adexo3
۶۰۰۳۵۷
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

یک دعوت ویژه تئاتری برای وزیر کار و نمایندگان

کارگردان نمایش «قند خون» گفت: این نمایش به نوعی صدای تمام کارگرانی است که در زندگی خود با تعطیلی کارخانه‌ها دچار مشکلات فراوانی شده‌اند و امیدوارم نمایندگان مجلس، رئیس خانه کارگر و وزیر کار به دیدن این اثر بیایند تا حرف‌های این کارگران را بشنوند.

خبرگزاری ایسنا: کارگردان نمایش «قند خون» گفت: این نمایش به نوعی صدای تمام کارگرانی است که در زندگی خود با تعطیلی کارخانه‌ها دچار مشکلات فراوانی شده‌اند و امیدوارم نمایندگان مجلس، رئیس خانه کارگر و وزیر کار به دیدن این اثر بیایند تا حرف‌های این کارگران را بشنوند.
یک دعوت ویژه تئاتری برای وزیر کار و نمایندگان

لیلی عاج که نمایش «قند خون» را به عنوان نویسنده و کارگردان از ۲۳ شهریورماه در تئاترشهر به صحنه برده و در افتتاح آن عنوان کرده است که این اثر در حمایت از کارگران کارخانه‌های «قند ورامین»، «ارج» و «داروگر» اجرا می‌شود، در گفت‌وگویی با ایسنا درباره این موضوع و نیز داستان نمایش خود توضیح داد: وقتی خبر بسته شدن کارخانه «ارج» را شنیدم، خیلی ناراحت شدم و فکر می‌کردم تکلیف کارگران این کارخانه چه می‌شود. موضوع برایم آنقدر درگیرکننده بود که به سراغ تحقیق و پرس‌وجو درباره آن رفتم تا ببینم چه وضعیتی برای این کارگردان پیش می‌آید یا چقدر حقوق بیکاری برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که در نهایت هر چه جلو رفتم به نتایج غم‌انگیزی رسیدم.

او افزود: بعد از آن کارخانه‌ها و کارگاه‌های کوچکتری نیز تعطیل شدند که در طی این پیگیری به کارخانه قند ورامین پاکدشت رسیدم و با ماجرای خانواده‌ای روبرو شدم که هنگام نزدیک شدن شب عید سختی‌های زیادی را متحمل می‌شدند. بر همین اساس نمایشنامه‌ای نوشتم که بخشی از آن واقعی و براساس داستان زندگی همان خانواده‌ای بود که در پاکدشت زندگی می‌کردند و بقیه داستان هم ترکیبی از ماجراهایی بود که در مواجهه با کارگران کارخانه‌های دیگر مشاهده کردم.

وی با بیان اینکه داستان نمایش «قند خون»‌به یک موضوع صنفی می‌پردازد، گفت: آرزویم این است که آقای ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین آقای محجوب دبیرکل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی به دیدن این نمایش بیایند. حتی تأکید می‌کنم به دنبال دیده شدن خود به عنوان نویسنده یا کارگردان این نمایش نیستم و فقط می‌خواهم این دوستان بیایند و نمایش را ببینند.

عاج خاطر نشان کرد: این نمایش مهجور و بدون هیچ بازیگر ستاره‌ای به صحنه رفته است، اما داستان آن در همین چند شب تماشاگران را تحت تأثیر قرار داده است. البته خوشحالم پایان تلخ آن با پیشنهاد آقای شریعتی (مدریر تئاترشهر) و خرد جمعی گروه به یک پایان امیدوارکننده تغییر پیدا کرد چون در این مشورت‌ها به این نتیجه رسیدیم که صنف کارگران، واقعیت اوضاع اقتصادی را به خوبی درک می‌کنند و بهتر است بعد از سختی‌های زیادی که براساس داستان نمایش متحمل می‌شوند زنده بمانند و نتیجه آنچه برایش زحمت کشیده‌اند را ببینند، به همین دلیل الان یک شیرینی امیدبخش در پایان نمایش وجود دارد و امیدوارم روزی برسد که هیچ خانواده‌ای بی‌سرپرست و بیکار نباشد چون ریشه بسیاری از معضلات جامعه همچون طلاق، بیکاری است.

در این اثر نمایشی الهام شعبانی، ارسطو خوش رزم و پریا وزیری به ایفای نقش می‌پردازند و از دیگر عوامل می‌توان به بهارک شهبازی (سرمایه گذار) ، توماج دانش بهزادی (مشاور کارگردان)، فرشاد رضایی (آهنگساز)، الهام شعبانی (طراح لباس)، علی پویا قاسمی (طراح صحنه)، فریده براتی (گرافیست)، کیوان ضیاءپور (طراح نور)، سارا حدادی (مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای - مکث)، کاملیا غزلی (مدیر امور بین الملل)، مهدی کریمی (ساخت تیزر)، ابوالفضل خدابندلو (دستیار کارگردان)، هانیه عنایتی (منشی صحنه)، سهیلا سرمدی، مژگان مدنی (دستیاران طراح‌صحنه) و مریم صباحی (عکاس) اشاره کرد.

نمایش اجتماعی «قند خون» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج از پنجشنبه ٢٣ شهریور ماه ساعت ١٨:٣٠ در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفته و تا پنجم مهرماه اجرا می‌شود.
یک دعوت ویژه تئاتری برای وزیر کار و نمایندگان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج