اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۱۲۸۹۷
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

مهمترین دلایل افزایش قیمت دلار

طی روزهای گذشته بازار دلار و سکه با تغییر و تحولات نسبتا زیادی همراه شده است؛ به طوری که در این هفته قیمت دلار برای نخستین بار در سال جاری از مرز ۴۰۰۰ تومان عبور کرد و سکه هم به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. برای این افزایش قیمت، دلایل مختلف داخلی و بین المللی مطرح می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: طی روزهای گذشته بازار دلار و سکه با تغییر و تحولات نسبتا زیادی همراه شده است؛ به طوری که در این هفته قیمت دلار برای نخستین بار در سال جاری از مرز ۴۰۰۰ تومان عبور کرد و سکه هم به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید. برای این افزایش قیمت، دلایل مختلف داخلی و بین المللی مطرح می‌شود.

محمد لاهوتی، اظهار کرد: واقعیت موجود در کشور ما این است که نرخ دلار به مدت چهار سال با وجود تورم، افزایش متناسب نداشته است و این فنر با ارزهایی که دولت به بازار تزریق می‌کرده پایین نگه داشته شده است. همیشه این مسئله مورد نقد فعالان اقتصادی و به ویژه صادرکنندگان بوده و گوش شنوایی هم وجود نداشته است.

وی افزود: از طرفی این تذکر هم داده می‌شد که به دلایل متعددی ممکن است دولت نتواند ارز مورد نیاز را تزریق کند و این فنر رها شود که به نفع تولید، صادرات، واردات و به طور کلی اقتصاد کشور نیست.

رئیس کنفدراسیون صادرات ادامه داد: ثبات و آرامش در بازارها مهمترین فاکتور مورد توجه فعالان اقتصادی است ولی این اتفاق نیفتاد؛ ضمن اینکه دولت به دنبال یکسان سازی نرخ دلار هم بوده ولی قبل از آن نیازمند واقعی‌سازی نرخ ارز است.

وی اضافه کرد: شاهد هستیم که طی دو سه هفته گذشته نرخ ارز مبادله‌ای افزایش بیشتری پیدا کرده و به سمت بالا در حرکت است ولی چون تاکنون تزریق ارز در بازار به صورت متداول و متناسب از سوی دولت انجام نشده، لذا فاصله بین دلار آزاد و مبادله‌ای بیشتر از گذشته شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: نکته دیگر هیاهوی اخیر آمریکایی‌ها در مورد خروج از برجام بوده که افزایش قیمت‌های جهانی طلا را به دنبال داشته و همه این موارد در وضعیت نرخ دلار تاثیرگذار بوده است. ضمن اینکه دولت برای یکسان سازی نرخ ارز می‌خواهد درشرایطی این کار را انجام دهد که نرخ را واقعی کند؛ بنابرین فاصله گرفتن نرخ دلار آزاد از مبادله‌ای می‌تواند به واقعی‌سازی نرخ دلار هم کمک کند.

وی همچنین تصریح کرد که صادرکنندگان از وضعیت فعلی بازار ارز استقبال نمی‌کنند، بلکه خواهان ثبات و واقعی بودن نرخ‌ها هستند.

نرخ دلار از چند روز پیش روند صعودی خود را در ایران آغاز کرده است؛ به طوری‌که قیمت هر دلار در بازار غیررسمی به ۴۰۶۰ تا ۴۰۷۰ تومان هم رسیده است. این در حالی است که نرخ دلار مبادله‌ای در حال حاضر ۳۴۱۱ تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قیمت دلار به 9000 تومن خواهد رسید

      سکه هم به مرز 3 میلیون تومن

      اینها پیش بینی متخصصین است

    • بدون نام

      امیدوارم.مرگ یه بار شیون هم یه بار

    • بدون نام

      سر جدتون یکدفعه نرخ دلار را با هر روش من دراوردی واقعی کنید ولی دیگه این حرف رانزنید... وهزار ویک دلیل مسخره هم برای توجیه بی عرضگی خودتان هر روز مطرح میکنید وفکر میکنید مردم احمقند حال من یکی از شنیدن مزخرفات شما وواقعی نبودن نرخ دلار به هم میخوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جانا سخن از دل ما می گویی

    • امینی

      بی عرضه ها...تا وقتی بجای شایسته سالاری شما ژن های برتر در راس امور هستید باید منتظر چنین سونامی های اقتصادی باشیم

    • بدون نام

      هر کی خربزه می خوره پای لرزش هم می شینه
      این ها همه نتیجه باور کردن دروغ های آقایونه و نتیجه رای دادن....

    • بدون نام

      کدوم متخصص این حرف رو زده چرا اسم 4نفرشون نمیگید؟؟؟؟!!!چرا الکی خودمون شایعه پراکنی میکنیم؟ خدایا ما مردم ایران رو به راه راست هدایت کن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج