۶۱۱۳۲۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

راهکار جلوگیری از هک شدن رمز بانکی

هک شدن رمز بانکی یا رمز دوم مشترکان بانک‌ها یکی از نگرانی‌های سیستم بانکی و نظام رایانه‌ای است. به همین دلیل راهکارهای متعددی به دارندگان حساب‌های بانکی ارائه می‌شود تا از این مشکل جلوگیری شود.

وب سایت برسام: هک شدن رمز بانکی یا رمز دوم مشترکان بانک‌ها یکی از نگرانی‌های سیستم بانکی و نظام رایانه‌ای است. به همین دلیل راهکارهای متعددی به دارندگان حساب‌های بانکی ارائه می‌شود تا از این مشکل جلوگیری شود.
راهکار جلوگیری از هک شدن رمز بانکی

بسیاری از سیستم‌ها سیاست‌هایی برای رمز عبور اتخاذ می‌کنند تا ویژگی‌ها و املای رمز عبور را محدود کنند. رایج‌ترین محدودیت‌ها شامل حداقل طول رمز عبور، حداقل و حداکثر عمر رمز عبور، استفاده از سه یا چهار نوع کاراکتر در رمز عبور (حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نشانه‌ها) و ممانعت از استفاده مجدد از رمز عبور است.

اگر رمزهای عبور تنها در صورتی که هوشمندانه انتخاب شده و به درستی مدیریت شوند، کارآمد خواهند بود. در سیاست‌های امنیتی سازمان باید به وضوح لزوم نیاز به رمز عبور قوی و چگونگی ایجاد یک رمز عبور قوی تعریف شود. اگر رمزهای عبور توسط کاربران نهایی ایجاد می‌شوند، لازم است برای ایجاد رمز عبور قوی پیشنهاداتی در نظر گرفته شوند.

برای امنیت بیشتر از نام، نام کاربری، آدرس پست الکترونیکی، شماره پرسنلی، شماره کارت ملی، شماره تلفن و نام‌ها و کدهای شناسایی دیگر استفاده نکنید. کلمات فرهنگ لغت، اصطلاحات و یا کلمات اختصاری را مورد استفاده قرار ندهید. از کلماتی با املای غیر استاندارد همراه با حروف بزرگ استفاده کنید. حروف الفبا را جایگزین اعداد کنید. رمزهای عبور خود را به طور مداوم تغییر دهید.

همان‌طور که در سایت مرکز مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای آمده است، رمزهای عبور نباید در هیچ فرم یا قالبی نمایش داده شوند و در عین حال باید از ایجاد لیستی از رمزهای عبور کاربران اجتناب کرد. رمزهای عبوری که به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند اغلب توسط ابزار شکستن رمز عبور به راحتی کشف می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الف م

      مگه میشه رمز کارت را حروفی انتخاب کرد؟ راه حلش چه جوریه؟ لطفا راه حل آنرا دونه به دونه در همین اخبار به اطلاع هموطنان برسانید که چکار باید بکنند؟ در ضمن منظور شما رمز اوله یا رمز دوم؟

      پاسخ ها

      • بهنام

        تو ایران نمیشه خبرو اینا از یک جا کپی پست می کنن و می زارن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج