۶۱۷۹۶۹
۲۵ نظر
۵۰۰۴
۲۵ نظر
۵۰۰۴
پ

مسعود بارزانی، کردهای سراسر جهان را فراخواند!

رئیس اقلیم کردستان عراق دولت فدرال را به "تهدید، محاصره و مجازارت ملت کردستان" متهم کرد و تدابیر اخیر دولت را نقض علنی قانون اساسی دانست و از کردهای سراسر جهان خواست به منظور حمایت از اقلیم کردستان عراق دست به تظاهرات بزنند.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اقلیم کردستان عراق دولت فدرال را به "تهدید، محاصره و مجازارت ملت کردستان" متهم کرد و تدابیر اخیر دولت را نقض علنی قانون اساسی دانست و از کردهای سراسر جهان خواست به منظور حمایت از اقلیم کردستان عراق دست به تظاهرات بزنند.

سایت شبکه سومریه نیوز نوشت: مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق شب گذشته با صدور پیامی به کردهای داخل عراق، سراسر جهان و نیز افکار عمومی جهان، آنها را دعوت به تظاهرات کرد.

وی در این بیانیه تاکید کرد، بعد از اینکه ملت کردستان به طور مسالمت‌آمیز نظر خود را درباره تعیین سرنوشت‌شان که حق طبیعی هر ملت و قومیتی است اعلام کردند، امروز از تهدید، محاصره و مجازات دسته جمعی رنج می‌برند.

رئیس اقلیم کردستان مدعی شد، دولت عراق امروز تلاش می‌کند به زور و به بهانه اعمال قانون به مجازات ملتی بپردازد که نظرش را گفته و هیچ جرمی مرتکب نشده است.

بارزانی در ادامه ادعاهایش افزود: این مجازات در حق ملت ما نقض و عبور از تمامی مرزها، قوانین و عرف‌ها و تجاوز علنی از قانون اساسی کشور عراق است. دولت می‌خواهد نظر و اراده خود را بر ملت ما برای "توطئه چینی" و جلب نیروهای مخالف ما تحمیل کرده و به زور سلاح اراده و عزت ما را در هم بشکند.

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: این امر موجب تزلزل در زندگی شهروندان و کوچ بیش از ۱۵۰ هزار تن شده است از اینجا وجدان‌های ملت‌ها، افکار عمومی جهان حامیان آزادی و تمامی فرهیختگان جهان را خطاب قرار می‌دهم که به ملت کردستان کمک کنند و در برابر تلاش‌های "کشتار جمعی" که دولت عراق ملت ما را تهدید می‌کند، بایستند.

بارزانی ممانعت از وقوع فاجعه جدید علیه ملت کردستان را خواستار شد و ملت‌های جهان را به اعمال فشار بر دولت‌ها و مراکز تصمیم‌گیری‌شان فراخواند که "در زمینه این ظلمی که ملت کرد شده"، مداخله کنند.

وی گفت: دولت‌ها به نفع منافع خود فداکاری‌های ملت کردستان و نیروهای پیشمرگ در جنگ علیه داعش را فراموش کرده‌اند نیروهای پیشمرگ و ملت کردستان به نیابت از کل جهان در مقابل تروریسم ایستادند و ما هزاران شهید و مجروح در درگیری‌های نفس‌گیر به خاطر آزادی و انسانیت دادیم.

رئیس اقلیم کردستان از همه خواست مقابل آنچه آن را "تجاوزات، جرایم قتل و کوچاندن شهروندان خواند که دولت عراق از طریق شبه‌نظامیان و نیروهای خود و به دستور خارجی‌ها و با همکاری قدرت‌های خارج عراق علیه کردستان انجام می‌دهد، بایستند.

وی در این پیام از تمامی کردهای مقیم اروپا و آمریکا خواست تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کرده و دست به فعالیت‌های مدنی در حمایت از ملت کردستان عراق بزنند و از ملت‌های کشورهایی که در آنها زندگی می‌کنند، بخواهند موجب خاتمه یافتن این جنگ و محاصره علیه کردهای عراق شوند.

این در حالی است که خبرهایی از درگیری‌های شدید بین نیروهای عراقی و نیروهای وابسته به مسعود بارزانی در مرزهای جنوبی‌ اربیل پایتخت کردستان عراق به گوش می‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کردستان

      کرد ها سردی و گرمی زیاد چشیده اند داعش و حشد را شکست خواهند داد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بارزانی باید بفهمه نمی تونه وسط سه کشور یک کشور مستقل تشکیل بده که تمامیت ارضی همسایگانش رو تهدید میکنه .این کولی بازیها هم فایده نداره.کردها باید حقوق خودشون رو در چارچوب کشوری که در اون زندگی می کنند پی گیری کنند.خاورمیانه دیگه تحمل جنگهای تازه و نسل کشی های بیشتر رو نداره

      • بدون نام

        کولی بازی یعنی حمله به مردمی که خودشون میخان سرنوشت خودشون رو ازطریق دموکراسی تعیین کنن

      • بدون نام

        تا جایی که من می بینم قرار نیست فقط سرنوشت خودشون رو تعیین کنند بلکه قراره سرنوشت عربها ترکمن ها ترک ها و بقیه اقوامی که در کنارشون زندگی می کنند رو هم تعیین کنند! یک نگاهی به نقشه کوردستان بزرگ بیاندازید و مظلوم نمایی نفرمایید

      • بدون نام

        ببینید چطوری یک عده برای رسیدن به قدرت و ثروت با آبروی کردها بازی می کنند ذات مسعود بارزانی و هم فکرانش این طوری است که اول عربده می کشند اگر نتوانستند از دوستی سخن می گویند و اگر نتوانستند التماس می کنند مسعود بارزانی یک قدم دیگر تا التماس کردن فاصله دارد تا دیروز همین مسعود بارزانی از جنگ سخن می گفت که آماده ایم از کشور کردستان دفاع کنیم امروز دست به دامان احساسات جهانیان شده است و فردا مطمئن باشید التماس هم خواهد کرد البته دولت عراق این قدر نامرد نیست بگذارد التماس کند و دوستی ظاهری او را قبول خواهد کرد

    • shahrooz

      منظورش کوردهای کشورهای دیگه و همسایه شون بود

    • بدون نام

      عراقی‌ها همیشه همینطوربوده‌اند تاوقتی نیازمند باشند مظلوم نمایی می کنند اما همینکه خارجیها
      ازشون حمایت کنن شجاع میشن،وگرنه اینا همونا هستن
      که ازترس داعش کرکوک وموصل را رهاکردن وفرار را بر قرار ترجیح دادن.
      زنده باد کردستان،درودبربارزانی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر شرف همه شما ها

      • بدون نام

        اتفاقا خیلیها این نظر رو در مورد کردستان عراق دارند.یهو از پشت خنجر می زنند و اصلا نمیشه بهشون اعتماد کرد

    • عسل

      اینا همش کار اسرائیل .تا دید داعش داره نابود میشه کردها رو انداخت به جون همه

    • بدون نام

      خدا ختم به خیرش کنه

    • reza

      منظور مام مسعود اينه كه مردم تركمن و ايزدي و ساير قوميتهايي كه داخل جمهوري خودمختار كردستان هم هستند بايد اعلام استقلال و تشكيل كشور مستقل كنند ؟؟؟؟ اگر اينگونه باشد كه تمام كشورهاي جهان تكه تكه خواهند شد !!!!

    • بدون نام

      بارزانی روی حرف اسراییل حساب کرد و برای تداوم صندلی خودش که چندین سال است به ناحق تکیه زده با سرنوشت کردهای عراق قمار کرده و الان خواهان قمار با سرنوشت کل کردها شده،خدا تمام قدرت طلبها و صندلی پرستان رو نابود کند.

    • بی نام

      خوب نقل قول می کنی معلومه تو هم دوست داری هیزم به این اتیش بریزی

    • فرهاد..قزوین26

      اقای بارزانی شما بعد داعش منطثه را میخوای به اشوب بکشی با حمایت نتایاهو. خجالت و شرم هم چیزه خوبی است . از موساد و سیا دستور میگیری که کشتار و ... در منطقه ادامه بدی و غیر از اقیلم کرکوک و ... اشغال کنی .فرق تو با رژیم اشغالگر و نتانیاهو چی هست؟؟؟؟ داعش از تو بهتره.خون انسانیت و وجدان در گت نیست؟ از دیروز همین ایران و ترکیه ازت حمایت همه جانبه میکردند و اقلیم تو رفاه بود تو به کردها هم رحم نکردی. عاقبتت عین صدام خواهد بو د به قول اقای اردغان به اسراییل تکیه نکن که پشتت را خالی خواهد کرد. من به عنوان یک شهروند یک اسراییل دوم و نتانیاهوی دوم را در مرز کشورم را قبول ندارم.بارزانی حواستو جمع کن ااااا

    • بدون نام

      مه سعود جان دیگه دستو پا نزن دیگه برادر ...

    • بنده خدا

      خدارا شکر که بدون برا در کشی قضیه ختم بخیر شد

    • بی نام

      اقای بارزانی لطفا بازیچه امریکا واسراییل نشو و به مردم کرد خودت فکر کن که رنج کشیده اند تاوسوسه های اسراییل. باید دولتهای مرکزی هم بفکراقلیتها باشن.وبه مناطق قومی خوب برسن متاسفانه تاحالا نبوده اند واسراییل هم.سواستفاده خواهد کردزیرزمینی کارمیکنن باید مواظب باشیم

    • بدون نام

      مسله فقط مرز و تمامیت روی نقشه نیست! مردمش به این وضعیت رای دادند. اگر دولتها به مردم توجه کنند این بحث ها پیش نمياد.

    • ایمان

      آقا مسعود ظاهرا توهم زده یا اینکه صهیونیستی در لباس کردها .

    • بدون نام

      آقای بارزانی همه چیز وقتی لورفت که پرچم اسرائیل را تو کردستان بالا بردید وهمه فهمیدن استکبار بعد از شکست دانش دنبال ایجاد اسرایئل دیگری است

    • بیگی کرد ربان

      من کرد هستم کار آقای بارزانی صددرصد اشتباه بود ایشان فقط دیکتاتوری درکردستان ایجاد کرد ودر آنجا ظلم زیادی به کرد های انجا شده است و پول نفت به حسابهای شخصی خودشان می رود وحتی حقوق کارگروکارمندان پرداحت نمی کنند وبایدتابعه قانون اساسی آن کشور عراق باشد .در ایران هم زبانهای زیادی هست نمی شود هر زبانی دنبال احداث یک کشور باشد . اینطوری سنگ روی سنگ بند نمی شود .

    • جواد

      آقا اين چه حرفيه مي زنين! به قرآن كردها هم حق دارن يه ملت مستقل باشن
      مثل آذري ها كشور آذربايجان
      ارمني ارمنستان
      تركمني تركمنستان

    • ahmad

      سلام
      اگه اينجور باشه اطراف هر كشوري اقوام گوناگوني زندگي ميكنند همه بگن ميخواييم مستقل شيم اكثر كشورهاي اسيا تكه تكه ميشن اين اصلا درست نيست فردا بلوچها بگن ما ميخواييم جدا شيم تركمنها بگن ما جدا شيم

    • فرزانه

      بیچاره مردم کردستان که باز هم قربانی جاه طلبی ها و سیاست های کثیف ، " مردان قدرت" می شوند. با امید اینکه، در این بازی جدید، مردم کردستان، کمترین آسیب ممکن رو ببینن و وجدان های بیدار اجازه تجاوز و نسل کشی دوباره رو از طرف قدرت طلبان ( چه کرد، چه عراقی و چه همسایگان و غرب) ندهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج