جاباما
۶۰۰۶۹۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

لوتوس اوورا GT۴۳۰ اسپرت معرفی شد

کمپانی لوتوس از سریعترین خودروی تاریخ خود رونمایی کرد که GT۴۳۰ اسپرت نام دارد. ممکن است این نام برای شما آشنا باشد. علت این است که لوتوس خودرویی به نام GT۴۳۰ را در ماه جولای معرفی کرد که این، نسخه اسپرت آن و سریعتر از آن است.

وب سایت جی اس ام - علی دلبخواه: کمپانی لوتوس، سریعترین خودروی تاریخ خود را معرفی کرد که قادر است به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.
لوتوس اوورا GT430 اسپرت معرفی شد

کمپانی لوتوس از سریعترین خودروی تاریخ خود رونمایی کرد که GT۴۳۰ اسپرت نام دارد. ممکن است این نام برای شما آشنا باشد. علت این است که لوتوس خودرویی به نام GT۴۳۰ را در ماه جولای معرفی کرد که این، نسخه اسپرت آن و سریعتر از آن است.

این خودرو هم با جعبه دنده دستی و هم با جعبه دنده اتوماتیک قابل خریداری خواهد بود تا بتواند طیف وسیع‌تری از مشتریان را به سمت خود جلب کند. این در حالی است که GT۴۳۰ استاندارد تنها با جعبه دنده دستی عرضه می‌شود.
تریم اسپرت این خودرو در ظاهر بدنه هم تغییراتی را تجربه کرده تا وزن آن کمتر شود و با قدرت بیشتر، هماهنگی داشته باشد. از جمله این تغییرات می‌توانیم به حذف باله عقب بزرگ و دیفیوزر جلو اشاره کنیم. دیگر ویژگی‌های عملکردی همچنان در این لوتوس حضور خواهند داشت مانند ترمزهای مسابقه‌ای AP، فنرهای تطبیقی دو جهته و دیفرانسیل لغزش محدود تورشن.
لوتوس اوورا GT430 اسپرت معرفی شد

قدرت لوتوس اوورا GT۴۳۰ اسپرت از همان موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر سوپرشارژر تامین می‌شود که خروجی آن در این خودرو، به ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور می‌رسد. به این ترتیب، نسخه اسپرت برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون، به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد که کمی سریعتر از GT۴۳۰ است که این کار را در ۳.۷ ثانیه به انجام می‌رساند. همچنین برای کمک به انتقال هرچه بهتر این نیرو، جعبه دنده ۶ سرعته خودکار آن، بهبودهایی را تجربه کرده تا در کمترین زمان، دنده‌ها را تعویض کند.

با وجود استفاده گسترده از فیبر کربن در بدنه خودرو و حذف باله بزرگ عقب، وزن GT۴۳۰ اسپرت به ۱۲۴۸ کیلوگرم می‌رسد که ۱۰ کیلوگرم کمتر از مدل استاندارد است. بدین ترتیب نسبت قدرت به وزن این خودرو به ۳۴۵ اسب بخار به ازای هر تُن می‌رسد. حداکثر سرعت تا ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد که این خودرو را به سریعترین محصول تولیدی تاریخ لوتوس بدل می‌کند. نیرون داون فورس هم در سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت همان ۱۰۰ کیلوگرم است که با وجود حذف بسیاری از ویژگی‌های آیرودینامیکی افزوده شده تغییری نکرده.
لوتوس اوورا GT430 اسپرت معرفی شد

داخل کابین، از همان روش سبک سازی لوتوس پیروی می‌کند. صندلی‌ها اسپرت و ساخت اسپارکو هستند که با چرم و آلکانترا پوشیده شده‌اند. فرمان، داشبورد، در کنسول وسط و دیگر بخش‌ها از همین ترکیب مشکی رنگ استفاده شده است. البته خریداران می‌توانند به عنوان آپشن، یک نمایشگر را سفارش دهند که ویژه سیستم اطلاعات و سرگرمی است و ویژگی‌هایی چون ارتباط آیفون، بلوتوث، جهت یابی و دوربین عقب را به همراه دارد.

جین مارک گالس مدیرعامل لوتوس درباره این خودرو می‌گوید: «اوورا GT۴۳۰ جایگاه خود را در میان طرفدارن باز کرده است اما می‌دانیم که بسیاری از مشتریان ما، خودرویی را ترجیح می‌دهند که ظاهر خودرویشان کمی آرامتر باشد و قطعات آیرودینامی کمتری بر روی آن نصب باشد در حالی که قدرت مشابهی هم داشته باشد. با ساخت GT۴۳۰ اسپرت ما سعی کرده‌ایم به این نیاز پاسخ دهیم که این محصول، علاوه بر عملکرد عالی در پیست، به راحتی در خیابان هم حرکت می‌کند.»

قیمت این لوتوس جدید ۱۳۶ هزار دلار است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج