۶۱۴۱۳۹
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

جک استراو: ترامپ خود را به حماقت زده

جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا درباره برجام گفت که او خود را درباره واقعیت‌های ایران به حماقت زده است.

خبرگزاری ایرنا: جک استراو وزیر خارجه پیشین انگلیس در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا درباره برجام گفت که او خود را درباره واقعیت‌های ایران به حماقت زده است.

استراو شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در لندن، تصمیم ترامپ مبنی بر عدم تائید برجام را 'هولناک' خواند و گفت: او به‌ عمد خود را نسبت به واقعیت‌های ایران و اینکه ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بوده، به حماقت زده است.

ترامپ در سخنرانی روز جمعه خود مدعی شد که ایران به روح برجام پایبند نبوده است.
ترامپ با طرح این ادعا که از طریق همکاری با متحدان برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران اقدام خواهد کرد، اعلام کرد: ما قادر به تایید (اجرای برجام) نیستیم و این کار را نمی کنیم.

ترامپ گفت: با کنگره و متحدان برای پرداختن به نقایص برجام کار می کنیم اما در صورتی که نتوانیم به راه حلی برسیم؛ در این صورت توافق هسته ای پایان خواهد یافت. این توافق تحت مرور مداوم است و من به عنوان رئیس جمهوری می توانم در هر زمانی مشارکت آمریکا را لغو کنم.

به دنبال این اظهارات «ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای مشترک حمایت خود از برجام را اعلام کردند.

سران سه کشور در این بیانیه با تأکید بر پایبندی خود به برجام و اجرای کامل آن از سوی همه طرف‌ها، تصریح کردند که این توافق با منافع امنیت ملی کشورهایشان همسو است.

بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز با انتشار پیامی ویدئویی اعلام کرد که برجام هنوز زنده است و انگلیس تلاش خواهد کرد تا از طریق همکاری با هم‌پیمانانش این معاهده را حفظ کند.

وی افزود: آنچه رئیس‌ جمهوری آمریکا در واشنگتن گفت این است که او این توافق را دوباره تائید نمی‌کند؛ این بدین معناست که اکنون این احتمال وجود دارد که کنگره تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کند که آمریکا را از برجام خارج سازد. اما این اتفاق هنوز رخ نداده است.
برجام هنوز زنده است؛ توافقی که مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌شود ادامه دارد و این مساله مدیون دیپلماسی انگلیس است.

شماری دیگری از مقامات انگلیسی نیز در گفت‌وگو با ایرنا، اظهارات خصمانه ترامپ علیه ایران را موردانتقاد قرار داده‌اند.

'ریچارد بیکن' رئیس گروه پارلمانی دوستی ایران و انگلیس گفت که ایران به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند بوده و دلیلی برای طرح این ادعا که این کشور ناقض برجام است وجود ندارد.

وی بابیان اینکه ایالات‌متحده آمریکا، عضو سازمان انرژی اتمی و از امضاء کنندگان برجام است تصریح کرد: تداوم برجام به نفع تمام طرف‌های امضاء کننده آن ازجمله ایالات‌متحده آمریکا به شمار می‌رود.

این مقام انگلیسی خاطرنشان ساخت: قطعاً پایان برجام رویداد ناخوشایندی خواهد بود.
نورمن لامونت فرستاده ویژه دولت انگلیس در امور تجاری با ایران نیز در گفت‌و گو با ایرنا گفته که اظهارات ترامپ درباره برجام، اعتماد به آمریکا را زیر سؤال برده و بدین ترتیب کسی دیگر تمایل ندارد با آمریکا توافق کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شکل کریه و بد منظر او دلیل بر کودنی و حماقت کامل اوست
      او ففط عروسک خیمه شب بازی صهیونیستهاست
      به تیپ و ظاهر او نمیخورد که عقل و شعوری داشته باشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج