جاباما
۶۰۸۷۱۴
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

نگاهی به نسل جدید ب‌ام‌و Z۴

نسل جدید ب‌ام‌و Z۴ تصورتان را از سری Z۴ به هم می‌زند؛ چراکه این‌بار شاهد تحول عظیم در زبان طراحی این سری هستیم. بجز تغییرات ظاهری، گفته می‌شود که تجربه‌ی سواری این اتاق کاملا متحول شده است.

مجله دیجی کالا - خشایار شاهسون: نسل جدید ب‌ام‌و Z۴ تصورتان را از سری Z۴ به هم می‌زند؛ چراکه این‌بار شاهد تحول عظیم در زبان طراحی این سری هستیم. بجز تغییرات ظاهری، گفته می‌شود که تجربه‌ی سواری این اتاق کاملا متحول شده است. البته هنوز زمان دقیق عرضه این آلمانی به بازار جهانی مشخص نشده و تا امروز تصاویری از مدل مفهومی آن منتشر شده است.
نگاهی به نسل جدید ب‌ام‌و Z4

بگذارید کمی به عقب برگردیم و نگاهی به سری Z۴ داشته باشیم. نسل اول Z۴ با کد E۸۵ معرفی شد و از سال ۲۰۰۲ به روی خط تولید کمپانی BMW رفت. این اتاق طراحی دلنشین و دوست‌داشتنی داشت و برخلاف تصورات ما از طراحی یک ماشین اسپرت، که باید تهاجمی و خشن باشد، ظاهر نسبتا مظلومی داشت. این اتاق سرانجام در سال ۲۰۰۸ توقف تولید شد.

نگاهی به نسل جدید ب‌ام‌و Z4
BMW Z۴ E۸۵

این پایان کار برای Z4 نبود، چراکه نسل دوم این اتاق در سال ۲۰۰۹ متولد شد. Z4 نسل دوم با کد انحصاری E89 شناخته می‌شود. نکته‌ی جالب در مورد Z4 E89، طراحی آن بود که به دست دو خانم با نام‌های Juliane Blasi و Nadya Arnout صورت گرفت. برای همین بود که طراحی این اتومبیل در عین ظاهر اسپرت و تهاجمی، ظرافت خاصی داشت. به لطف همین ویژگی‌ بسیاری این اتاق Z4 را نسبت به نسل قبل و سایر رقبای این کلاس می‌پسندند.

نگاهی به نسل جدید ب‌ام‌و Z4
BMW Z4 E89

حالا نوبت به نسل جدیدتر این اتاق می‌رسد. قرار است در نسل سوم Z۴ شاهد تغییرات رادیکال در ظاهر آن باشیم. تصاویری که از کانسپت این اتاق منتشر شد، در نمای جلو چراغ‌های کشیده با فرم هندسی، جلوپنجره‌های کشیده، بزرگ و سپر V شکل دیده می‌شود.
در نمای کنار، ظاهر عضلانی و ماهیچه‌ای آن به چشم می‌خورد که با خطوط منحنی و برآمدگی‌های روی بدنه، آیرودینامیک اتومبیل را تقویت می‌کند. در نمای پشتی، چراغ‌های کاملا باریک و کشیده، لبه‌ی برآمده‌ی صندوق عقب، اسپلیتر، دریچه‌های هوا‌ی بزرگ از مولفه‌های زبان طراحی این اتاق است.
نگاهی به نسل جدید ب‌ام‌و Z4

در مورد مشخصات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر شده است. گفته‌ می‌شود مدل Z۴ s۲۰i به پیشرانه‌ی ۲ لیتری گازوییلی مجهز شده که می‌تواند توان ۱۸۰ اسب‌بخار تولید کند. مدل s۳۰i با پیشرانه‌ی مشابه توانایی تولید ۲۵۰ اسب‌بخار دارد. قدرتمندترین مدل این خانواده یعنی مدل M۴۰i از یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر خطی بهره می‌برد که می‌تواند حداکثر توان ۳۲۰ اسب‌بخار را تولید کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پراید خودمان بهتر ه

    • بدون نام

      واقعا از شما بعیده.چرا پراید رو با بی ام و مقایسه نمکنید!!!

    • مریم

      واووووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج