۶۱۳۴۵۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

بازار نفت نگران تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

رئیس مؤسسه فکس گلوبال‌انرژی پیش‌بینی کرد: قیمت نفت سال آینده و دو سال آینده علیرغم توافق اوپک کاهش خواهد یافت، اما اگر تحریم‌های جدیدی از سوی آمریکا علیه ایران اعمال شود،‌بازار نفت را به هم می‌ریزد.

خبرگزاری فارس: رئیس فکس گلوبال‌انرژی گفت: به رغم توافق اوپک قیمت نفت در سال آینده و حتی دو سال آینده به واسطه افزایش عرضه نفت کاهش خواهد یافت و همچنین احتمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران شرایط وارونه‌ای را در بازار ایجاد می‌کند.

اوایل امسال سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر کشورهای غیراوپک نظیر روسیه برای کاهش تولید نفت ۱.۸ میلیون بشکه در روز توافق کردند، این توافق توانسته نسبت به سال ۲۰۱۶، وضعیت بازار را متعادل کند.

جف‌براون رئیس فکس‌ گلوبال‌انرژی به رویترز اعلام کرد: میزان ذخایر نفت همچنان در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۶ بالا خواهد بود و همین مسئله می‌تواند قیمت نفت را کاهش دهد.

براون در سنگاپور اعلام کرد: ما دلایلی مبنی بر اینکه میزان ذخایر نفت کاهش یابد نمی‌بینیم و همچنین دلیل محکمی برای افزایش قیمت نفت یا پایین آمدن آن نیز در سال ۲۰۱۸ نداریم و همین رویه در سال ۲۰۱۹ هم ادامه خواهد یافت.

جف براون با بیان اینکه انتظار دارد تولید نفت آمریکا از ۹.۵ بشکه نفت فعلی در سال آینده به بیش از ۱۰ میلیون بشکه افزایش یابد، گفت:‌اوپک ناگزیر است که طرح کاهش تولید نفت را که تا مارس ۲۰۱۸، است را تمدید کند.

وی گفت: اوپک استراتژی دیگری برای خروج از این وضعیت ندارد و باید مدیریت بازار را ادامه دهد یا اینکه شاهد کاهش قیمت بیشتر باشد.شرایط طوری است که در صورت عدم مدیریت قوی قیمت به ۳۰ دلار در هر بشکه می‌رسد.

یکی از بزرگ‌ترین خطرات عرضه و قیمت نفت امکان تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران است که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ایران تهدید می‌کند. این در حالی است که دو سال از توافق کشورها با ایران در بحث توافق هسته‌ای می‌گذرد.

به گفته رئیس موسسه فکتس گلوبال‌انرژی تحریم‌های آمریکا می‌تواند درآمدهای نفتی ایران را به شدت کاهش دهد که در دوره گذشته هم شاهد چنین مسئله‌ای بودیم و میزان تولید نفت ایران به یک میلیون بشکه در روز رسیده بود.

براون گفت: من فکر نمی‌کنم که تحریم نفتی ایران در این دوره زمان مثل قبل خواهد شد اما در صورت تحریم رقم قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

به رغم رشد تقاضای نفت به ویژه از سوی کشورهای با اقتصادهای در حال ظهور و همچنین خطرات و خرابی‌های غیر پیش‌بینی‌ شده براون به صنایع هشدار داد که در این صورت احتمال افزایش قیمت نفت به ۱۰۰ دلار در هر بشکه هم خواهد بود.

دفتر مرکزی FGE در لندن و سنگاپور به مشتریان بازار نفت و گاز به ویژه منطقه آسیا مشاوره می‌دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج