۶۰۴۳۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

حسینی:

برای اداره کشور با قاچاقچیان مشورت نکردیم

حسینی با اشاره به اینکه برخی به بهانه صادرات، طلا را به مصنوعات تبدیل و از کشور خارج کردند، گفت: آن وقت به من می گفتند باید در اقتصاد با آنها مشورت کنم، یعنی من یاد گرفتم برای اداره اقتصاد نباید با قاچاقچیان مشورت کنم!

خبرگزاری مهر: سيدشمس الدين حسيني عصر دیروز در مراسم رونمايي از طرح جامع اطلاعات مالياتي با حضور رئيس جمهور گفت: ميزان درآمدهاي كشور در سال گذشته ۱۰۲ هزار ميليارد تومان بود كه دو هزار ميليارد تومان با تدبير و برنامه ريزي براي اداره كشور در سال جاري كنار گذاشته شد.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به شرايط تحريم در بخش هاي مختلف اقتصادي كشور افزود: اين تحريم ها سبب شد تا حوزه هايي نظير گمرک در سال گذشته وظايف خاص ديگري را همانند ديده باني كشور به عهده گيرند. کاهش قیمت نفت به ویژه در سال ۸۸ باعث شد تا شرایط دشواری را پشت سر بگذاریم. با وجود شرايط تحريم در كشور ۲۳ بار براي پاسخ به نمايندگان در مجلس حاضر شدم و اين در حالي بود كه گاهي اوقات مخاطب سئوال نمايندگان من نبودم اما به دليل اينكه وزارت اقتصاد در صف مقدم بود من را به مجلس فرا مي خواندند.

وی با اشاره به اجراي طرح تحول اقتصادي گفت: برنامه ها در این بخش مبتني بر بينش تدوين شد، كارآيي در اقتصاد افزايش يافت و رفاه مردم رشد كرد. در مورد واگذاري شركت هاي دولتي در ۸ سال گذشته باید یادآور شد که در اين مدت ۶۶۸ شركت دولتي به ارزش ۱۱۹ هزار ميليارد تومان واگذار شد كه اين ميزان ۴۱ برابر واگذاري هاي دولت هاي گذشته بود.

حسینی گفت: ۷۰ درصد واگذاري ها از طريق بورس انجام شد، ضمن اينكه براي ۴۵ ميليون نفر نيز دعوتنامه سهام عدالت ارسال شده و ۴۰.۵ میلیون نفر سهامدار شدند. وی همچنین واگذاري طرح هاي نيمه تمام به بخش خصوصي در سال هاي گذشته بیان داشت: اين طرح ها تنها با اندک پرداخت بخش خصوصي به آنها واگذار مي شد تا پس از اتمام با دولت تسويه كنند.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: همچنين تراز تجاري كشور كه در سال هاي گذشته منفي بود، مثبت شد و تراز صادرات گاز نيز چند ميليارد دلار مثبت شده است. وي با بيان اينكه از زمان اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها ۲ ميليارد دلار برق صادر شده است گفت: ايران صادركننده خالص انرژي است و الگوي مصرف تغيير كرده است.

سخنگوي اقتصادي دولت در خصوص وضعیت بانک ها تصریح کرد: در سال ۸۴، ۱۷ بانک در كشور فعال بود كه اين رقم اكنون به ۳۸ مورد افزايش يافته و سرمايه بانک ها هم اكنون ۵۱ هزار ميليارد تومان است. حسيني توزيع نقدي الكترونيكي يارانه ها را اقدام منحصر بفرد سيستم بانكي كشور عنوان كرد و افزود: رشد فعاليت سيستم بانكي در سال هاي گذشته عليرغم تحريم ها محقق شده است.

وي در خصوص وضعيت بازار سرمايه نيز اظهار داشت: با تصويب قانون جديد بازار سرمايه، بدون هيچ تنشي اركان مختلفي در اين بازار به وجود آمد و پس از تشكيل سازمان بورس و اوراق بهادار سازمان هاي فرابورس و بورس انرژي نيز در كشور راه اندازي شد.

وزیر اقتصاد از تصويب چارچوب بورس ايده و انديشه خبر داد و گفت: در سال هاي گذشته اوراق اجاره و صكوک طراحي و عملياتي شد. به گفته وزير امور اقتصادي و دارايي، بازار سرمايه به رغم تحريم ها دوران طلايي را در سال هاي گذشته طي كرده و تعداد سهامداران از ۴ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۸۴، اكنون به بيش از ۷ ميليون نفر رسيده است.

حسيني افزود: بورس ايران در سال هاي گذشته پربازده ترين بورس دنيا بوده و هم اكنون اين بازار به سرمايه بزرگي براي كشور تبديل شده است. وزير امور اقتصادي و دارايي در خصوص سرمايه گذراي خارجي تاکید کرد: در ۸ سال گذشته ۲۵ ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي جذب شد و اين امر به دليل فعاليت در اين حوزه و ايجاد بخش هاي مخلتف نظير پنجره واحد سرمايه گذاري و فعال كردن ستادها بوده است.

سخنگوی اقتصادی دولت با اشاره به وضعيت صنعت بيمه كشور اظهار داشت: رشد كمي و كيفي در صنعت بيمه كشور محسوس است و تعداد شركت ها از ۱۷ فقره درسال ۸۴ به ۲۷ شركت در حال حاضر افزايش يافته است.

وي تصريح كرد: ضريب نفوذ بيمه نيز كه در سال هاي گذشته نيم درصد بود در سال ۸۴ به ۱.۲ درصد رسيد و در هشت سال گذشته با هشت دهم درصد رشد به ۲ درصد رسيد كه از برنامه ها جلوتر است.

حسینی با اشاره به اینکه برخی به بهانه صادرات، طلا را به مصنوعات تبدیل و از کشور خارج کردند، گفت: آن وقت به من می گفتند باید در اقتصاد با آنها مشورت کنم، یعنی من یاد گرفتم برای اداره اقتصاد نباید با قاچاقچیان مشورت کنم!

وزیر اقتصاد اظهار داشت: در سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه ها ۳۰ میلیارد دلار صرفه جویی صورت گرفت و تراز تجاری انرژی منفی کشور، مثبت شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • dalton

      مردانه بابك زنجاني رو بيار شرافتمندانه دروغ نگه توسط همين قاچاقچي چقدر پول و طلا خارج كردي؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج