۶۱۲۳۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

«بکت»؛ شرایط امروز جامعه است

مرتضی میرمنتظمی گفت: نمایش «بکت»‌ براساس سازگاری با شرایط روز جامعه ایران و دغدغه‌هایی که در خود دارد اجرا می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مرتضی میرمنتظمی گفت: نمایش «بکت»‌ براساس سازگاری با شرایط روز جامعه ایران و دغدغه‌هایی که در خود دارد اجرا می‌شود.
«بکت»؛ شرایط امروز جامعه است

این کارگردان جوان تئاتر در گفت‌وگویی با ایسنا درباره تازه‌ترین نمایش خود که از چند روز قبل در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه رفته است، بیان کرد: «بکت» نمایشی است که نسبت به کارهای قبلی‌ام تفاوت‌های زیادی دارد و با توجه به اینکه پیش از این متن‌های ایرانی و خارجی را کار کرده بودم، ترجیح دادم به دنبال یک تجربه جدیدتر باشم که نمایشنامه «بکت» از ژان آنوی این فرصت را برایم فراهم کرد.

او افزود: متفاوت بودن این نمایشنامه در دغدغه‌مندی آن است که با شرایط امروز ایران هم سازگاری دارد چون سیاست و قدرت مهمترین نکته‌هایی هستند که در آن به چشم می‌خورد و با جامعه امروز هم سروکار دارد.
«بکت»؛ شرایط امروز جامعه است

میرمنتظمی ادامه داد: نکته دیگری که در اجرای این نمایش برایم جذابیت داشت، قصه‌گو بودن آن است. پیش از این اجراهایی که داشتم مثل «مالی‌سویینی» مونولوگ‌ محور بودند، اما این کار دیالوگ‌محور است و در آوردن رابطه نقش‌ها اتفاق جالبی است که باید به آن رسید.

وی همچنین با اشاره به روزهای تمرینی زیادی که برای این نمایش صرف شده است، گفت: متن این نمایش و شکل اجرایی که برای آن انتخاب کردم سخت بود به همین دلیل باید آنچه مد نظر داشتیم در تمرین کارگاهی به دست می‌آمد، این در حالی است که متن دراماتورژی نشده و فقط بخش‌های کمی از آن کوتاه شده است. در واقع تلاش کردم متن را بیشتر به جامعه ایران نزدیک کنم.

«بکت» داستان هانری دوم است که برای حفظ قدرت دربارش «توماس بکت» را به‌عنوان نخست‌وزیر برمی‌گزیند، اما بکت طی اتفاقاتی بر علیه هانری دست به شورش می‌زند.

در این نمایش داریوش موفق، عباس جمالی، علی نجفی، فرازسرابی، مجیدآهنگران، سپیده صباغ، عزالدین توفیق، ساغرشکوری، علی آرتین، مریم شجاعی، رضا درویش، مهدی میراکبری بازیگران تازه‌ترین نمایش مرتضی میرمنتظمی هستند.
«بکت»؛ شرایط امروز جامعه است
«بکت»؛ شرایط امروز جامعه است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج