه فقط مثل من بیندیش هم درست نیست....باید همه همدیگررا تحمل کنند .....تا کشور اداره شود....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج