۶۱۰۱۳۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بازی خطرناک ضد ایرانیِ ترامپ

یک روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه همه نگاه ها به رئیس جمهور آمریکا دوخته شده تا ببینند وی چه تصمیمی درباره برجام می گیرد، رویکرد ضد ایرانی ترامپ را خطرناک ارزیابی کرد.

خبرگزاری تسنیم: روزنامه "هندلزبلات آلمان" در مطلبی نوشت: همه دنیا به "دونالد ترامپ" چشم دوخته است. هفته آینده رئیس جمهور آمریکا تصمیم خود درباره آینده توافق اتمی با ایران را اعلام می کند. ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر ماه) سال جاری میلادی تاریخ مهمی خواهد بود. در این تاریخ ترامپ باید به کنگره در واشنگتن خبر دهد که آیا تهران به برجام پایبند بوده و آیا این توافق همچنین از منافع آمریکا حمایت می کند. بر اساس یک قانون آمریکا رئیس جمهور این کشور باید هر نود روز یکبار این مسئله را تایید کند.

هندلزبلات در ادامه نوشت: توافق اتمی غرب با ایران به منظور جلوگیری از دستیابی این کشور به تسلیحات اتمی منعقد شده است. بر این اساس تهران باید برخی برنامه های هسته ای خود را محدود کرده و در مقابل تحریم های اقتصادی علیه این کشور لغو شود. البته دونالد ترامپ این توافق را به عنوان بدترین معامله ای ارزیابی کرده که آمریکا در تاریخ خود منعقد کرده است. با این همه وی تا به حال دو بار در این باره به کنگره گواهی مثبتی داده است.

اما از آن پس ترامپ مکررا اعلام می کند که دیگر بار سوم این کار را انجام نمی دهد. ماه گذشته جمهوریخواهان اعلام کردند که ترامپ در این باره تصمیم خود را گرفته است.

بر اساس گزارش واشنگتن پست انتظار می رود که ترامپ هفته آیند ه یک گزارش منفی را درباره پایبندی ایران به برجام ارائه دهد. این مسئله می تواند منجر به این شود که کنگره مجددا تحریم هایی را که در چهارچوب این توافق لغو کرده بود علیه ایران اعمال کند. ایران نیز تهدید کرده است که در این صورت دیگر به این توافق پایبند نخواهد ماند و مجددا برنامه های اتمی خود را از سر می گیرد که این مسئله می تواند دوباره ایران را به مالکیت سلاح اتمی نزدیک کند.

بسیاری از مشاوران امنیتی ترامپ هم خواهان لغو این توافق نیستند. وزیر دفاع آمریکا هم اعلام کرده است که برجام همچنان به نفع منافع امنیتی آمریکا است. همچنین متحدان اروپایی ترامپ هم به وی توصیه میکنند که به برجام پشت نکند.

پس در این شرایط ترامپ چه می کند؟ آژانس بین المللی انرژی اتمی که یک تشکل وابسته به سازمان ملل است تایید کرده است که ایران به شروط این توافق پایبند بوده است. این وضعیت شرایط را برای مخالفت آمریکا با این توافق دشوار می کند. اما ترامپ و دیگر اعضای کابینه وی اعتقاد دارند که ایران روح برجام را از طریق آزمایش های موشکی خود، تهدید متحدان آمریکا در خاورمیانه و حمایت های خود از سازمان های تروریستی نقض کرده است.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب تصریح کرد اینکه چگونه وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد معلوم نیست و گزینه های زیادی ( از طرف آمریکا ) روی میز قرار دارد که هیچ یک راه حل آشکاری را ارائه نمی دهد. محتمل ترین سناریو این است که ترامپ وفاداری ایران به این توافق را تایید نکند. در این صورت احتمالا دیپلمات ها و برخی اعضای دولت آمریکا در این راستا کار می کنند که از عواقب دراماتیک این مسئله جلوگیری کنند به گونه ای که آمریکا سریعا از این توافق عقب نشینی نکرده و یا بلافاصله تحریم های جدیدی علیه تهران اعمال نکند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج