۶۱۰۹۹۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مقاومت‌ در برابر برگزاری همایش مولانا

اشرف بروجردی می‌گوید همیشه شروع هر کاری با مقاومت‌هایی روبرو می‌شود. درباره برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا هم چنین موضوعاتی مطرح شد که ضرورتی ندارد به این موضوع پرداخته شود.

خبرگزاری خبرآنلاین: اشرف بروجردی می‌گوید همیشه شروع هر کاری با مقاومت‌هایی روبرو می‌شود. درباره برگزاری همایش بین‌المللی شمس و مولانا هم چنین موضوعاتی مطرح شد که ضرورتی ندارد به این موضوع پرداخته شود.
سومین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در سالن اجتماعات فرمانداری خوی با حضور دکتر اشر‌ف بروجردی، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، دکتر حسینعلی امیری، معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری و مهمانان خارجی و داخلی با پیام رییس‌جمهور برگزار شد.

اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در این مراسم گفت: «تلاش‌ها و گام‌هایی که با هدف شناسایی و معرفی شخصیت‌های ارزشمندی که در این سرزمین در گذر زمان مورد غفلت قرار گرفته‌اند به نسل امروز و آینده بسیار ارزشمند است.»

مشاور رییس جمهور ادامه داد: «این سرزمین مملو است از چهره‌های ارزشمندی است که هیچ کدام از آنان نقطه تاریکی در تاریخ جهان ندارند و بشریت برای برخورداری از اندیشه آنان نیازمند آشنایی با رشد فکری آن‌ها است.»

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی اضافه کرد: «زمانی که قرار شد این همایش شکل گیرد این دغدغه وجود داشت که به عنوان میراث فرهنگی کشورمان باید بتوانیم آن را به شکل مناسب به جامعه معرفی کنیم.»

بروجردی تاکید کرد: «خیلی از دستاوردهایی که امروز به آن نیاز داریم تابعی است از فرهنگ غنی که مورد غفلت قرار گرفته است.»

او یادآورد شد: «در طول این مدت به نمادهای علمی و فکری پرداخته شده است اما در حوزه معرفت‌شناسی و عرفان کمتر متمرکز شده‌ایم و کمتر به آن پ‍رداخته شده است. این در حالی است که بخشی از جامعه نیازمند شناخت معرفت‌گونه از این چهره‌های اصیل هستند و این نیاز آنان باید مورد توجه قرار گیرد.»

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با ابراز تاسف از فراموشی چهره‌های شاخص ادبی و عرفانی کشور گفت: «همیشه کاری که شروع می‌شود با مقاومت‌هایی روبرو می‌شود. درباره برگزاری این همایش هم چنین موضوعاتی مطرح شد که ضرورتی ندارد به موضوع مولانا و شمس پرداخته شود. در حالی که این شخصیت‌ها متعلق به میراث فرهنگی جامعه اسلامی ما هستند و سرمایه‌ای محسوب می‌شوند که نیاز به شناسانده شدن دارند.»

مشاور رییس‌جمهوری افزود: «علاوه بر مدفن شمس که در سرزمین ما قرار گرفته، دیوان و مثنوی شمس هم به زبان فارسی نگاشته شده که این موضوع نشان‌دهنده غنای فرهنگ و زبان ادبیات فارسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.»

او افزود: «اگر می‌توانستیم تفکرات پیامبرمان را به درستی به بشر امروز انتقال دهیم، شاید شاهد تفکر خشن و صلح‌ستیز نبودیم. امروز رفتارهایی با عنوان دین عرضه می‌شود در حالی که با دین ما بیگانه است. امثال داعش و تفکرات تکفیری هیچ قرابتی با دین اسلام ندارند.»

بروجردی اضافه کرد: «تعالی و رشد انسان در گرو برخورداری از شرایط امن می‌تواند معنا پیدا کند و این شرایط جز قرار گرفتن در سایه عشق و محبت معنا نمی‌شود.»

مشاور رییس‌جمهوری گفت: «دانستن حقیقت این جهان در این موضوع نهفته است که باید خودمان را در اختیار معبودمان رها کنیم. وقتی پیامبر اسلام در شب معراج خیلی از حقایق را متوجه می‌شود اما بازهم می‌گوید من نسبت به خیلی از حقایق اشرف ندارم.»

او در ادامه با اشاره به آیه شریفه قرآن که می‌فرماید «ما از رگ گردن به شما نزدیک‌تر هستیم» افزود: «شناخت این موضوع که خداوند از عطوفت خود دریچه‌هایی را برای ما باز می‌کند که جبران این محبت‌ها برای ما غیرقابل ممکن است بسیار اهمیت دارد.»

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی افزود: «حاصل همه این موارد این است که بشریت نیازمند برخورداری از مفاهیم و گفتمانی است که مبنای آن صلح و دوستی و گذشت از خود برای ایجاد شرایط بهتر زیستن برای همه موجودات است.»

بروجردی در پایان گفت: «عرفان گمشده امروز بشر است و بسیاری از انسان‌ها نیاز دارند تا در وادی معرفت گام بردارند تا به رشد و تعالی برسند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج