جاباما
۶۱۰۱۶۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

توضیح درباره مصوبه جدید برای بیماران خاص

یک مسئول سازمان غذا و دارو با تاکید بر عدم افزایش در پرداخت هزینه دارویی بیماران خاص گفت: مصوبه اخیر هیئت وزیران، ایرادات صادرات دارو را اصلاح می‌کند.

خبرگزاری تسنیم: محمد هاشمی - مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: علی رغم تاکید رئیس سازمان غذا و دارو بر " عدم افزایش در پرداخت هزینه دارویی بیماران خاص"، انعکاس و برداشت غیر واقعی خبر مصوبه ۱۱ مهرماه سال جاری هیئت وزیران در خصوص حذف یارانه از دارو‌های ساخته شده؛ موجب بروز سوالاتی در برخی اذهان به‌ویژه بیماران مرتبط با موضوع شده است.

وی با اشاره به اینکه محور و موضوع مصوبه اخیر هیئت دولت در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعیین جریمه برای کالاهای قاچاق بوده است، تصریح کرد: در این قانون، جریمه قاچاق کالاهای یارانه ای دو تا چهار برابر ارزش کالا تعیین شده است و جریمه فوق در راستای جلوگیری از قاچاق کالاهای یارانه ای و هدر رفت یارانه است.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو اضافه کرد: بنا بر دلیل بیان شده؛ دولت موظف بود که فهرست اقلام یارانه ای را تصویب و اعلام کند.

هاشمی افزود: هیئت دولت در تاریخ ۶ بهمن سال ۹۵ عملاً فهرست این اقلام یارانه ای که شامل کالاهای اساسی، حامل‌های انرژی، برخی نهاده‌های کشاورزی و دارو می‌شد را اعلام کرد و این درحالی بود که یارانه مستقیم تمامی داروها پیشتر و در سال ۷۸ حذف شده و یارانه داروهای بیماران خاص نیز در سال ۹۳ به بیمه‌ها منتقل شده بود لذا غیر از واکسن‌ها، رادیو داروها و برخی شیرخشک ها، هیچ یارانه ای به داروها در زنجیره تامین پرداخت نمی‌شد.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو در توضیح بیشتر گفت: مصوبه ۶ بهمن ۹۵ اشکالاتی را برای صادرات دارو به کشورهای همسایه بوجود آورده بود که در مصوبه اخیر هیئت وزیران خوشبختانه اصلاح شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد : همانطور که رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کردند؛ پوشش هزینه‌های بیماران اعم از خاص و غیرخاص، کماکان از طریق بیمه‌ها و بدون تغییر نسبت به قبل ادامه می‌یابد و هیچ افزایش پرداختی بابت مصوبه مورد بحث متوجه بیماران نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مجید محمدی

      در دوره احمدی نژاد تمام درآمد و پس انداز جوانی ام را خرج داروهای خاص اعضای خانوادم کردم...بهترن خدا رو شکر ولی زندگی خودم نابود شد...خیلی از خونواده ها حامی نداشتن و متاسفانه مرحوم شدن...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج