اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۱۰۴۰۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

استراليا مي‌تواند «نگار قدسی‌کنی» را تحويل آمريكا ندهد

ما قانونی با عنون استرداد مجرمان داریم که بايد بین کشور ها ایجاد شود تا بر اساس آن، یک مجرم توسط کشوري، از کشور مبدا درخواست شود.

علی بیگدلی در روزنامه قانون نوشت: ما قانونی با عنون استرداد مجرمان داریم که بايد بین کشور ها ایجاد شود تا بر اساس آن، یک مجرم توسط کشوري، از کشور مبدا درخواست شود.

اگر ما قانون استرداد مجرمان را با استرالیا امضا کرده باشیم می توانیم خانم نگار قدسی‌کنی را از استرالیا درخواست کنیم. اما چون در این پرونده بحث تحریم بین المللی مطرح می شود و منشأ این تحریم‌ها آمریکا بوده، به نظر می رسد که آمریکا حق دارد این درخواست را از استرالیا داشته باشد.

از طرفي بي‌شك با توجه به اینکه حتما آمریکا با استرالیا این قانون را امضا کرده است،بر همین اساس می تواند خانم نگار قدسی‌کنی را از استرالیا درخواست کند و اين اقدام، خلاف مقررات و قوانین بین المللی نیست.

اما اینکه برخي نمايندگان، این اقدام را با کاپیتولاسیون مقايسه مي‌كنند، اقدام صحیحي نیست.

اگر جرم خانم رکنی در دولت استرالیا ثابت شده باشد، آمریکا می تواند او را از دولت استرالیا مطالبه کند و نام این قانون را نمی‌توان کاپیتولاسیون گذاشت.

فراموش نكنيم كه در این پرونده، حقوق بین‌الملل اعمال می شود و ارتباطی با کاپیتولاسیون وحقوق کنسولی ندارد. استرالیا نيز تعهدی نسبت به تحریم‌هاي اعمالي عليه ایران دارد و به همین دلیل است که اين شهروند ايراني را محاکمه کرده است.

اين نكته را نيز بايد اشاره كنم كه استرالیا می‌تواند این خانم را به آمریکا تحویل ندهد اما تحویل دادن او به آمریکا نيز نقض قانون‌بين‌المللي به حساب نمی‌آید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      تو این دنیا‌ما چقدر تنها و بی کسیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج