adexo3
۶۰۹۵۴۹
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

ترامپ، فعلاً برجام را پاره نمی کند

منابعی در دولت دونالد ترامپ گفتند که رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است در برجام بماند اما وی هفته آینده اعلام خواهد کرد که ایران به مفاد برجام پایبند نیست و باید سعی کرد و دوباره درباره آن مذاکره شود.

خبرگزاری ایرنا به نقل از نیوزویک نوشت: منابعی در دولت دونالد ترامپ گفتند که رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است در برجام بماند اما وی هفته آینده اعلام خواهد کرد که ایران به مفاد برجام پایبند نیست و باید سعی کرد و دوباره درباره آن مذاکره شود.

پاره کردن کامل برجام مستلزم آن است که آمریکا دوباره تحریم ها را علیه ایران وضع کند. به گفته یک منبع آگاه، واشنگتن «فعلا» نمی خواهد این کار را بکند.
جمهوری خواهان کنگره مایل هستند تحریم هایی را که طبق توافق سال ۲۰۱۵ برداشته شد، دوباره اعمال کنند اما ترامپ از آنان خواهد خواست دست نگه دارند و کنگره نیز احتمالا همین کار را خواهد کرد.
مشاوران کلیدی سیاست خارجی ترامپ یعنی هربرت مک مستر مشاور امنیت ملی، جیمز متیس وزیر دفاع و رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در ماه سپتامبر پیشنهاد خود را درباره برجام به رئیس جمهوری دادند. متیس روز دوشنبه گفت به عقیده او به نفع آمریکاست که در این توافق بماند.
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دو مقام آمریکایی گفته که ترامپ احتمالا روز پنجشنبه هفته آینده در واشنگتن نظرش را درباره برجام اعلام می کند.
مقام های ارشد کاخ سفید گفته اند که ترامپ متمایل به در پیش گرفتن مسیری است که باعث خواهد شد آمریکا از این توافق کنار بکشد. این درحالی است که در داخل دولت آمریکا اختلاف هایی در این زمینه وجود دارد.

در همین حال، سفرای اروپایی در آمریکا هشدار داده اند که لغو برجام زیان بزرگی خواهد بود که باعث خواهد شد ایران غنی سازی را افزایش دهد و تلاش های بین المللی برای اشاعه هسته ای را تضعیف می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      باید سلاح هسته ای تولید کنیم تا قدرت بازدارندگی بیشتری داشته باشیم

    • بدون نام

      مگر می شود یک توافق بین المللی را به این سادگی پاره کرد،پاره کردن برابر است با دیوانگی،بی اعتمادی دولتها به یکدیگر،شاید با پاره کردن ترامپ،ریئس جمهور آینده امریکا،توافقات ترامپ را هم پاره کند با این کار بچه گانه ی ترامپ.

    • بدون نام

      الاغ تر از ترامپ ندیدم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج