۶۰۴۸۱۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دستورات مدیریت بحران برای آمادگی در فصول سرد

رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: در آستانه فرا رسیدن فصول سرد و تکثر وقوع حوادث طبیعی ناشی از بارندگیهای باران، برف و کولاک در مناطق کوهستانی و تغییرات نابهنگام جوی، ارتقاء آمادگی در استانها به‌منظور مقابله با هرنوع حادثه احتمالی در اولویت قرار گیرد.

خبرگزاری تسنیم: اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور دراین‌ باره گفت: در آستانه فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و تکثر وقوع حوادث طبیعی فصلی ناشی از بارندگی‌های باران و برف و کولاک در مناطق کوهستانی و همچنین تغییرات نابهنگام جوی، ارتقاء آمادگی در استان‌ها به ‌منظور مقابله با هرنوع حادثه احتمالی باید در اولویت کاری اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌های تابعه آن استان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه این موارد در نامه‌ای خطاب به استانداران به‌ عنوان روسای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان‌های سراسرکشور مورد تاکید قرار گرفته است، ادامه داد: به استناد ماده ۹ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور و تبصره ۱ ذیل آن حسن اجرای مفاد این بخشنامه مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این دستورات اظهار کرد: پاکسازی معابر و آبراهه‌های زیر گذر جاده‌ها و خطوط ریلی، اتخاذ تمهیدات لازم در مجموعه درون شهری بالاخص مسیل ها و رودخانه‌های داخل شهرها توسط شهرداریها و پاکسازی و لایروبی انهار و قنوات از جمله این موارد است.

نجار تأکید کرد: استانداران موظفند شرایط رصد و بازبینی دوره‌ای پل‌های کم ارتفاع را توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط که عمدتا به هنگام جاری شدن سیلاب سبب مسدود شدن مسیر رودخانه و انحراف آب و بروز خسارت جانی و مالی می‌شود، فراهم کنند.

به گفته وی، جلوگیری از ساخت و سازها در حریم و بستر رودخانه‌ها نیز از دیگر مواد این ابلاغیه است و بر اساس آن باید با متجاوزان به حریم و بستر رودخانه‌ها برابر مقررات برخورد قانونی لازم انجام شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، تمهیدات لازم برای تامین انرژی، ذخیره سازی امکانات و سوخت مورد نیاز کشور در بخش های مختلف، به ویژه پیش‌بینی ذخیره سوخت مایع کافی در نیروگاهها، نانوایی‌ها، مراکز درمانی و خدماتی و... را از دیگر موارد تاکیدی برشمرد و گفت: آمادگی و ایجاد تمهیدات لازم و اطلاع‌رسانی به‌ موقع به کشاورزان و باغداران در راستای پیشگیری از سرمازدگی محصولات نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نجار افزود:‌ پیش‌بینی تمهیدات لازم درباره حمل و نقل جاده‌ای و مسیرهای روستایی و مشکلات احتمالی ناشی از سیلاب، برف و کولاک و بهمن و یخبندان در جاده‌های کوهستانی و در نظر گرفتن امکان اسکان اضطراری نیز باید در تمام استان‌های کشور انجام شود؛ ضمناً اتخاذ تدابیر و تمهیدات برای تامین کالاهای ترانزیتی و استراتژیک در مناطق تحت تاثیر نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت آمادگی جمعیت هلال احمر هر استان در بخشهای امداد و نجات، تجهیز پایگاههای امدادی و اسکان اضطراری تاکید کرد و گفت: آمادگی و اتخاذ تدابیر لازم برای استفاده از نیروهای نظامی و انتظامی استان برای خدمات رسانی در شرایط اضطراری هم امری است که مورد تاکید قرار گرفته است.

نجار، تشکیل جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای آمادگی حداکثری دستگاههای ذیربط و پاسخگویی به هنگام در شرایط اضطرار را یک ضرورت دانست و تصریح کرد: به منظور حفظ آمادگی و ارتقاء بخشی به پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزاری تمرین و مانورهای استانی و شهرستانی به‌صورت دور میزی و عملیاتی باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت پایش و پیش‌بینی به هنگام بارش و اعلام هشدارهای لازم از طریق رسانه‌های محلی، گفت: تخلیه حاشیه نشینان رودخانه‌ها و سکونتگاههای پرخطر و تاکید بر جلوگیری از اسکان مردم در تفرجگاهها و مناطق گردشگری حریم رودخانه‌ها و مسیل‌های درون شهری و برون شهری در معرض خطر سیل در مواقع اضطراری با توجه به اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و هشدارهای این سازمان، با همکاری نیروی انتظامی و راهور، شهرداریها، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مراجع قضایی مورد تاکید است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج