۶۰۸۷۵۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کمک مالی عربستان به سومالی

دولت سومالی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، بسته کمک‌ مالی جدیدی به ارزش ۵۰ میلیون دلار از عربستان دریافت کرده اما دریافت این کمک تغییری در موضع دولت سومالی برای بی‌طرف‌ بودن در مناقشه میان ریاض و چند کشور عربی با قطر ایجاد نخواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: دولت سومالی امروز (سه شنبه) اعلام کرد، بسته کمک‌ مالی جدیدی به ارزش ۵۰ میلیون دلار از عربستان دریافت کرده اما دریافت این کمک تغییری در موضع دولت سومالی برای بی‌طرف‌ بودن در مناقشه میان ریاض و چند کشور عربی با قطر ایجاد نخواهد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این کمک مالی عربستان به سومالی به دنبال سفر چند روز پیش رئیس جمهور سومالی به ریاض و همچنین اعلام حمایت برخی مناطق نیمه خودمختار سومالی از طرف عربستانی در مناقشه با قطر مطرح می‌شود. این مناطق نیمه خودمختار سومالی از جمله مناطقی هستند که ریاض و متحدان عربی‌اش در آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

عبدالرحیم عمر عثمان، وزیر اطلاع‌رسانی سومالی با اعلام این کمک ۵۰ میلیون دلاری عربستان به کشورش گفت: سومالی از بابت این حمایت مالی عربستان قدردان است.

وی روابط دو جانبه کشورش با عربستان را «برادرانه و عمیق» خواند اما گفت: با این حال ما الزامی برای اینکه جانب یک کشور را در مقابل کشور دیگری بگیریم نداریم.

دولت عربستان هنوز به این موضع سومالی واکنشی نشان نداده است.

در ماه ژوئن عربستان به همراه امارات متحد عربی، مصر و بحرین روابط تجاری و دیپلماتیک خود با قطر را به دلیل مناقشه با این کشور بر سر حمایت از تروریسم قطع کردند.

سومالی سال گذشته نیز درست زمانی که اعلام کرد روابطش با ایران را قطع می‌کند، وعده کمک مالی ۵۰ میلیون دلاری از جانب عربستان را دریافت کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج