جاباما
۶۲۰۰۳۳
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برنامه‌هایی برای یادبود قیصر امین‌پور

همزمان با دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور، کتاب «این‌ ترانه بوی نان نمی‌دهد» در شهر کتاب نقد می‌شود. همچنین برنامه‌ای با عنوان «سرنوشت من سرودن است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

ایسنا: همزمان با دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور، کتاب «این‌ ترانه بوی نان نمی‌دهد» در شهر کتاب نقد می‌شود. همچنین برنامه‌ای با عنوان «سرنوشت من سرودن است» در دانشگاه الزهرا (س) برگزار می‌شود.
برنامه‌هایی برای یادبود قیصر امین‌پور

نشست ویژه‌ شهر کتاب در دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور به نقد و بررسی «این ترانه بوی نان نمی‌دهد» اختصاص دارد.

این نشست روز یکشنبه (هفتم آبان‌ماه) ساعت ۱۶ با حضور مصطفی ملکیان، مهدی ستایشگر، عبدالجبار کاکایی و مهدی فیروزیان در مرکز فرهنگی شهر کتاب به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: قیصر امین‌پور از شاعران نامدار روزگار است که در سرودن ترانه نیز دستی توانا داشت و به پیشرفت هنر ترانه‌سرایی کمک شایان ستایشی کرد. به تازگی کتاب «این ترانه بوی نان نمی‌دهد» نوشته‌ مهدی فیروزیان در انتشارات کتاب آبی منتشر شده که به سبک‌شناسی ترانه‌های قیصر امین‌پور پرداخته است.

این کتاب تلاشی برای شناخت شیوه‌ ترانه‌سرایی قیصر از راه ارزیابی چندسویه‌ کارنامه‌ اوست. برای آن‌که جایگاه امین‌پور به‌درستی در میان سرایندگان روزگار آشکار شود در آغاز کتاب پیشینه‌ ترانه‌سرایی، کوتاه و فشرده، بررسی شده است. پس از ارائه گزارشی از زندگی و شعر این شاعر و نقل همه‌ ترانه‌های او، در بخش اصلی به بررسی سبک‌شناسانه‌ ترانه‌های او در سه شاخه‌ فکری، زبانی و ادبی پرداخته شده و سپس شیوه‌ سخنوری‌اش به گستردگی با چند سراینده‌ دیگر سنجیده شده است. در بخش پایانی کتاب از تصنیف‌ها و آوازهایی که با شعر او پدید آمده‌اند نیز یاد شده است.
برنامه‌هایی برای یادبود قیصر امین‌پور

همچنین گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه الزهرا (س) یادمانی را برای این شاعر فقید با عنوان «سرنوشت من سرودن است» روز دوشنبه (هشتم آبان ماه) از ساعت ۱۳ تا ۱۵ در ده‌ ونک، دانشگاه الزهرا (س)، ساختمان خوارزمی، سالن دکتر تورانی برگزار می‌کند.

محمدرضا ترکی، مریم حسینی، قدرت‌الله طاهری، نسرین فقیه ملک‌مرزبان، حسینعلی قبادی، محبوبه مباشری، مهدی نیک‌منش و سپیده یگانه در این برنامه سخنرانی خواهند کرد و حضور برای علاقه‌مندان آزاد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج