۵۹۹۶۲۳
۲۹ نظر
۵۰۱۲
۲۹ نظر
۵۰۱۲
پ

کنايه سنگين مريلا زارعي به مهاتب کرامتی:

خانم مهتاب کرامتی، از آنجلینا جولی یاد بگیر!

مريلا زارعي در جشن روز سينما که از سوي خانه سينما برگزار شده بود، از سکوت سفيران صلح سازمان ملل در قبال کشتار مسلمانان در ميانمار انتقاد کرد.

روزنامه اصولگرای جوان: مريلا زارعي در جشن روز سينما که از سوي خانه سينما برگزار شده بود، از سکوت سفيران صلح سازمان ملل در قبال کشتار مسلمانان در ميانمار انتقاد کرد.

مريلا زارعي در جشن روز سينما که از سوي خانه سينما برگزار شده بود، از سکوت سفيران صلح سازمان ملل در قبال کشتار مسلمانان در ميانمار انتقاد کرد.
مريلا زارعي که براي اهداي جايزه روي سن رفته بود، گفت: «سينما اگر بخواهد تأثير بگذارد بايد تأثير بگيرد. مسلمانان بي‌گناه در ميانمار از بين مي‌روند در حالي که سکوت سفيران صلح را شاهد هستيم. از سفيران صلح خواهش مي‌کنم براي احقاق حق اقليت مسلمان آن منطقه کاري کنند.»
جالب اينجاست که اين انتقاد صريح زارعي از هنرمنداني که به عنوان سفيران صلح سازمان ملل فعاليت دارند، کمترين بازتاب و بيشترين سانسور و بايکوت را در ميان اخبار مربوط به جشن خانه سينما داشت، گويا به طور عامدانه‌اي اين انتقاد ناديده گرفته شده بود.

اما سفيران صلح سازمان ملل چه کساني هستند؟ سازمان ملل در تعريف سفيران صلح مي‌نويسد: سفراي صلح سازمان ملل متحد، افرادي هستند که با دقت از ميان حوزه‌هاي هنر، ادبيات، علم، سرگرمي، ورزش و ساير حوزه‌هاي زندگي عمومي انتخاب شده‌اند. کساني که قبول کرده‌اند توجه جهان را به فعاليت‌هاي سازمان ملل متمرکز کنند. اين بزرگ‌ترين افتخاري است که از سوي دبيرکل سازمان ملل به يک شهروند جهاني مي‌دهد.
اين شخصيت‌هاي برجسته، زمان، استعداد و شور و شوق خود را داوطلبانه براي افزايش آگاهي از فعاليت‌هاي سازمان ملل جهت بهبود زندگي ميلياردها نفر به کار مي‌برند. اين تعريف کلي و بسيار زيبا از نظر لغوي شامل 13 نفر مي‌شود. افرادي مانند دنيل بارنبويم موسيقيدان صهيونيست، هايا بن الحسين دختر ملک‌حسين و همسر حاکم دوبي، پائولو کوئيلو نويسنده، لئوناردو ديکاپريو، مايکل داگلاس و شالريز ترون، بازيگران هاليوودي و جديد‌ترين عضو اين گروه ملاله يوسف زهي دختر پاکستاني است که بعد از ترور از سوي طالبان به شهرت رسيد.

جالب است که هر کدام از اين سفيران درباره يکي از فعاليت‌هاي سازمان ملل، تخصص دارند، مثلاً شاليرز ترون درباره پيشگيري از ايدز و پائولو کوئليو درباره فقر فعاليت مي‌کند، اما سفير سازمان ملل در زمينه فعاليت‌هاي صلح و مدارا، يعني دقيقاً آنچه در ميانمار زير پا گذاشته شده است. دانيل بارنبويم نه در توئيترش و نه در اينستاگرامش هيچ اشاره‌اي به کشتار مسلمانان روهينگيا در ميانمار نداشته و حتي هيچ اظهارنظري درباره کشتار مسلمان بي‌گناه ميانماري نکرده است.
تنها فردي که از ميان سفراي صلح سازمان ملل درباره وقايع ميانمار موضع‌گيري آشکار داشته، ملاله يوسف زهي است. اين در حالي است که قرار است اين افراد در مسير بهبود زندگي ميلياردها انسان روي کره خاکي فعاليت کنند، اما چشمان‌شان را روي يک نسل‌کشي آشکار بسته‌اند.
در مقابل ۱۳ سفير صلح سازمان ملل، زيرمجموعه‌هاي اين سازمان نيز مانند يونيسف، براي خود سفيران صلح يا سفراي حسن‌نيت دارند که آن سفرا نيز در رابطه با فعاليت‌هاي خاص نهاد زيرمجموعه سازمان ملل فعاليت مي‌کنند، مانند آنجلينا جولي که سفير صلح يونيسف بود. سفير صلح يونيسف در ايران که چند سالي است به طور مداوم با اين سازمان همکاري دارد، مهتاب کرامتي است.

کرامتي در مصاحبه‌هايي گفته که با آنجلينا جولي دوست است، اما هيچ وقت نخواسته يا نتوانسته در حد بازيگر مشهور هاليوودي فعاليت بين‌الملل مؤثري داشته باشد. شاهد اين موضوع سفر آنجلينا جولي به ميانمار و ديدار با آوارگان روهينگيايي است. سفر آنجلينا جولي به ميانمار در حالي انجام شد که بسياري از کشورهاي مسلمان درباره نسل‌کشي مسلمانان ميانماري سکوت کرده بودند؛ همان کاري که سفير صلح يونيسف در ايران انجام داده و تا امروز هيچ اظهارنظري درباره مسلمانان روهينگيايي نداشته است.
شايد در شب جشن خانه سينما، روي صحبت مريلا زارعي با شخص مهتاب کرامتي نبود، اما مهتاب کرامتي و ديگر ايرانياني را که به عنوان سفراي صلح با مجموعه سازمان ملل همکاري داشته‌اند، نيز شامل مي‌شود؛ افرادي مانند بهرام رادان که درباره سگ‌کشي و آزادي ازدواج همجنس‌بازها در امريکا اظهارنظر مي‌کند، اما در مقابل آدمکشي سازمان‌يافته در ميانمار سکوت کرد‌ه‌اند. آيا سفيران صلح ايراني سازمان ملل مي‌توانند از اين پس و با تلنگري که در جشن خانه سينما خورده‌اند، نسبت به وضعيت انساني در ميانمار موضع‌گيري کنند؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف حق جواب نداره
      خب از یه طرف دیگه حمایت از مسلمانان میانمار یا هر کشور دیگه کلاس نداره و نمیشه باهاش شوآف کرد اما حمایت از حیوانات و ازدواج همجنسگراها و حوادث تروریستی تو فرانسه و آمریکا و ... کلاس داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نسل کشی در خیلی جاها اتفاق می افته.مثلا در چند سال اخیر در سوریه .سیاسی کردن حقوق بشر تهوع آوره از طرف هر گروهی که می خواد باشه.اگر هم کسی نسل کشی مردم میانمار رو محکوم میکنه بخاطر مسلمان بودن اونها نیست بخاطر انسان بودن اونهاست. چون مردم رو نباید بخاطر عقیده یا نژادشون کشت.

      • بدون نام

        هر چیزی که بوی گرایش سیاسی بده تهوع آوره مثل نقش گزینی تو فیلم های خانم زارعی یا نحوه اظهار نظر کردن ایشون ... خود خانم زارعی چرا برای این همه مردم بدبخت خودمون که توی کشورمون دارن از
        گرسنگی و تصادفات و آلودگی هوا و سرطان می میرنواکنشی نداشتن ؟ یا آیا خانم کرامتی به گفته شما مدافع حقوق حیوانات و خمجنسگرایان هستن ؟ کجا دفاع کردن ما ندیدیم

    • بدون نام

      شما الان بگو یک چوپان گرگی را که به گله اش حمله کرده با چوب دستی کشته فریاد واویلا و انواع و اقسام حمایت از حیوانات از این جماعت به هوا بلند می شود ولی دراینخصوص اگر اظهارنظری کنند باب طبع اربابان نیست و بی کلاسی محسوب می شود .

    • بدون نام

      این خانم زارعی هم یکی به نعل می کوبه یکی به میخ ... ما بهش می گیم نون به نرخ روز خور ...

      پاسخ ها

      • سمیرا

        بهتره به فهوای کلامش نگاه کنی تا خودش
        موضوع به این مهمی رو گذاشتی کنار، میخای از بیخ منکر قضیه بشی با زیرسوال بردن گویندش!؟

      • بدون نام

        حاتمی کیا، زارعی، پرستویی، اینا همشون نون به نرخ روز خورن.

      • سمیرا

        واقعا حرفی نميمونه وقتی به استاد پرستویی میگی نون به نرخ روز خور
        یا به حاتمی کیا با رزومه کاریش... مریلا زارعی که بماند
        بذار اینطور منظورت رو بگم که کسی که حرف حق بزنه و اون حرف رنگ و بویی از دین داشته باشه میشه نون به نرخ روز خوری
        اینکه با موج حرکت کنی و از آزار حیوانات دفاع کنی و یا مسایل این چنینی، نون به نرخ روز خوری نیست!
        بهتره معنای درست این کنایه رو بفهمیم و از طرفی آدم عادلی باشیم برای اظهار نظر
        وگرنه هرکسی هر حرفی که میخاد میتونه بزنه... حرف بزن زیاده، اما کسی که حرف حق بزنه و کسیم كه حرف حقو بشنوه کمه!

      • حاتمی کیا

        کمال همنشین در او اثر کرد!!!

      • بدون نام

        سمیرا خانوم فهوای کلامش رو بی خیال .. ایشون کی از مردم مملکت خودش دفاع کرده ؟ اول به داد ملت خودتون برسین بعد برید اون سر دنیا ... به اندازه کافی از جیب این ملت خرج شده

      • سمیرا

        این حرف شما هم منطقیه... کاملا قبول دارم!
        دوازده میلیون ایرانی توی فقط مطلق هستن و هیچکس به دادشون نمیرسه...
        بله چراغی که به خانه رواست به مسجد حرومه... این صحبت شما متینه
        اما نمیشه ناله مظلوم رو جایی شنید و دم بر نیاورد...

    • بدون نام

      کاری به تمایلات سیاسی روزنامه جوان ندارم، ولی حرف حساب و حقیقت و گفته. خانم کرامتی گویا از سفیر صلح بودن فقط عکس رو فرش قرمز و بلد هستن. خانم زارعی کاملا انتقاد بجایی کردن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در ایران اینقدر بدبختی وجود داره که دیگه به جاهای دیگه نمی رسه .کجای وضع امریکا و ایران شبیه همه که وضع سفیران صلحشون بخواد باشه؟!

    • احسان

      قیاس ستارگان بشروست هالیود با بازیگران ایران قیاس مع الفارق است .زیرا بسیاری از آنان کارهای بشر دوستانه در کارنامه زندگیشان دارن .اما اینان فقط مال اندوزی وبا آرایشهای آنچنانی وزندگی اشرافی وتغیرات پیاپی در زیبایی گونه و بینی و....جز حسرت وبد آموزی ثمری برای جوانان و مردم خود ندارن چه رسد به مردم نگون بخت میانمارو....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسان دمت گرم گل گفتی....

      • بدون نام

        هالیوودیها بدآموزی ندارند؟ آخی عزیزم!

    • فرناز

      بدون نام اول کاش می شد به حرفت هزاران لایک مثبت داد

    • آموزگار

      در مورد گروه نظامی مسلمانان میانماری کسی حرفی نمیزنه انگار وجود نداره.. درباره میانمار همه خبرها پخش نمیشه

    • بدون نام

      آخه حمایت از یه عده مسلمون مظلوم که برای این بازیگرها کلاس نداره
      کلا همشون لال شدن

    • بدون نام

      کرامتی فقط مراقبه که چتریای جلوی موهاش خراب نشه چشاشم اذیت میشه ها موهاش روشه اما کنار نمیزنه اینارو ، موهاش رو چشش باشه حالا کورم شد عیبنداره ، خخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دخالت در زندگی دیگران تا چتری ها هم رسید.قدم بعدی چیست؟

    • بدون نام

      جالبه که «چین» یکی از حامیان دولت میانماره و تو شورای ملل ازدولت چین حمایت میکنه که مبادا قطعنامه‌ای صادر بشه و علاوه بر این خود چین هم تو کشورش باره کشتار مسلمونها را تجربه کرده اما اصولگراها و مسئولین ما ترجیح میدن در موردش هیچ حرفی نزنه

      باید کشتار هر قومی توسط هر فرد و گروهی در همه دنیا محکوم بشه

      روزنامه جوان تو که به دیگران گیر میدی خودت چرا در مورد جنایت‌ها روسیه و چین چیزی نمینویسی؟

    • بدون نام

      آخه مهتاب کرامتی با انجلینا جولی قابل مقایسه اس؟ خانم کرامتی رو شاید نصف مردم خود ایران نشناسن ولی انجلینا یه هنرمند نام آور در سطح کل دنیاست مگه میشه کرامتی بشه انجلینا و یا بتونه مثل اون در سطح جهانی تاثیر گذار باشه

    • بدون نام

      با احسان کاملا موافقم

    • بدون نام

      با نظر اول موافقم .هزار تا لایک ای هموطن باشعور و آگاه

    • رؤیا ساز

      اصلا این دو قابل مقایسه با هم نیستن...کیو شما دارین با آنجلینا جولی مقایسه میکنید

    • بدون نام

      درود به شرفت واقعا عالی هستی

    • بدون نام

      این بازیگرا همون هایی هستن که موقع وضع حمل میرن امریکا
      اینا همونایین که واسه پایمال شدن حقوق همجنسگراها پست میزارن
      اینا دیگه نه ایرانین نه مسلمون
      تقصیره خودشونم نیست ما مردم ایران عادت داریم از بعضیا بت درست کنیم
      و گرنه اینا کسایی نبودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا آمار بگیرین آقا زاده های ارزشی رفیقای خودتون بیشتر از این بازیگرا به آمریکا رفت و آمد دارن ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج