۶۰۸۲۹۰
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

درخواست سازمان ملل از دنیا برای کمک به یمن

مدیر کل سازمان مهاجرت سازمان ملل متحد روز دوشنبه با اشاره به افزایش روز افزون مبتلایان به وبا در یمن و شیوع و گسترش گرسنگی و قحطی در این کشور، تاکید کرد که مسئولین دولتی یمن و همه کشور های جهان موظفند تا به کمک میلیون ها مردم این کشور بشتابند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل سازمان مهاجرت سازمان ملل متحد روز دوشنبه با اشاره به افزایش روز افزون مبتلایان به وبا در یمن و شیوع و گسترش گرسنگی و قحطی در این کشور، تاکید کرد که مسئولین دولتی یمن و همه کشور های جهان موظفند تا به کمک میلیون ها مردم این کشور بشتابند.

ویلیام لیسی سوینگ مدیر کل سازمان مهاجرت سازمان ملل متحد در دیداری از کشور جنگ زده و قحطی زده یمن در مورد بحران رو به وخامت انسانی در این کشور هشدار داد و خواستار فراهم شدن تسهیلات بیشتری برای دسترسی امدادگران به مردم آن شد.
سوینگ به ویژه ایجاد این تسهیلات و از جمله بازگشایی فرودگاه ها برای رساندن کمک های لازم را وظیفه مستقیم مسئولین دولت یمن خواند و اضافه کرد که همه کشور های جهان در چنین شرایطی ملزم و موظف به مشارکت در این تلاش ها هستند.

مدیر نهاد مهاجرتی سازمان ملل متحد اضافه کرد که فلج شدن تقریبا سراسری نظام بهداشتی یمن و گسترش آلودگی ها به خصوص در سامانه آبرسانی، سبب شیوع غیر قابل مهار بیماری وبا شده و بیش از ۲۱ میلیون نفر از مردم این کشور نه تنها با خطر ابتلا به این بیماری روبرو هستند، بلکه برای نجات از مرگ ناشی از گرسنگی به کمک های فوری انساندوستانه نیازمندند.

وی پیش بینی کرد که روند باشتاب موجود در شیوع این بیماری ممکن است تا پایان سال جاری (2017) موجب ابتلا بیش از یک میلیون نفر از مردم یمن به این بیماری شود.

طبق آمارهای سازمان ملل متحد، تاکنون نزدیک به ۷۵۰ هزار نفر از مردم یمن با شتاب روزانه پنج هزار نفر، به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۲ هزار نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

یکی دیگر از نگرانی هایی که این مقام مهاجرتی سازمان ملل متحد به آن اشاره کرد، سرنوشت مهاجران کشورهای دیگر منطقه است که به گفته او ماهانه 6 هزار نفر از آنها به امید دسترسی به کار در برخی از کشورهای خلیج فارس از یمن عبور می کنند و خود را در معرض خطرات ناشی از جنگ و خشونت و ابتلا به این بیماری قرار می دهند.

تهاجم همه جانبه نظامی عربستان سعودی و متحدانش به یمن که از ابتدای سال ۱۳۹۴آغاز شد، تاکنون هزاران قربانی برجاگذاشته و در میان غیرنظامیان این کشور واقع در شبه جزیره عربی، بحران جدی انسانی ایجاد کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا سارمان ملل در خواست نمی کنه ار کسانی که جنگ و گرسنگی و ویرانی و بیماری ووووو برایشان درست کردن دست از سرشون بردارند وکمک کنند وغرامت بپردارند؟ لعنت بر دشمنان بشریت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج