جاباما
۶۱۲۶۴۶
۱ نظر
۵۱۰۵
۱ نظر
۵۱۰۵
پ

پایگاه تحلیلی «دوران»:

مثلث قدرت ایران، روسیه و ترکیه در خاورمیانه

یک وبگاه تحلیلی نوشت: با ظهور ائتلاف ایران، روسیه و ترکیه، استیلای غرب در خاورمیانه و شمال آفریقا پایان یافته است.

خبرگزاری فارس: وبگاه تحلیلی «دوران» در تحلیلی با اشاره به شکل‌گیری ائتلاف سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه و دور شدن تدریجی کشورهای منطقه از آمریکا نوشت: واقعیت ژئوپولیتیک خاورمیانه به طور چشمگیری در حال تغییر است و روسیه، ایران، ترکیه و چین به طور مدام در حال پیش افتادن از آمریکا هستند.

با ظهور مثلث ایران، روسیه و ترکیه، سلطه غرب در خاورمیانه و شمال آفریقا نه تنها به وضعی شرم‌آور بلکه با برجای گذاشتن فهرستی طولانی از درگیری‌های نظامی و بی‌ثباتی پایان یافته است.

در بخش دیگر این گزارش با اشاره به سفر پادشاه عربستان به روسیه آمده است: نخستین سفر یک پادشاه عربستان به روسیه نشان دهنده قدرت رو به رشد مسکو در خاورمیانه است و همچنین نشان می‌دهد که نه تنها کشورهای عربی مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی، بلکه مصر و لیبی نیز ممکن است مسکو را به عنوان یک متحد راهبردی در نظر گیرند.

بر این اساس، دیدار «ملک سلمان» پادشاه عربستان از مسکو نه تنها می‌تواند قراردادهای تجاری چند میلیارد دلاری در پی داشته باشد بلکه می‌تواند اولین گام واقعی به سوی اتحاد جدید ژئوپلیتیک و نظامی بین عربستان سعودی به عنوان رهبر اوپک و روسیه باشد.

این همکاری نه تنها پیامدهای شدیدی برای منافع غرب خواهد داشت، بلکه می‌تواند تا حدی نیز اوضاع اوپک را تحت الشعاع قرار داده یا تغییر دهد.

همچنین برخورد باز مسکو با عربستان سعودی، متحد طولانی مدت واشنگتن و مخالف قدرت گیری فزاینده ایران در جهان عرب نشان می‌دهد که پوتین تغییر‌های اساسی در خاورمیانه را درک می کند.

در خاتمه تحلیل این وبگاه قبرسی آمده است: اینک متحدان آمریکا چون عربستان، مصر، ترکیه و حتی امارات متحده عربی اشتیاق به توسعه روابط نظامی و اقتصادی با مسکو که در حال حاضر از ایران حمایت می‌کند را نشان داده‌‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشالله تا سال 2018 بنده امپراطوری تشکیل داده و همه جا را خواهم گرفت کشورها حواسشون را جمع کنند سلاحی دارم که جهان در یک لحظه تسلیم میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج