۶۰۹۳۳۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هفته کم رونق بورس، با رشد به پایان رسید

شاخص بورس، امروز (چهارشنبه) پس از ۲ روز کاری منفی، مسیر صعودی در پیش گرفت و ۷۴ واحد رشد کرد و در جایگاه ۸۵ هزار و ۴۲۹ واحدی قرار گرفت.

خبرگزاری ایرنا: شاخص بورس، امروز (چهارشنبه) پس از ۲ روز کاری منفی، مسیر صعودی در پیش گرفت و ۷۴ واحد رشد کرد و در جایگاه ۸۵ هزار و ۴۲۹ واحدی قرار گرفت.

هر چند شاخص کل امروز اندکی رشد کرد، اما در مجموع، روندی خنثی و کم حجم بر بازار سرمایه حاکم بود.
نمادهای مرتبط با گروه رایانه و خودرو، امروز با بیشترین استقبال از سوی سهامداران مواجه شدند که بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل نیز از جانب آنها بود.
بر این اساس، نمادهای آپ (آسان پرداخت پرشین)، همراه (ارتباطات سیار ایران)، خودرو (ایران خودرو)، های وب (داده گستر عصر نوین)، فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) و شبندر (پالایش نفت بندرعباس) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. بیشترین تاثیر منفی نیز امروز از طرف تاپیکو (سرمایه گذاری نفت وگاز تامین) بر شاخص وارد شد.
در معاملات امروز ۶۰۱ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال در ۶۵ هزار و ۲۱۷ نوبت خرید و فروش شد.
با وجود حجم پایین معاملات، در معاملات امروز، همه شاخص های اصلی بازار سرمایه مثبت بودند. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، ۲۴ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، هفت واحد رشد کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، پنج واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۷۰ واحد بالا رفت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، ۲۵ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۳۰۳ واحد افزایش یافت.
بر این اساس، گروه اطلاعات و ارتباطات در معاملات امروز صدرنشین بورس شد. در این گروه ۵۳ میلیون سهم به ارزش ۲۴۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال و خودرو به ارزش ۱۰۷ میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.

در رده چهارم، گروه رایانه با معاملاتی به ارزش ۸۳ میلیارد ریال جای گرفت. گروه محصولات فلزی با معاملاتی به ارزش ۷۷ میلیارد ریال نیز رده پنجم را از آن خود کرد.
بیشترین رشد قیمت در معاملات امروز به فولاد امیرکبیر کاشان با 13.1 درصد افزایش تعلق داشت، قندنقش ‌جهان‌ نیز رکورددار کاهش قیمت شد.

**مبادله 68 هزار اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
آخرین روز معاملاتی بازار فرابورس ایران با دادوستد حدود 193 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک‌هزار و 371 میلیارد ریال به پایان رسید و شاخص کل این بازار نیز پس از 2 روز ریزش به مدار صعودی بازگشت و با افزایش حدود واحدی روبه‌رو شد.
نگاهی به مبادلات انجام شده در تابلو اوراق تسهیلات مسکن (تسه) نیز نشان می‌دهد که بیش از 68 هزار ورقه تسه به ارزش 52 میلیارد ریال در این تابلو دست به دست شده و اوراق تسهیلات مسکن شهریور 96 بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرده است.
قیمت این اوراق نیز در بازه 734 هزار تا 791 هزار ریال مورد مبادله قرار گرفت.
از سوی دیگر سرمایه‌گذاران در بازار اوراق با درآمد ثابت اقدام به جابه جایی 899 هزار ورقه به ارزش 866 میلیارد ریال کردند و همچون روزهای گذشته اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب4» در صدر این بازار به لحاظ ثبت بیشترین رقم حجم و ارزش مبادلاتی قرار گرفت.

نماد مارون (پتروشیمی مارون) بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشت، اما میدکو (هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه) نیز بیشترین تاثیر منفی را در این بازار بر جای گذاشت.
قرار است در روز شنبه، یک شرکت جدید وارد فرابورس شود، بر این اساس، عرضه سهام لیزینگ ایران و شرق در آغاز هفته آینده انجام خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج