adexo3
۶۱۹۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ساز زدن یا نزدن مساله این است؟

نگاهی به حواشی ارکستر سمفونیک تهران

برخی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرده اند برای روحانی ساز نمی زنند و در مقابل آقای روحانی هم اعلام کرده، به تصمیم این نوازندگان احترام خواهد گذاشت.

نگاهی به حواشی ارکستر سمفونیک تهران

روزنامه تماشا: ماجرای ارکستر سمفونیک تهران و رهبری آن هم برای خودش ماجرایی شده! بعد از اینکه چند روز پیش شهرداد روحانی به ایران بازگشت، زمزمه هایی مبنی بر حضور او به عنوان رهبر ارکستر سمفونیک تهران و اجرای او در جشنواره مقاومت به گوش می رسید که البته خیلی زود توسط دبیر این جشنواره تکذیب شد.

حالا و با گذشت چند روز از این ماجرا برخی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران اعلام کرده اند برای روحانی ساز نمی زنند و در مقابل آقای روحانی هم اعلام کرده، به تصمیم این نوازندگان احترام خواهد گذاشت.

تعدادی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران معتقدند عده ای با یک عنوان جدید، مجوز اجرایی را به رهبری شهرداد روحانی با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک گرفته اندو می خواهند در یک اجرای مناسبتی نوازندگان را روی صحنه ببرند. یکی از سرگروه های ارکستر سمفونیک تهران در این باره می گوید: شهرداد روحانی چندی پیش به تهران آمده تا در قالب یک ارکستر خصوصی اما با حضور نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران قطعاتی را اجرا کند. این در حالی است که در این راستا هیچ هماهنگی با نوازندگان انجام نشده است.

نگاهی به حواشی ارکستر سمفونیک تهران

او ادامه داد: ما هیج خصومت شخصی با شهرداد روحانی نداریم و او همچنان برای ما محترم است اما قرار است که این اجرا در قالب جشنواره موسیقی مقاومت اجرا شود، درحالی که از تجمع دو هفته پیش، تاکنون قراردادی میان نوازندگان و دفتر موسیقی منعقد نشده است. این نوازنده افزود: مسئولان می خواهند صرفا کار مناسبتی انجام دهند نه اینکه فعالیت های ریشه ای در زمینه موسیقی داشته باشند. مسائلی که همیشه باعث افت ارکستر سمفونیک تهران می شود.

وی اضافه کرد: بنده به عنوان یکی از سرگروه های ارکستر حاضر نیستم در اجرای جدید برای رهبری شهرداد روحانی ساز بزنم. یکی دیگر از سرگروه های ارکستر سمفونیک تهران درخصوص این رویداد بیان کرد: نوازندگان ارکستر ارادت خاصی به شهرداد روحانی دارند اما موضوع ساز نزدن ما با این ارکستر حول مسائل دیگری می چرخد که بیمه، سنوات، پاداش، حق ماموریت و حتی حقوق ابتدایی از این جمله است. وی افزود: متاسفانه در این سال ها پیش آمده بود حتی پنج ماه حقوق نگرفته باشیم اما رهبر ارکسترهای مطرح با مبالغ ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی ارکستر را رهبری می کردند. او تاکید کرد به هر حال تمام نوازندگان تصمیم گرفتند در این اجرا حضور نداشته باشند و حضور شهرداد روحانی در تهران عملا بی معنی است تا زمانی که قراردادهای ما بسته نشود روی صحنه نمی رویم. وی افزود: شهرداد روحانی هم قرار است همان سوئیت «خلیج فارس» را در تهران اجرا کند که پیش از این با ارکستر سمفونیک تهران آن را اجرا کرده و دستمزدش را گرفته بود که حتی بروشورهای اجرا همچنان موجود است. احتمالا قرار است نام اجرا تغییر کند. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نوازندگان برای حضور در ارکستری به رهبری شهرداد روحانی خواهدن چه شرایطی هستند؟ گفت: تا زمانی که تکلیف نوازندگان مشخص نشود با هیچ کسی ساز نمی زنیم.

اما در مقابل، شهرداد روحانی که در آستانه اجرای سوییت سمفونی «خلیج فارس» با حاشیه هایی از سوی نوازندگان ارکستر سمفونیک مبنی بر ساز نزدن برخی از آنها در ارکستر مواجه شده هم گفت: «به تصمیم نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران احترام می گذارم.» شهرداد روحانی درباره نحوه اجرای این قطعه و نحوه دعوتش به ایران بیان کرد: «من معمولا به دعوت از انجمن موسیقی به ایران می آیم اما این اولین باری است که از طرف بخش خصوصی برای اجرا به ایران دعوت شده ام.»

او افزود: «وقتی به ایران رسیدم از طریق جراید فهمیدم که مسائلی برای ارکستر سمفونیک تهران رخ داده است و از این موضوع به شدت ناراحت شدم. به هر حال برخی از نوازندگان ارکستر سمفونیک تصمیم گرفته اند. در این ارکستر خصوصی حضور نداشته باشند که من هم به این تصمیم احترام می گذارم اما بعضی از نوازندگان هم که من آنها را می شناسم در این ارکستر همکاری خواهند کرد.»

رهبر میهمان ارکستر سمفونیک تهران درباره شرایط فعلی نوازندگان ارکستر گفت: «طبیعتا بنده هم به عنوان یک موزیسین عضوی از خانواده همین نوازندگان هستم و دغدغه های زیادی در این راستا دارم. برای نمونه دفعه پیش که به ایران آمدم مقدار زیادی نت تهیه کردم و به نوازندگانی ایرانی تقدیم کردم. همیشه هدف من این بوده آنچه که بلد هستم را به موزیسین های ایران منتقل کنم. همچنین کارهای صوتی نیز تهیه شد.»

روحانی خاطرنشان کرد: «من نسبت به ارکستر سمفونیک تهران مسئولیت اخلاقی دارم اما مسئولیت اداری در حیطه اختیارات من نیست، من تا جایی که می توانم موسیقی ایران را به خارج از کشور معرفی می کنم و در این راستا هیچ وقت کوتاهی نکرده ام.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج