۶۱۲۹۱۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نسل جدید پهپادها وارد میدان‌های نبرد می‌شود

یک شرکت انگلیسی قصد ساخت پهپاد جدیدی را دارد که قادر است هم با پره‌های متحرک و هم با بال‌های ثابت پرواز کند و در جنگ‌ها نیز استفاده شود.

وب سایت کلیک: یک شرکت انگلیسی قصد ساخت پهپاد جدیدی را دارد که قادر است هم با پره‌های متحرک و هم با بال‌های ثابت پرواز کند و در جنگ‌ها نیز استفاده شود.

نسل جدید پهپادها وارد میدان‌های نبرد می‌شود

با وجود اینکه در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی در زمینه فناوری‌های مرتبط با پهپادهاحاصل شده است، اما هنوز هم برخی از شرکت‌های فعال در زمینه فناوری در حال تحقیق و توسعه فناوری‌های نوین برای ایجاد نسل جدید پهپادها با عملکردی کارآمد هنگام بلند شدن از زمین، فرود آمدن و در حین پرواز هستند.

متخصصان دفاعی و هوا و فضای شرکت انگلیسی BAE Systems در حال همکاری با عده‌‌ای از محققان دانشگاه Cranfield برای ایجاد پهپادی هستند که قابلیت پرواز با بال‌های ثابت و پره‌های متحرک را داشته باشد و بتواند بین این دو حالت به‌ راحتی تغییر حالت دهد؛ در ضمن ویدیویی از این پهپاد مفهومی با عنوان Adaptable UAV که ممکن است در آینده‌ای نامعلوم واقعا ساخته شود، منتشر شده است که محتوای آن بیشتر شبیه فیلم‌های علمی تخیلی است؛ البته ممکن است شرکت BAE Systems به این هدف بلندپروازانه خود دست پیدا کند.

بر اساس ویدیوی منتشر شده از این پهپاد، ساختار آن به صورتی است که وقتی با استفاده از پره‌های متحرک پرواز می کند، یک میله که دارای ساختار خاصی است و پهپاد بر روی آن سوار شده است، به پرواز و فرود آن کمک می‌کند. این میله ممکن است در سوراخی درست در وسط بدنه پهپاد قرار گیرد. این پهپاد کاملا منحصر به‌ فرد هنگامی که بر روی زمین فرود می‌آید، به سرعت می‌چرخد.

در صورتی که این نسل جدید پهپاد ساخته شود، می‌تواند جایگاه خوبی در میدان‌های نبرد به دست آورد. می‌توان چند پهپاد را روانه میدان‌های جنگ کرد و وقتی که ماموریت آن‌ها خاتمه یافت، سریعا به محل استقرار خود بازگردند.

کارشناسان شرکتی که قصد ساخت این پهپاد را دارد، معتقدند که در آینده این نسل جدید پهپادها در میدان‌های جنگ کمک زیادی به نیروهای نظامی می‌کند و سازگاری خوبی با شرایط خواهد داشت. این پهپاد به خوبی می‌تواند با سایر پهپادهای همتای خود به‌ خوبی ارتباط برقرار کند و از عهده عملیات پیچیده هوایی نیز به خوبی برآید.

این پهپاد می‌تواند در محیط‌های پیچیده و شلوغ شهری نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد. برخی از کارشناسان این شرکت بر این باورند که در آینده استفاده از روش‌های جدید در میدان‌های جنگ برای مقابله با تهدیدهای نوظهور و همچنین تأمین امنیت نیروهای نظامی در هر مکانی ضروری است.

این نخستین باری نیست که شرکت BAE Systems در زمینه ساخت نسل جدید پهپادها سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت سال گذشته نیز اعلام کرد که قصد دارد پهپادی با استفاده از ذرات مولکولی بسازد که پس از گذشت چند روز رشد می‌کند و تکمیل می‌شود!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج