۶۱۴۲۳۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

صدها تن از مقامات ترکیه به دنبال پناهندگی آلمان

نزدیک به ۶۰۰ نفر از شهروندان ترکیه که صدها مسئولان عالی رتبه هم در میان آنها هستند، پس از وقوع کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶، به دنبال دریافت پناهندگی در آلمان هستند.

خبرگزاری ایسنا: نزدیک به ۶۰۰ نفر از شهروندان ترکیه که صدها مسئولان عالی رتبه هم در میان آنها هستند، پس از وقوع کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶، به دنبال دریافت پناهندگی در آلمان هستند.

براساس آمار ارائه شده تاکنون بیش از ۶۰۰ درخواست پناهجویی از سوی صدها شهروند ترکیه به آلمان ارائه شده است که از این تعداد ۲۵۰ نفر دارای پاسپورت دیپلماتیک ترکیه بوده و ۳۸۰ نفر با کارت شناسایی و پاسپورت معمولی اقدام کردند که بسیاری از آنها از کارکنان دولتی ترکیه بوده‌اند.

براساس آمار به دست آمده از سوی وزارت کشور آلمان، تا ماه گذشته میلادی ۱۹۶ شهروند ترکیه با پاسپورت دیپلماتیک توانسته از آلمان پناهندگی دریافت کنند. این رقم شامل اعضای ارتش ترکیه از جمله نظامیان ترک مستقر در پایگاه‌های ناتو که به دنبال پناهجویی هستند، نیست.

روابط سنتی خوب آنکارا و برلین بر سر رد درخواست ترکیه مبنی بر تحویل دادن برخی از اتباع این کشور که به دنبال پناهندگی بوده‌اند دچار تنش شده است.

در همین راستا مدیر اجرایی انجمن قضات آلمان اعلام کرد: به ندرت یک سیستم قضایی مستقل خارج از کنترل اردوغان در ترکیه باقی مانده است. هزاران نفر از قضات و وکلای دولتی از کار خود اخراج شده‌اند و یا تحت بازداشت هستند و به جای آنها قضات تحت کنترل دولت جایگزین شده‌اند.

با این حال رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی خود در روز جمعه اعلام کرد: اتحادیه اروپا در نشست چند روز آتی خود در بروکسل تصمیمش را درباره پیوستن آنکارا به این اتحادیه بگیرد.

وی ادامه داد: اگرچه آنها ما را به مدت طولانی معطل کردند اما ما صبوری خواهیم کرد. ما به آنها اعلام خواهیم کرد که این صحنه را ترک نکرده بلکه شما این صحنه را ترک کرده‌اید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خاک برسراردوغان دیکتاتورکه داره همه رو از کشورشون فراری میده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج