adexo3
۶۰۹۰۳۱
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

سه سال از گم شدن هواپیمای مالزی گذشت

حدود ۳.۵ سال پیش هواپیمایی کوالالامپور را به مقصد پکن ترک کرد و از مسیر خارج شد.

خبرآنلاین: حدود ۳.۵ سال پیش هواپیمایی کوالالامپور را به مقصد پکن ترک کرد و از مسیر خارج شد.

۳ سال و نیم از گم شدن هواپیمای پرواز بوئینگ ۷۷۷ مالزی «ام اج ۳۷۰» گذشته است و محققان می‌گویند اینکه هنوز سرنوشت نهایی این هواپیما مشخص نشده غیرقابل درک است.

در ماه ژانویه امسال دولت استرالیا، چین و مالزی بعد از ۱۰۰۰ روز جستجو در یک منطقه ۷۱۰ هزار کیلومتر مربعی در اقیانوس هند، این کار را متوقف کردند. این هواپیما در مسیر کولالامپور به پکن در سال ۲۰۱۴ گم شد.

اداره ایمنی حمل و نقل استرالیا دیروز در آخرین گزارش خود از «ام اچ ۳۷۰» نوشت: «تا زمانی که هواپیما پیدا نشود، نمی‌توان دلیل گم شدن آن را با قطعیت عنوان کرد. این موضوع که هواپیمایی گم شود و مشخص نشود چه بلایی بر سر آن آمده است در عصر مدرن هوایی که روزانه میلیون‌ها مسافر از آن استفاده می‌کنند؛ تقریبا غیرقابل قبول و درک است.

در این گزارش مستنداتی هم از تلاش های چند ساله و گسترده کشورها برای پیدا کردن این هواپیما ارائه شده است: «ما به شکل عمیقی با خانواده مسافران و خدمه ابراز هم دردی می‌کنیم و عمیقا از اینکه نتوانستیم نه هواپیما را و نه ۲۳۹ نفری که در آن بودند را پیدا کند افسوس می‌خوریم.»

بزرگترین معمای هوایی؟

«ام اچ ۳۷۰» در روز هشتم ماه مارس سال ۲۰۱۴ کولالامپور را به مقصد پکن ترک کرد، بعد از چند ساعت ارتباط این هواپیما قطع شد و بعد از اینکه این هواپیما چرخش غیر مستقیمی به سمت غرب داشت از رادار خارج شد. این هواپیما ۲۲۷ مسافر و ۱۲ خدمه داشت که همچنان هیچ اثری از آنها وجود ندارد.

هنوز مشخص نیست که بعد از آن چه اتفاقی برای هواپیما افتاده است، البته اجزایی از این هواپیما در شرق ساحل آفریقا و در سواحل اقیانوس هند پیدا شده است.

گفتنی است تحلیل‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که قبل از اینکه ارتباط با هواپیما قطع شود این هواپیما به سمت دریا حرکت ‌کرده است.

همچنین در حالی عملیات جستجو این هواپیما به اتمام رسیده است، خانواده‌های مسافران گم شده اعلام کرده‌اند که از طریق شرکت‌های خصوصی به عملیات خود ادامه می‌دهند. دولت استرالیا هم اعلام کرده است که فقط یک مدرک خوب جدید می‌توانئ منجر به شروع دوباره تحقیقات شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج