۶۰۱۵۹۷
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

بارزانی شرط گذاشت

رئیس اقلیم کردستان عراق برای اعلام تصمیم نهایی کردها در زمینه همه‌پرسی استقلال شرط گذاشت و گفت: تاکنون جایگزین‌های مطرح شده پاسخگوی درخواست ما برای استقلال نبوده است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اقلیم کردستان عراق برای اعلام تصمیم نهایی کردها در زمینه همه‌پرسی استقلال شرط گذاشت و گفت: تاکنون جایگزین‌های مطرح شده پاسخگوی درخواست ما برای استقلال نبوده است.

به گزارش سایت شبکه سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق در حاشیه دیدارش با مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در اربیل تاکید کرد، هیچ راهی جز استقلال باقی نمانده است. درخواست‌ها برای تعویق برگزاری همه‌پرسی استقلال به منظور مذاکره با بغداد بدون ضمانت‌های بین‌المللی در خصوص استقلال باعث نمی‌شود ما همه‌پرسی را به تعویق بیندازیم.

وی افزود: اگر دولت عراق با مذاکره با هدف استقلال کردستان طبق یک جدول زمانی مشخص و وجود تضمین‌های بین‌المللی در این زمینه موافقت کند در آن صورت رهبری سیاسی کردستان حاضر به مذاکره بوده و تصمیم نهایی خود را می‌گیرد.

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد، هیچ یک از جایگزین‌های مطرح شده دربرگیرنده تضمین‌های مذاکره با بغداد به منظور استقلال کردها نبوده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: ما انواع مختلف روابط با عراق را تجربه کرده‌ایم اما همگی شکست خورده‌اند از این رو راهی جز استقلال برای ما باقی نمانده است و اینکه ما دو همسایه با بهترین رابطه باشیم.

وزیر دفاع انگلیس نیز تعویق برگزاری همه‌پرسی استقلال را مقابل آغاز مذاکراتی با بغداد براساس طرح و برنامه‌های باز وتحت نظارت سازمان ملل خواستار شد.

فالون روز دوشنبه وارد فرودگاه اربیل شد تا با مقامات اقلیم درباره پاره‌ای مسائل از جمله همه‌پرسی استقلال مذاکره کند.

انتقاد اربیل از حکم دادگاه عالی فدرال علیه همه‌پرسی

این در حالی است که دادگاه فدرال عراق روز دوشنبه طی حکمی دستور توقف برگزاری همه‌پرسی را صادر کرد و آن را غیرقانونی دانست.
در این راستا دولت کردستان عراق این رای دادگاه عالی فدرال را مورد انتقاد قرار داد.

سفین دزیی، سخنگوی دولت کردستان عراق در کنفرانس خبری بعد از رای دادگاه مذکور گفت:‌ دادگاه فدرال و رای آن سیاسی بوده و این دادگاه بی‌طرف نیست.

وی با اشاره به عدم تصمیم کردها مبنی بر پایبندی به حکم دادگاه خاطرنشان کرد، دادگاه باید هر رای یا قانونی که از سوی پارلمان کردستان عراق صادر شده به رسمیت بشناسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      امیدوارم بارزانی بهترین تصمیم را بگیرد و از جنگ وخون ریزی دوباره در عراق جلوگیری کند.و منطقه را وارد فاز دو باره نا امنی قرار ندهد. زیاده خواهی و قدرت طلبی آفت انسانیت است.

    • مجتبی

      بعد از داعش آمریکا پلنهای مختلفی برای نا امنی ایران دارد ، که این هم یکی از آنهاست ، البته خدا را شکر تا الان تمام پلنها به نفع ما بوده ان شاء الله این هم به نفع ایران خواهد بود

    • بدون نام

      جناب مجتبی هرکی به فکرخویشه!!درسته؟؟؟
      بارزانی هم به فکرملتشه،ملتی که سالهاازدست صدام دیوانه کشید حالانوبت العبادیه،بغداد بی عرضگیشودردودستی تقدیم کردن موصل به داعش ثابت کرد،چه بسا دوباره این اتفاق نیافته بارزانی میخواد ملتش درامان باشن،مثل همه ملتهای دنیا

    • سعید

      دوتاهمسایه بابهترین رابطه!!ازهمین الان نون عراق رامیخوری وآب به آسیاب دشمن میریزی ای اسرائیلی کثیف!تمام اسنادومدارک نشان ازارتباط مستقیم توبااسرائیل داره.وا...قسم حشداشعبی وارتش نبایددست رودست بزارن.همه پرسی برگزاربشه فاتحه خیلی چیزاخونده تست.تعجب میکنم مسئولین مافقط محکوم میکنند.به خداخطرش ازداعش ده هاباربدتروخطرناکتره.کاری به کردهاندارم مسئله تجزیه طلبیه که داعش تو۸سال نتونست ولی اینابه یه همه پرسی میتونند.ایهاالمسلمین به هوش باشید.وا...قسم میخورم مراقب باشید

      پاسخ ها

      • سالار

        تو چرا اینقده به خودت فشار میاری

    • بدون نام

      ما یکبار بدنیا می اییم و خداوند مارو ازاد در سرنوشت خود میداند هر ملتی حق تعین سرنوشت خودش را داره سعید خان تعجب میکنم از شما. من میگم بشما بیکاری و دزدی و دروغگویی و ریا خطرناکترن. ما کردها باید ب خواست خودمون برسیم و ما مسول رفتار و کردا و سرنوشت خودمونیم تو کشکت رو در سطل بیکاری و داغون مملکت خودت بساب

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا اخرین قطره خون ازت پشتیبانی خواهیم نمود اقای بارزانی

    • بی نام

      بارزانی بااتش بازی میکند و دوباره جنگ واشوب را برای ملت مظلو م عراق به ارمقان میاورد

    • بدون نام

      اینا حرف های قشنگی هستن ولی اگه کردستان عراق مستقل هم بشه باز باید یه دولتی تشکیل بشه و یه عده بیان روی کار به عنوان رییس جمهور و رییس دولت.چه تضمینی هست این دولت بخواد بین مردم با برابری رفتار بکنه؟باز توی همون کردستان همه از یه شهر یا یه خوانواده نیستن و فرق هایی بینشون هست.
      این مساله کمی نیست که با یه رای گیری انجام بشه ریاست جمهوری نیست که 4سال باشه اگه از تک تک مردم نظرخواهی بشه و همه موافق باشن حرف شما درست از اب درمیاد که هر ملتی حق تعیین سرنوشت داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج