۶۰۹۴۶۵
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ران پائول: آمریکا هیچ دستاوردی در سوریه نداشت

تحلیلگر و منتقد آمریکایی در یادداشتی نوشت: در حالی‌که شکست داعش در سوریه حتمی است، مداخله‌جویان واشنگتن در پی عذر و بهانه‌ تراشی‌های جدید برای حضور نظامی غیر قانونی در این کشورند.

خبرگزاری فارس: «ران پائول» تحلیلگر آمریکایی و منتقد سیاست‌های دولت این کشور در یادداشتی پیرامون بهانه تراشی‌های آمریکا برای حضور در منطقه نوشت: در حالی‌ که شکست داعش در سوریه حتمی است و ارتش سوریه در حال پاکسازی آخرین دژهای داعش در شرق این کشور است، مداخله جویان واشنگتن در پی عذر و بهانه‌ تراشی‌های جدید برای حضور نظامی غیر قانونی در این کشور هستند.

این سناتور سابق آمریکایی با عطف به سخنان «باراک اوباما» رئیس جمهور قبلی برای توجیه دخالت نظامی در عراق و سوریه که جلوگیری از نسل‌کشی ایزدی‌ها عنوان و تأکید بود حضور نظامی طولانی مدتی در منطقه نخواهد داشت، نوشت: «این جریان مربوط به سه سال قبل بود و ارتش آمریکا به طور دائمی درگیر ماجرا شد در حالی‌ که کنگره نیز همچنان از پرداختن به تعهدات قانونی خود طفره می‌رفت. آمریکا تا آنجا پیش رفت که حتی با وجود نداشتن هرگونه مجوزی [از دولت سوریه] پایگاه نظامی در سوریه ساخت.»

پائول در ادامه به کمک‌های تسلیحاتی دو میلیارد دلاری آمریکا به مخالفان دولت سوریه از طریق یک کشور اروپایی اشاره نمود و نوشت: «بیشتر این سلاح‌ها از طریق نیروهای میانه‌روی مخالف دولت سوریه به طور مستقیم یا غیر مستقیم به دست داعشی‌ها افتاد و مخالفان "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه به داعش یا القاعده پیوستند.»

این تحلیلگر آمریکایی در بخش دیگر یادداشت خود با قیاس انتخاب رئیس مجلس جدید در سوریه که یک مسیحی است و عربستان سعودی نوشت: «چند نفر از مسیحیان در کشور عربستان، متحد ما عضو مجلس این کشور هستند؟ البته فراموش کردم بگویم که عربستان مجلس منتخب ندارد.»

وی در ادامه عنوان کرد که رویکردهای آمریکا در منطقه حتی به مسیحیان نیز صدمات جدی وارد کرده و اینک تقریبا هیچ مسیحی در خاورمیانه باقی نمانده است.

درخاتمه این یادادشت آمده است: «آمریکا نمی‌خواهد منطقه را ترک کند. با وجود شکست داعش در سوریه بسیاری در واشنگتن خواستار استقرار نیروهای آمریکایی در اشغال غیر قانونی بخش‌هایی از کشور برای مقابله با نفوذ ایران هستند، البته قبل از اقدام‌های نظامی آمریکا در عراق و سوریه نفوذ ایران در منطقه بسیار کمتر بود. بنابراین مداخله‌گرایی خارجی آمریکا مشکلات جدیدی را ایجاد می‌کند که تنها با دخالت بیشتر واشنگتن حل می‌شود. دستاورد ما در سوریه چه بود؟ هیچ.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج