۶۱۲۲۷۸
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

قیمت زمین در کلانشهرها افزایش یافت

وزیر راه وشهرسازی گفت: قیمت زمین در تهران و کلانشهرها از سال ۸۴ تا ۹۲ ، ۷۶۰ درصد رشد داشته اما از سال ۹۲ تا ۹۵ تنها دو صدم درصد افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: وزیر راه وشهرسازی گفت: قیمت زمین در تهران و کلانشهرها از سال ۸۴ تا ۹۲ ، ۷۶۰ درصد رشد داشته اما از سال ۹۲ تا ۹۵ تنها دو صدم درصد افزایش یافته است.

عباس اخوندی روز سه شنبه در هفدهمین همایش تا سیسات های توسعه مسکن در ایران افزود: قیمت مسکن از سال 86 تا 92 بیش از 6 برابر شده، اما رشد قیمت مسکن از سال 92 تا 95 در تهران 1.1 درصد بوده است و این نشان می دهد که از سال 92 تا 95 قیمت مسکن در تهران سالیانه 2.5 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از سال 84 تا 92 شاهد بیشترین مداخلات دولت در بخش مسکن بوده ایم، گفت: این سیاست غلط با اجرای مسکن مهر کشور را گرفتار کرد و ساخت بیش از 2 میلیون واحد مسکونی یعنی 8 درصد کل موجودی مسکن مشکلات زیادی را به کشور تحمیل کرد.

آخوندی اظهارداشت: اگر فکر می کنیم با تزریق پول اقتصاد مسکن متحول می شود این فکر غلطی است زیرا هرگونه مداخله در بخش مسکن بدون سیاستگذاری،مناسب نتیجه معکوسی خواهد داشت.
وی تاکید کرد: ما در آستانه شرایط جدید ساختار جمعیتی در ایران هستیم و نتیجه بخش نبودن اقدامات گذشته نشان از درک واقعی وضعیت اقتصاد مسکن در ایران بوده که با مداخله دولت شاهد افزایش ۷۶۰ درصدی قیمت زمین در شهرها بودیم.

وزیر راه وشهرسازی افزود: جمعیت شهری ایران به ۷۴ درصد و جمعیت روستایی به ۲۶ درصد رسیده و نرخ جابجایی جمعیت شهری در کشور بسیار اندک شده و این مفهومش این است که در شهرها ادامه تراکم فروشی و ساخت مسکن دیگر خریداری نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ابوالفضل

      معلوم شد کار از کجا خرابه؟
      حالا مثلن توی آلمان که 12 ساله قیمت مسکن تکون نخورده چه اتفاقی افتاده؟

    • بدون نام

      دروغه

    • گوز مال

      کاری به مسکن نداریم خدا وکیلی همه جا را خراب که هیچ به گند کشانده اید. ول کن معامله ام که نیستید . اخه شما همه کاره اید و همه کاره بوده اید . اینقدر دیگه به ما حرص ندید . بگید ما ریدیم خدمت نکردیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج