اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۵۹۷۷۴
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

اعراب از کاربرد نام«خلیج‌ آمریکا» ابایی ندارند

امام‌جمعه بندرعباس گفت اگر آمریکا از این سران عربی بخواهند نام خلیج‌فارس را خلیج آمریکا هم نام‌گذاری کند آنها هیچ ابایی ندارند.

خبرگزاری ایسنا: امام جمعه بندرعباس با اشاره به فرارسیدن میلاد امام حسن مجتبی(ع) گفت: خانواده‌ها به جای گرفتن جشن تولدهای پرهزینه که مرسوم شده، سنت عقیقه کردن را که از سنت‌های زیبای اسلام است، احیا کنند.

آیت‌الله «غلامعلی نعیم‌آبادی»، در خطبه‌های امروز نماز جمعه بر احیاء سنت مستحب عقیقه کردن تاکید و اظهار کرد: به جای جشن تولدهای پرهزینه برای فرزندانمان، سنت مستحب عقیقه که توسط پیامبر اکرم(ص) بنیان نهاده شد در خانواده‌ها رواج یابد.

وی با بیان این‌که جشن تولد گرفتن برای فرزندانمان حرام نیست، افزود: اما اگر این جشن‌ها با سنت‌های اسلام توأم شود، بسیار زیبا و ارزشمندتر است.

امام جمعه بندرعباس گفت: زمانی که امام مجتبی(ع) به دنیا آمد، ایشان را در لباس زردی پوشاندند و پیامبر(ص) به این عمل اعتراض کردند و فرمودند که طفل را در پارچه‌ای سفید بپوشانند، آن وقت پیامبر در گوش راستش اذان و در گوش چپش اقامه گفتند.

نعیم آبادی در ادامه به نحوه‌ی عقیقه کردن امام حسن(ع) اشاره و اظهار کرد: پیامبر دستور دادند گوسفندی بزرگ را ذبح کنند و از گوشتش به همه همسایگان دادند و مادرش حضرت فاطمه(س) نیز به وزن موهای سر فرزندش به فقرا نقره هدیه دادند.

فضای زندگی‌ها از احترام زن و شوهرها فاصله گرفته است

خطیب جمعه بندرعباس با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) افزود: استقامت‌های حضرت خدیجه(س) در زندگی با پیامبر اکرم(ص) از استقامت‌های کم نظیر در تاریخ اسلام به شمار می‌رود.

آیت الله نعیم آبادی در این رابطه با اشاره به این‌که امروز متأسفانه فضای زندگی‌ها از احترام زن و شوهرها فاصله گرفته است، گفت: فضای زندگی‌ها را بر مبنای احترام، عشق و محبت چون زندگی پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) زنده و محکم نگه دارید.

اعراب از گذاشتن نام«خلیج‌آمریکا» بر خلیج‌فارس ابایی ندارند

وی در بخش پایانی سخنانش به سیاست دولت‌مردان کشورهای عربی و از جمله تغییر نام خلیج‌فارس اشاره کرد و افزود: در کتاب تفسیر نیشابوری در جلد دوم آن راجع به این موضوع بحث شده و در این کتاب که چاپ کشور مصر بوده و از زمان تألیف آن بالای ۷۰۰ سال می‌گذرد خود عرب‌ها به نام خلیج‌فارس اذعان کرده‌اند.

امام‌جمعه بندرعباس ادامه داد: اگر آمریکا از این سران عربی بخواهند نام خلیج‌فارس را خلیج آمریکا هم نام‌گذاری کند آنها هیچ ابایی ندارند.

وی نمونه آن را نوکری امیر قطر از آمریکایی‌ها در حکومتداری بر این کشور دانست و افزود: در کشورهای عربی تعدادی نوکر آمریکا بر ملت‌های منطقه حکمرانی می‌کنند که جز نوکری برای آمریکا هیچ کار ارزشمندی از جانب خودشان انجام نمی‌دهند.

آیت الله نعیم آبادی در پایان با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: این روز باید چون انتخابات که حال و هوای دیگری داشت، پرشکوه برگزار شود و مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسراییل زده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 123

      خاك بر سر اعراب كه سهميه پس گردنيشون از آمريكا رو روزانه تمديد ميكنن

    • بدون نام

      گل بود به سبزه نیز اراسته شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج