۶۰۷۴۱۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

آماده باش نیروهای امنیتی افغانستان در عاشورا

پس از حمله جمعه داعش در کابل که به کشته شدن پنج تن در نزدیکی یکی از مساجد شیعیان منجر شد، امروز (شنبه) پایتخت افغانستان برای مقابله با حملات احتمالی در آستانه عاشورا به حالت آماده‌باش درآمد.

خبرگزاری ایسنا: پس از حمله جمعه داعش در کابل که به کشته شدن پنج تن در نزدیکی یکی از مساجد شیعیان منجر شد، امروز (شنبه) پایتخت افغانستان برای مقابله با حملات احتمالی در آستانه عاشورا به حالت آماده‌باش درآمد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در آستانه مراسم عاشورا، افغانستان تدابیر امنیتی خود را در شهرهای مختلف این کشور افزایش داده و کابل شاهد افزایش ایست‌های بازرسی پلیس و نیز راه‌بندها در بسیاری از مناطق است.

افغانستان با اکثریت مسلمان سنی با خشونت‌های فرقه‌ای که موجب ویرانی کشورهایی مانند عراق شده‌ درگیر نبوده است اما در سال‌های اخیر جامعه مسلمان شیعه در این کشور با حملاتی از این دست روبه‌رو بوده است.

عارف رحمانی، یکی از اعضای پارلمان افغانستان و عضو جامعه شیعه هزاره که به طور خاص هدف این حملات قرار گرفته‌ است، اظهار کرد: ما از این حملات نگران هستیم و با اینکه در گذشته کشور شاهد جنگ‌های داخلی بوده اما این درگیری‌ها هیچ‌گاه بر سر مسائل دینی نبوده‌اند.

دولت افغانستان چند صد نگهبان داوطلب را تحت آموزش‌های پایه قرار داده و برای آنان سلاح فراهم کرده تا در نزدیکی مساجد و محل‌های گردهم‌آیی مستقر شوند اما بسیاری بر این باورند که این اقدامات محافظتی که تنها حدود ۴۰۰ مسجد را در تعدادی از شهرها تحت پوشش قرار می‌دهد برای مقابله با خطر حملات تروریستی کافی نیست.

در مراسم عاشورای سال ۲۰۱۱ بیش از ۸۰ تن از مردم در حملات کابل و مزار شریف کشته شدند. از آن زمان یک سلسله حملات تروریستی در افغانستان انجام شده که در تازه‌ترین مورد آن در ماه گذشته، ۲۰ تن از مردم طی یک حمله انتحاری در مسجدی در کابل کشته شدند.

اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان، ضمن محکوم کردن حمله روز جمعه کابل اظهار کرد، این اقدامات وحدت میان مذاهب را در افغانستان از بین نخواهد برد.

اما در حالی که رقابت میان گروه‌های مختلف قومی در این کشور به طور فزاینده علنی می‌شود، رحمانی گفت، مدارک عینی از این حملات وجود دارد که هدف آن را افزایش تنش‌ها برای ایجاد بی‌ثباتی در کشور نشان می‌دهد.

وی افزود: در گذشته هشدارهایی درباره گروه‌هایی که قصد دامن زدن به مناقشات قومی و مذهبی را در افغانستان داشتند، وجود داشت اما هم‌اکنون این هشدار به واقعیت تبدیل شده است. عده‌ای خواستار فروپاشی اتحاد در میان گروه‌های قومی و مذهبی افعغانستان هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج