adexo3
۵۹۹۲۴۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

دلایل خرید و فروش سپرده‌های مردم در موسسات

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌اعتمادی به نظام بانکی و سرنوشت نامشخص موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کنار رانت‌های موجود در وصول سپرده‌ها در این موسسات موجب خرید و فروش سپرده‌ها در موسسات مالی شده است.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌اعتمادی به نظام بانکی و سرنوشت نامشخص موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در کنار رانت‌های موجود در وصول سپرده‌ها در این موسسات موجب خرید و فروش سپرده‌ها در موسسات مالی شده است.

سیدحسن حسینی شاهرودی، با اشاره به موضوع خرید و فروش سپرده‌های مردم در موسسات مالی غیرمجاز گفت: کمیسیون اقتصادی برای مرتفع کردن این مشکل مکاتباتی با بانک مرکزی داشته تا معضل عدم مشخص بودن هویت اصلی سرمایه‌گذار و سپرده گذار در این گونه موسسات مرتفع شود.

وی افزود: مردم اعتماد خود را به موسسات مالی از دست داده‌اند و سپرده گذاران برای رسیدن به حداقل سرمایه‌های خود هر کاری را انجام می‌دهند و در این میان نیز عده‌ای با استفاده از این بی اعتمادی و در خلاء قانونی ناشی از ضعف عملکرد بانک مرکزی سپرده‌های مردم را با قیمتی بسیار پایین تر خریداری می کنند و به رقم واقعی نقد می‌کنند.

نماینده شاهرود خاطرنشان کرد: برخی افراد با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی و مسیرهای ارتباطی امکان وصول مطالبات را دارند و با سودجویی اموال مردم عادی را به نام خود دریافت می کنند و این مشکل بانک مرکزی است که رویه قانونی مناسب را در این زمینه در پیش نگرفته در حالیکه در برنامه ششم توسعه نیز اختیارات لازم به بانک مرکزی داده شده است.

وی تصریح کرد: در گذشته نیز شاهد بودیم افرادی زمانی که موسسه فرشتگان اقدام به پرداخت سپرده‌های مردم می کرد با استفاده از رانت‌های اطلاعاتی و لابی‌گری، موجودی مردم را به نام خود دریافت می کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا ازتون نگذره تکلیف ثامن رو مشخص کنید!!؟؟

    • بدون نام

      خداوکیلی چه راحت دست برد زدن به پول مردم تو بانک ؟؟!!! اونم کیا؟؟؟!!! موسسه ثامن چی شد بالاخره!!!؟؟؟ ای خدا خودت یاورمون باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج