۶۱۹۰۱۵
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آزیا آرجنتو بعد از افشاگری درباره واینستاین وادار به ترک کشورش شد

فشار رسانه‌ها باعث شد آزیا آرجنتو ایتالیا را ترک کند

آزیا آرجنتو بازیگر و کارگردان ایتالیایی گفته بعد از افشاگری علیه هاروی واینستاین و رسوایی‌های جنسی او وادار به ترک ایتالیا شده است. به نوشته ایندیپندنت، این بازیگر ۴۲ ساله موقتا به برلین پایتخت آلمان نقل مکان کرده تا از «جو متشنج» حاکم بر کشورش به نقطه‌ای آرام پناه ببرد.

آی ‌سینما: آزیا آرجنتو بازیگر و کارگردان ایتالیایی گفته بعد از افشاگری علیه هاروی واینستاین و رسوایی‌های جنسی او وادار به ترک ایتالیا شده است. به نوشته ایندیپندنت، این بازیگر ۴۲ ساله موقتا به برلین پایتخت آلمان نقل مکان کرده تا از «جو متشنج» حاکم بر کشورش به نقطه‌ای آرام پناه ببرد.
فشار رسانه‌ها باعث شد آزیا آرجنتو ایتالیا را ترک کند
آرجنتو جزو اولین بازیگرهای زنی بود که در دو هفته گذشته، علیه واینستاین دست به افشاگری زد و گزارش جزییات تعرض این تهیه‌کننده سرشناس را در اختیار نشریه نیویورکر قرار داد. او می‌گوید در سرزمین مادری‌اش دیدگاه افراد نسبت به زنان بسیار عقب‌افتاده‌تر از سایر نقاط دنیاست.

آن‌طور که در گزارش جنجال‌ساز نشریه نیویورکر آمده است بیست سال پیش، آرجنتو در سن ۲۱ سالگی در اتاق هتلی از سوی واینستاین مورد تعرض و آزار جنسی قرار گرفته است. بعد از انتشار این گزارش پر سر و صدا که بعد از گزارش تکان‌دهنده روزنامه نیویورک تایمز دومین افشاگری گسترده علیه واینستاین به شمار می‌رفت، آرجنتو با واکنش منفی از سوی برخی رسانه‌های ایتالیا روبرو شد.

برخی رسانه‌های ایتالیا بدون در نظر گرفتن تمام دلایلی که در این مدت از سوی قربانیان رسوایی‌های اخلاقی واینستاین عنوان شده است - از جمله وحشت از تلافی و از دست دادن موقعیت حرفه‌ای‌شان در سینما - آرجنتو را به دلیل تعلل در افشاگری علیه تهیه‌کننده هالیوود به باد انتقاد گرفته‌اند. برای مثال چند روز پیش، روزنامه محافظه‌کار «لیبرو» در تیتر صفحه اولش آورده بود: «اول افشاگری می‌کنند، بعد ننه من غریبم بازی در می‌آورند و تظاهر به پشیمانی می‌کنند.»

در حالی‌که آرجنتو مشغول مصاحبه درباره اتهامات جنسی علیه واینستاین بود، ماریو آدینولفی روزنامه‌نگار ایتالیایی در صفحه توییترش پستی منتشر کرد مبنی بر این که بازیگر ایتالیایی تلاش دارد «فاحشگی در میان قشر مرفه را توجیه کند».

ویتوریو اسگاربی سیاستمدار، منتقد هنر و دوست نامزد سابق آرجنتو در واکنش به افشاگری این بازیگر ۴۲ ساله گفته است: «احساس می‌کنم این واینستاین بوده که از سوی او مورد تعرض قرار گرفته است.»

بعد از نقل مکان به آلمان، آرجنتو در مصاحبه با شبکه «رای ۳» گفته است: «ایتالیا در نگاهش به زنان بسیار عقب‌افتاده‌تر از سایر نقاط دنیاست.» او در تکمیل صحبت‌هایش اضافه کرده است: «نمی‌دانم آنجا چه کاری از دستم ساخته‌ است. فقط در صورتی برمی‌گردم که شرایط برای مبارزه در کنار دیگر زنان جامعه بهبود یافته باشد ... تا حالا شجاعت حرف زدن نداشتم چون خودتان می‌بینید ۲۰ سال بعد از آن حمله چطور دارند برخورد می‌کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دقیقا مثل ایرانه فرهنگ شون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج