۶۱۱۹۱۹
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

هشدار نسبت به پیش‌ فروش غیرقانونی خودرو

وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی پیش‌فروش خودرو از سوی شرکت‌های "عظیم خودرو، مفتاح رهنورد، داتیس خودرو، طاها خودرو، شهر خودرو، آداک خودرو و پرشین پارس" را غیرقانونی اعلام کرده که برخی از این شرکتها در گذشته و حال تبلیغات گسترده و وسیعی برای جذب مشتری داشته و دارند.

خبرگزاری ایسنا: وزارت صنعت، معدن و تجارت در حالی پیش‌فروش خودرو از سوی شرکت‌های "عظیم خودرو، مفتاح رهنورد، داتیس خودرو، طاها خودرو، شهر خودرو، آداک خودرو و پرشین پارس" را غیرقانونی اعلام کرده که برخی از این شرکتها در گذشته و حال تبلیغات گسترده و وسیعی برای جذب مشتری داشته و دارند.

امروز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان بازوی اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل بازار کالا و خدمات، در اطلاعیه‌ای رسمی نام هفت شرکتی که به صورت غیرقانونی خودرو پیش‌فروش می‌کنند را اعلام کرد.

در بخشی از اطلاعیه این سازمان آمده است:" براساس گزارشات مردمی که به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات این سازمان واصل شده و رصد و پایش بازار، شرکتهای "عظیم خودرو"، "مفتاح رهنورد"، "داتیس خودرو"، "پرشین پارس"، "طاها خودرو"، "شهر خودرو" و " آداک خودرو" فاقد هرگونه نمایندگی رسمی واردات یا مجوز پیش‌فروش خودرو هستند؛ بنابراین اقدامات این شرکت‌ها خلاف قانون بوده و موجب تضییع حقوق مصرف‌کنندگان خواهد شد.

براین اساس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از هموطنان مؤکداً تقاضا کرده که از خرید خودرو در قالب پیش‌فروش از شرکت‌های مذکور و مشابه خودداری کنند و قبل از خرید یا پیش خرید خودرو یا پرداخت هرگونه وجه یا عقد قرارداد برای خرید خودرو، به مجوزهای قانونی به‌ویژه ثبت نمایندگی رسمی واردات و مجوز پیش‌فروش خودرو توجه کافی داشته باشند".

این سازمان خاطرنشان کرده است:" تبلیغات پیش‌فروش خودرو توسط شرکتهای فاقد مجوز قانونی، مصداق تبلیغات خلاف واقع و اغواکننده بوده و مستند به ماده ۷ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان که اعلام می‌شود تبلیغات خلاف واقع و ارائه اطلاعات نادرست که موجب فریب یا اشتباه مصرف‌کننده از جمله از طریق وسایل ارتباط جمعی، رسانه‌های گروهی و برگه‌های تبلیغاتی شود، ممنوع است و خلاف قانون تلقی می‌شود".

نکته جالب توجه و مهم در اطلاعیه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این است که برخی از شرکتهایی که اقدام آنها در پیش‌فروش خودرو غیرقانونی عنوان شده در گذشته و حال تبلیغات وسیعی در رسانه‌ها برای پیش‌فروش خودرو و جذب مخاطب داشته و دارند.

در این شرایط مشخص نیست تکلیف شهروندانی که تبلیغات گسترده و بعضا اغواگر شرکتهای یاد شده در پیش‌فروش خودرو را دیده و به واسطه همین تبلیغات جذب این شرکتها برای پیش‌خرید خودرو می‌شوند چیست و ضرر و زیان احتمالی این شهروندان را چه نهادی جبران خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر غیرقانونیه پس چرا همچنان فعالیت میکنن و سایتشون باز هستش؟!!!

    • علــــی

      الکی فقط بلدند تو روزنامه و تلویزیون حرف بزنند

    • علــــی

      ممنون که اشتباه تایپیم رو تصحیح کردید زحمت فراوان کشیدید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج