۶۰۰۸۸۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پیشنهاد‌های مختلف برای خرید اعتباری هواپیما

فخریه کاشان: در فاینانس هواپیما به هیچ عنوان به ضمانت دولتی تکیه نمی‌کنیم و هیچ ضمانتی از طرف دولت به طرف قرارداد داده نمی‌شود.

روزنامه ایران: در فاینانس هواپیما به هیچ عنوان به ضمانت دولتی تکیه نمی‌کنیم و هیچ ضمانتی از طرف دولت به طرف قرارداد داده نمی‌شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه شرایط ایران در تعیین فاینانسور خرید هواپیماهای جدید تغییر نکرده است گفت: طولانی شدن روند تعیین فاینانسور به خاطر احتیاط ما و بررسی همه جوانب است و در حال حاضر پیشنهادهای مختلفی برای فاینانس داریم.
اصغر فخریه کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی و مسئول اصلی قراردادهای بین‌المللی و خرید هواپیماهای پسابرجامی در خصوص طولانی شدن انجام فاینانس برای خرید هواپیمای جدید گفت: تاکنون برای طرح های مختلف فاینانس‌های مهمی انجام گرفته و قرارداد منعقد شده است. توافق‌ها و قراردادهای بسته شده بعد از برجام بخوبی نشان می‌دهد بسیاری از تحولات در حوزه ریل، جاده و بندر پیش از نهایی شدن قرارداد هواپیماها رخ داده بود.
در بخش‌های مختلف حمل و نقل از ظرفیت‌های برجام استفاده کردیم و در کنار توجه به صنعت هوایی، دیگر بخش‌های حمل و نقل خود را با قدرت به سمت اهداف در نظر گرفته شده حرکت دادیم. وی افزود: فاینانس طرح‌های دیگر با تکیه بر ضمانت دولتی است اما در فاینانس هواپیما به هیچ عنوان به ضمانت دولتی تکیه نمی‌کنیم و هیچ ضمانتی از طرف دولت به طرف قرارداد داده نمی‌شود. به گفته فخریه کاشان فاینانس خرید هواپیماهای جدید با اتکا به ایران ایر و درآمدهای هما است و دولت در خرید یا ضمانت فاینانس نقشی ندارد.
فخریه کاشان افزود: برای فاینانس باید با بررسی همه جوانب تصمیم‌گیری کنیم و هزینه‌ها، زمان، شرایط سیاسی، هماهنگی با بانک مرکزی و... را در نظر می‌گیریم که بررسی همه این شرایط به زمان نیاز دارد. فخریه کاشان تأکید کرد: در بحث فاینانس صحبت‌ها و بحث‌های قبلی را پس نمی‌گیریم و این‌طور نیست با هر تغییر در شرایط اقتصادی یا سیاسی در کشور یا جهان ما مفاد قراردادها را عوض کنیم.
به گفته فخریه کاشان ایران پیشنهادهای مختلفی برای فاینانس دریافت کرده که همه آنها بررسی می‌شود و بهترین تصمیم که به‌نفع کشور است گرفته می‌شود. وی افزود: در بحث فاینانس هواپیما چون حجم قرارداد بسیار زیاد است و ضمانت دولتی هم ندارد احتیاط‌ها را بیشتر کرده‌ایم به همین دلیل زمانبندی انجام فاینانس تغییر کرده است اما بزودی فاینانسورها مشخص می‌شود که به‌همین منظور روز گذشته نمایندگانی از چند کشور وارد ایران شدند و در ایران‌ایر بحث‌ها برای تعیین فاینانسور انجام گرفت. البته فخریه کاشان این موضوع را نیز خاطرنشان کرد که اگر بحث تحریم‌های جدید و ممانعت از فروش هواپیما به قانون تبدیل شود در خرید هواپیما و فاینانس‌های خرید اثر‌گذار خواهد بود.
چهارشنبه هفته گذشته مجلس نمایندگان امریکا طرحی را به تصویب رساند که در صورت تصویب در سنا و امضای رئیس جمهوری امریکا به قانون منع فروش هواپیمای مسافری تجاری به ایران و ممنوعیت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (اوفک OFAC) از صدور مجوز فروش هواپیما به ایران تبدیل خواهد شد. در پسابرجام تاکنون ۷ فروند هواپیما شامل چهار فروند ATR و سه فروند ایرباس از کمپانی‌‌های سازنده خریداری و وارد ناوگان هوایی کشور شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج