۶۱۹۲۸۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اولویت اصلی، تعیین تکلیف کسبه پلاسکو است

هادي حق شناس در روزنامه قانون: در بحث ساختمان پلاسكو و حاشيه‌هاي آن، دو نكته وجود دارد. نكته اول كه نكته مهمي نيز محسوب مي‌شود اين است كه تا به امروز كه ۱۰ ماه از اتفاقي كه براي اين ساختمال افتاده مي‌گذرد، هنوز اقدامي در خصوص اين ساختمان صورت نگرفته و

هادي حق شناس در روزنامه قانون:

در بحث ساختمان پلاسكو و حاشيه‌هاي آن، دو نكته وجود دارد. نكته اول كه نكته مهمي نيز محسوب مي‌شود اين است كه تا به امروز كه ۱۰ ماه از اتفاقي كه براي اين ساختمال افتاده مي‌گذرد، هنوز اقدامي در خصوص اين ساختمان صورت نگرفته و تعيين تكليف و ساخت دوباره آن بسيار به طول انجاميده است. به طور طبيعي كساني كه كسبه آنجا بودند، در حال حاضر در پاساژهاي ديگر مشغول به كار هستند ولي طبيعي است كه پلاسكو براي آن‌ها مزيت و مطلوبيت ديگري داشته است و در حال حاضر از شرايط‌شان رضايت ندارند. به احتمال زياد همان‌طور كه فرآيند تصميم‌گيري براي پلاسكو تا به حال به طول انجاميده است، هر ارگان يا هر پيمانكاري كه قصد داشته باشد سازه‌اي به عظمت پلاسكو را بازسازي كند، بر اساس تجارب گذشته چون مالك ذي‌نفع واحدي وجود ندارد و مشخص نيست كه منابع آن هم بايد از كجا تامين شود، فرآيند ساخت و تحويل آن نيز در واقع روال طبيعي و عادي نخواهد داشت.
به عنوان مثال اگر به طور طبيعي ساخت ساختماني مانند پلاسكو دو سال زمان مي‌برد، به دليل مسائل و مشكلاتي كه وجود دارد، بيش از اين زمان پيش بيني شده طول خواهد كشيد و در اين فاصله زماني ذي‌نفعان متعدد اين ساختمان كه در واقع همان كسبه آسيب ديده هستند، دچار زيان خواهند شد. به نظر مي‌رسد كه اگر به قيمت روز و كارشناسي، حق سرقفلي يا حق انتفاع آنجا را به كسبه پلاسكو پرداخت كنند، اين كسبه زودتر مي‌توانند با پولي كه نصيب آن‌ها مي‌شود، به كسب و كار خود سامان بدهند. در غير اين صورت نارضايتي‌ها از وضعيت موجود بيشتر خواهد شد. نكته‌اي كه وجود دارد اين است كه بحث به مسابقه گذاشتن پلاسكو، مشكلي ندارد زيرا ممكن است برخي از كسبه آنجا مايل نباشند كه كار قبلي خود را ادامه دهند و علاقه‌مند باشند كه به سراغ كسب و كار ديگري بروند.
بنابراين، اين فرصت نيز بايد به اين افراد داده شود. به هر حال در آن مكان ساختماني با شكل و شمايل خاصي ساخته خواهد شد و اينكه به صورت مسابقه، مناقصه يا هر چيز ديگري باشد، ارگان‌هاي مسئول بايد اين كار را انجام دهند، بحث اصلي اين است كه كاسبان اين ساختمان و صدها ذي‌نفعي كه در اين مورد وجود دارد، در حال حاضر دچار مشكلات بزرگي هستند و تكليف‌شان تا به امروز مشخص نشده است. الان مساله اين نيست كه مسابقه برگزار شود يا نشود؛ ممكن است در برگزاري مسابقه به هر تصميمي برسند، به طور مثال تصميم گرفته شود كه به جاي ۲۰ طبقه، ۵ طبقه ساخته شود، اين‌ها هيچ كدام مساله اصلي نيست، مساله اين است كه هر اتفاقي كه در شرف رخ دادن است، به موازات آن، تكليف وضعيت كسبه پلاسكو نيز بايد روشن شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج