adexo3
۶۰۱۱۸۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

رویترز: ترامپ شکاف را در ۱+۵ عمیق‌تر می کند

خبرگزاری رویترز در آستانه دیدار سران در آستانه دیدارهای جداگانه سران فرانسه و رژیم صهیونیستی با رئیس جمهوری آمریکا آمریکا به نقل از دیپلمات های اروپایی و ایرانی نوشت که ایران و اروپا به برجام پایبند هستند و سیاست ضد ایرانی آمریکا شکاف میان گروه ۱+۵ را بیشتر می کند.

ایرنا: خبرگزاری رویترز در آستانه دیدار سران در آستانه دیدارهای جداگانه سران فرانسه و رژیم صهیونیستی با رئیس جمهوری آمریکا آمریکا به نقل از دیپلمات های اروپایی و ایرانی نوشت که ایران و اروپا به برجام پایبند هستند و سیاست ضد ایرانی آمریکا شکاف میان گروه ۱+۵ را بیشتر می کند.

خبرگزاری رویترز امروز (دوشنبه) در آغاز گزارشی در این باره نوشت که در گرماگرم بحران هسته ای و موشکی کره شمالی، احتمال خروج آمریکا از توافق هسته ای موجب نگرانی برخی از متحدان آن در گروه ۱+۵ شده است.
رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی (بدون ذکر نام) که در روند ۱۸ ماهه مذاکرات منجر به برجام حضور داشت، نوشت: اگر همه چیز را مغشوش کنیم این خطر پیش می آید که همه چیز را از دست بدهیم.
ترامپ امروز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و پس از آن امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیدار می کند. این اولین حضور دونالد ترامپ در این رخداد جهانی است.
نتانیاهو سه شنبه هفته پیش در جریان سفر خود به آرژانتین گفت: موضع ما صریح و روشن است. این یک توافق بد است. یا اصلاحش و یا لغوش کنید.
به گزارش رویترز، چهارشنبه این هفته نشست وزیران امور خارجه ۱+۵ در حاشیه مجمع عمومی برگزار می شود. پاریس که در مذاکرات یکی از سختگیرانه ترین مواضع را علیه ایران می گرفت، بسرعت روابط خود را با تهران بهبود بخشد و مکرون بارها گفته است که جایگزینی برای توافق هسته ای وجود ندارد.
مقام های فرانسوی اعلام کرده اند که ایران به برجام پایبند بوده و اگر آژانس بین المللی انرژی اتمی خلاف آن را اعلام کند، ساز و کار اعمال مجدد تحریم ها وجود دارد.
دیپلمات های فرانسوی به رویترز گفتند که در دیدار مکرون و ترامپ، وی به رئیس جمهوری آمریکا هشدار می دهد که تضعیف یا از میان برداشتن توافق نه تنها آتش بحران های منطقه را شعله ورتر می کند، بلکه کره شمالی را از مذاکره بر سر برنامه هسته ای خود منصرف خواهد کرد.
این دیپلمات ها افزودند که این اقدام آمریکا سرآغاز از میان رفتن پیمان عدم اشاعه (تسلیحات هسته ای) است. این پیمان در سال ۱۹۷۰ به مرحله اجرا درآمد و هدف آن جلوگیری از گسترش تسلیحات و فناوری تسلیحاتی هسته ای است.
یک دیپلمات ارشد فرانسوی گفت: اگر آمریکا دیگر از برجام حمایت سیاسی نکند، این توافق بشدت به خطر می افتد و اجرای آن بسیار دشوار می شود.
این دیپلمات تاکید کرد که دستیابی به توافق هسته ای تا حد زیادی به این دلیل بود که دیگر شکایات آمریکا از ایران به آن مرتبط نشد.
یک دیپلمات ارشد ایرانی و از مذاکره گنندگان پیشین هسته ای به رویترز گفت که اعضای اروپایی ۱+۵ قصد پیروی از سیاست تهاجمی ترامپ در قبال ایران را ندارند.
وی گفت: آنان عاقل هستند. منطقه را ببینید. از عراق تا لبنان، همه جا بحرانی است. ایران نه تنها یک شریک تجاری بلکه یک شریک سیاسی و شریک منطقه ای قابل اعتمادی برای اروپاست.

این دیپلمات افزود: قدرت های اروپایی به توافق متعهد بوده اند. آژانس بارها تعهد ایران را به توافق تایید کرده است. اصرار ترامپ بر این سیاست خصمانه ضد ایرانی شکاف میان کشورهای ۱+۵ را بیشتر می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تنها

      ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج