۶۱۱۲۴۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

قیمت نفت به کمتر از ۵۰ دلار می‌رسد

یک مؤسسه تحقیقاتی پیش‌بینی کرد که قیمت نفت برنت سال آینده زیر ۵۰ دلار معامله می‌شود و در پایان سال ۲۰۱۹ به بشکه‌ای ۵۰ دلار می‌رسد.

خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ نوشت: گروه ING پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت برنت در سه ماهه آخر امسال به ۴۵ دلار می‌رسد. این روند کاهشی قیمت در سال ۲۰۱۸ هم ادامه می‌یابد به طوری که قیمت نفت برنت در سال آینده زیر ۵۰ دلار در هر بشکه باقی می‌ماند.

بر اساس این پیش‌بینی قیمت نفت برنت در سه ماهه اول و دوم سال ۲۰۱۸ میانگین ۴۲ دلار خواهد بود همچنین در سه ماهه سوم و چهارم هم به میانگین ۴۷ دلار در هر بشکه عرضه خواهد شد.

پیش‌بینی‌های این مؤسسه تحقیقاتی درباره قیمت کمودیتی‌ها نشان می‌دهد که قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ هم وضعیت مناسبی نخواهد داشت به طوری که در سه ماهه نخست قیمت در محدوده ۴۵ دلار باقی می‌ماند و پس از آن مسیر افزایشی را تا رسیدن به بشکه‌ای ۵۰ دلار ادامه می‌دهد.

پیش‌بینی‌های این مؤسسه تحقیقاتی درباره قیمت نفت خام آمریکا هم نشان می‌دهد که این نوع نفت در سه ماهه آخر امسال میانگین ۴۲ دلار معامله می‌شود. در سه ماهه اول و دوم سال آینده نفت آمریکا ۴۰ دلار خواهد بود و در سه ماهه سوم و چهارم به ۴۵ دلار می‌رسد.

همچنین قیمت نفت آ‌مریکا در سال ۲۰۱۹ زیر ۵۰ دلار معامله خواهد شد و پس از تجربه ۴۴ دلار در سه ماهه اول و ۴۶ دلار در سه ماهه دوم قیمت تا پایان سال ۲۰۱۹ به ۴۹ دلار می‌رسد.

این مؤسسه تحقیقاتی درباره دلایل کاهش قیمت اشاره‌‌ای نکرده است اما قیمت نفت طی ۳ سال گذشته از حدود ۱۳۰ دلار در هر بشکه تا زیر ۵۰ دلار سقوط کرد. دلایل این کاهش قیمت افزایش عرضه در بازارهای جهانی بود.

در یک سال گذشته کشورهای تولیدکننده نفت (اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها) با طرح کاهش تولید نفت، تولید روزانه را ۱.۸ میلیون بشکه کاهش دادند. این طرح تأثیر زیادی در کاهش ذخایر مازاد بازار داشت و توانست تا حدود زیادی از سیر نزولی کاهش جلوگیری کند.

اظهاراتی که وزرای نفت اوپک در اجلاس اخیر اوپک گازی مطرح کردند نشان می‌دهد که میزان پایبندی اعضا به توافق اوپک بسیار مناسب بوده است.

زنگنه وزیر نفت ایران، گفت: ایران حتی بیش از ۱۰۰ درصد به تعهدات خود عمل کرده و سایر اعضای اوپک هم تقریباً به طور کامل به تعهداتشان عمل کردند و کشورهای غیراوپک هم نزدیک به ۱۰۰ درصد آنچه را که قبلاً متعهد شده بودند را اجرایی کردند.

بنابراین به نظر می‌رسد طی یک سال گذشته طرح کاهش تولید نفت توانسته تا حدودی عرضه مازاد را کنترل و قیمت را تا مرز ۵۵ دلار در هر بشکه بالا بکشد. در حال حاضر اگر چه اجرای این طرح تا مارس ۲۰۱۸ تمدید شده است اما درباره ادامه تمدید فعلاً به اجماع نرسیده‌اند. در صورتی که اجرای این طرح تمدید نشود احتمالاً مازاد عرضه دوباره قیمت را پایین می‌آورد.

طی سال‌های گذشته کاهش قیمت نفت بر اقتصاد کشورهای متکی به نفت تأثیر منفی گذاشته است، کسری بودجه در کشورهای متکی به نفت فراتر رفته است به طوری که در سال نخست کاهش قیمت نفت کسری بودجه عربستان به ۱۴۰ میلیارد دلار هم رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج