adexo3
۶۰۹۳۱۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
۱۸ نظر
۵۰۰۸
پ

روحانی: نمی خواهیم فشاری به کردستان وارد کنیم

رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: ما نمی خواهیم فشاری را به مردم کردستان عراق وارد کنیم، تصمیمات اشتباهی که بعضی از سران این اقلیم اتخاذ کردند باید جبران شود، بنابراین سه کشور ترکیه عراق و ایران ناچار هستند تا با اقدامات ضروری و جدی خود اهداف راهبردی شان را در منطقه دنبال کنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس‌جمهور کشورمان تاکید کرد: ما نمی خواهیم فشاری را به مردم کردستان عراق وارد کنیم، تصمیمات اشتباهی که بعضی از سران این اقلیم اتخاذ کردند باید جبران شود، بنابراین سه کشور ترکیه عراق و ایران ناچار هستند تا با اقدامات ضروری و جدی خود اهداف راهبردی شان را در منطقه دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با رجب طیب اردوغان که پس از دیدار مشترک آنها در تهران انجام شد، گفت: در زمینه روابط دو کشور در بخش سرمایه‌گذاری، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تسهیلات لازم را برای کشور ترکیه در حوزه‌های گردشگری، پتروشیمی، زیرساخت و حمل و نقل فراهم می کند.

وی افزود: طرف ترک نیز اعلام کرد که این آمادگی برای سرمایه‌گذاری از سوی این کشور وجود دارد. در زمینه روابط نفت و گاز تصمیم بر این شد که طرف ترکیه گاز بیشتری از ایران برداشت کند و بین وزارتخانه‌های دو کشور مذاکراتی صورت گیرد و ایران اعلام کرد که آماده استقبال از سرمایه گذاران ترکیه در بخش گاز است.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین اظهار کرد: در زمینه گردشگری نیز با توجه به اهمیت مسئله و روابط دو ملت و روابط فرهنگی و اقتصادی، قرار شد مسئولین بخش گردشگری بتوانند با توافقات و مذاکراتی که دارند، به ویژه توافقاتی که تا زمان تشکیل کمیسیون مشترک می تواند به سرانجام برسد، روابط گردشگری را بین دو کشور و آژانس های دو کشور توسعه دهند.

روحانی خاطر نشان کرد: اراده دو دولت بر این مبنا است که توسعه بخش اقتصادی و تجاری به گونه‌ای باشد که رقم اقتصادی و تجاری به رشد ۳۰ میلیارد دلار در سال برسد.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین تاکید کرد: با توجه به مسائل حساس منطقه ما، به ویژه در سوریه و اقلیم کردستان،مذاکرات مفصلی انجام دادیم. هدف نهایی دو کشور ایجاد صلح و ثبات و امنیت در کل منطقه است. همکاری های بیشتر ترکیه، ایران و روسیه برای ایجاد ثبات و امنیت در سوریه و همکاری های سه جانبه ایران، ترکیه و عراق در مورد مسئله اقلیم کردستان عراق از جمله مباحث مطرح شده بود.

روحانی تصریح کرد: دو کشور تشدید اختلافات قومی و مذهبی که از سوی توطئه‌گران و بیگانگان برای منطقه ما طراحی شده و همچنین مسئله تجزیه طلبی در منطقه را به هیچ عنوان نمی‌پذیریم و از دیدگاه دو کشور، کشورها ی سوریه وعراق کشورهای واحدی هستند و ما تغییر مرزهای جغرافیایی را به هیچ عنوان نخواهیم پذیرفت.

وی ادامه داد: مردم کردستان عراق به عنوان همسایگان خوب و برادران عزیز ما هستند و ما نمی خواهیم فشاری را به مردم کردستان عراق وارد کنیم اما تصمیمات اشتباهی که بعضی از سران این اقلیم اتخاذ کردند باید جبران شود. بنابراین سه کشور ترکیه عراق و ایران ناچار هستند تا با اقدامات ضروری و جدی خود اهداف راهبردی شان را در منطقه دنبال کنند.

رئیس‌جمهور کشورمان همچنین گفت: مبارزه با تروریسم یکی از اهداف مهم دو کشور است و ما با هر گروه تروریستی هر جا که باشند باید مبارزه کنیم چه به نام داعش باشد و چه جبهه النصره و پ ک ک و یا هر اسم و عنوان دیگری که داشته باشند.

روحانی تاکید کرد: تروریسم باید بداند دولتها و قدرتهای منطقه اجازه فعالیت های ناجوانمردانه و ضد انسانی را نخواهد داد.

وی در پایان تصریح کرد: یک بار دیگر از حضور رئیس‌جمهور محترم ترکیه رجب طیب اردوغان و وزرا و هیئت همراهشان و همچنین ژنرال آکار برای حضور در تهران تشکر می‌کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      مسایل داخلی هر کشور به خودش مربوط

    • بدون نام

      با طناب پوسیده اردوغان ایران رو واردبازی خطرناک نکنید قدرتهای بزرگ به وسیله ترکیه دارن ایران روهل میدن به باتلاق کردستان عراق

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه ربطی به اردوغان داره، ایران برای حفظ منافع اش باید حساس باشه مگه رفت تو عراق وسوريه داعش رو سرکوب کرد اردوغان بهش دستور داد چون اگه این کارو نمی کرد داعش الان تو ایران بود و معلوم نبود جنابعالی تا زنده بودی یا نه!یه خورده منطقی فکر کنید

    • رامین

      همین مونده شما به کردا زور بگین.

    • جنتلمن

      اجازه بدید هر ملتی خودش سرنوشت خودش رو انتخاب کنه... دوره ی تحمیل و زور و فشار گذشته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام

    • بدون نام

      ایران به وجب از خاکشو از دست نمیده ما توی کردستان شهید دادیم هر متر از خاک کردستان ایران با خون جونامون حفظ شده کردستان عراق هم کار اسراییل بود با پرچم اسراییل شادی میکردن, کوردا جدیدا لحن خاصی گرفتن زندگی برای همه اقوام سخته فک نکنم زندگی ترکا بلوچا ولرها اسون تر باشه, برین و افتخار کنید اسم ایرانی روتونه

      پاسخ ها

      • امیر

        مثلا به چیمون افتخار کنیم ها اقتصادمون فرهنگمون تاررربخمون به چی تو یه مورد بگو من بگم اره بیاااید کاسه داغ تر از اش نباشیمددخالت نکنیم تو کار مردم شما دوس داری همسایت بیاد خونتون تو کارای شما دخالت کنه اگه دوس داری که هیچ . بیل زنید باغچه خودتونو بیل بزنید

    • آروین

      دوستانی ک میگن تو کار کشورهای دیگه دخالت نکن در جریان باشن اسرائیل داره پایگاه نظامی دایر میکنه تو اقلیم

    • بدون نام

      ... ملت ایران واقوام کرد غیرتی ووطن دوست اند.بهتر است به جای حمایت از عراق وترکیه، با آباد کردن کوردستان عزیزمان دل جویی کنیم.کشوری آباد متحد هیچ گاه ویران نخواهد شد.بیایید ب ه یکدیگر احترام بگزاریم.هیچ گاه با کنایه،دشمنی،دشنام وغیره به خواسته هایمان نخواهیم رسید.الهم عج لولیک الفرج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیدونم

    • مهدئ

      صلاح مملکت خویش خسروان دانند مسایل مملکتشون به خودشون مربوطه

    • بدون نام

      دوست عزیر لک ها و لر ها جزو اقوام کرد هستن جهت استحضارتون. شاخه جنوبی کردها ب لحاظ زبانی نیز محسوب میشن
      لک و لر و کرد همه یکین یک نژاد همان ماد های اصیل هستن

    • بدون نام

      ترکیه باحمایتهای غیر مستقیم خود پای داعش رابه منطقه باز کرد

    • بدون نام

      من بعنوان یه کرد ایرانی به برادران کرد عراقی میگم فریب قدرت طلبی و جاه طلبی بارزانی و پسرش رو نخورن،بارزانی ها اگر خوب بودن کاک جلال طالبانی ازشون جدا نمیشد حیف یکی مثل کاک جلال رفت و دست پرورده اسرایل زندست.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        طالبانی سر موضع کرکوک سرسخت تر از بارزانی بود حتی کرکوک رو قدس کردستان نامید

    • بدون نام

      مردم کردستان عراق هم اهداف استراتژیک خود را دنبال می‌کنند .

    • بدون نام

      بجای دخالت در مسایل دیگر کشورها به فکر برطرف کردن فقر و فساد و فحشا و اختلاس های داخل کشور باشید آقای روحانی .....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج