۶۲۰۴۱۸
۵۵۲۴
۵۵۲۴
پ

برای موفقیت «آشتی ملی» در فلسطین از ایران و دیگران کمک می‌خواهیم

حماس: برای موفقیت از ایران کمک می‌خواهیم

شروط رژیم صهیونیستی را نمی پذیریم چون توافق بین فلسطینی ها ارتباطی به آنها ندارد.

روزنامه ایران: شروط رژیم صهیونیستی را نمی پذیریم چون توافق بین فلسطینی ها ارتباطی به آنها ندارد.
نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس که در رأس هیأت بلندپایه‌ای از اعضای دفتر سیاسی این جنبش به ایران سفر کرده است در گفت‌و‌گویی با «ایران» اهداف این سفر را تشریح کرد.

«صالح العاروری» درباره هدف سفر و روابط کنونی جنبش حماس با جمهوری اسلامی ایران گفت: این سفر براساس علاقه حماس و در راستای سفرهای ما در چارچوب تقویت روز افزون روابط با ایران صورت گرفته است.
وی با اشاره به توافق «آشتی ملی» که بین گروه‌های فلسطینی در قاهره صورت گرفته است، افزود: این توافق بر وضعیت فلسطین تأثیر‌گذار است و ما امیدواریم دارای منشأ خیر باشد. در همین چارچوب درباره تحولات مسأله فلسطین با دوستان و همپیمانانمان در مشورت هستیم، به چند کشور سفر کردیم و آنها را از جزئیات این موضوع مطلع کردیم.
این مقام حماس افزود همچنین آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش در تماس با رهبران برخی کشورهای عربی و اسلامی گزارشی از تحولات اخیر ارائه داد ونظرات آنان را نیز شنید؛ ما از همه می‌خواهیم که به ما کمک کنند تا آشتی ملی به موفقیت برسد.
العاروری درباره روابط حماس با ایران هم گفت: روابط ما با جمهوری اسلامی بسیار عالی و در بهترین وضع خود است. جمهوری اسلامی همیشه و در هر حالت و زمانی به مردم فلسطین و مقاومت کمک کرده است. ایران از قوی‌ترین حامیان فلسطین است، کشورهای دوست و برادر دیگری نیز هستند که به فلسطین کمک می‌کنند، اما آنچه ایران را متمایز می‌کند، حمایت ایران از مقاومت است.
نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در پاسخ به سؤالی درباره وجود شرایطی درباره خلع سلاح مقاومت در توافق آشتی ملی گفت: در توافقنامه آشتی ملی اشاره‌ای به موضوع مقاومت و سلاح آن نشده است ودرباره آن هیچ اختلاف و مناقشه‌ای نیست. برخی شاید در این مورد نظراتی را ارائه می‌کنند، ولی این رژیم صهیونیستی است که می‌خواهد شرایطی را بر ما تحمیل کند از جمله قطع روابط با ایران، اعتراف به وجود رژیم صهیونیستی (به رسمیت شناختن آن) وخلع سلاح مقاومت. ولی ما شروط دشمن صهیونیستی را رد می‌کنیم و می‌گوییم که این آشتی بین فلسطینیان است و هیچ ارتباطی به صهیونیست‌ها ندارد.
این مسئول بلندپایه در جنبش حماس در پاسخ به سؤالی درباره بازگشت حماس به سوریه به‌عنوان کشوری که سال‌ها میزبان مقاومت بوده است، گفت: ما وقتی این بحران و جنگ را در سوریه می‌بینیم متأسف می‌شویم و امیدواریم که اوضاع سوریه به روال عادی خود بازگردد، چون سوریه برای فلسطین از منظرتاریخی همیشه یک رکن تاریخی در حمایت از مسأله فلسطین بوده است و ما امیدواریم که سوریه بار دیگر به آرامش برسد و به جایگاه خود در مسائل جهان اسلام باز گردد.
نایب رئیس جنبش حماس در پاسخ به سؤالی درباره تبادل اسرا با صهیونیست‌ها نیز گفت: این بار نیز ما پیروز این تبادل خواهیم بود و اسرای خود را آزاد خواهیم کرد. اما در حال حاضر مذاکرات برای تبادل صورت نگرفته است چون مسئول پرونده مذاکرات در رژیم صهیونیستی در اعتراض به مواضع منفی دولت نتانیاهو استعفا کرده است و بتازگی فرد جدیدی جایگزین وی شده است.
وی ادامه داد: مواضع ما روشن است اما درباره جزئیات سخن نخواهیم گفت چون هر چیزی و اطلاعاتی قیمتی دارد، ولی درنهایت ما مطمئن هستیم که اسرای خود را آزاد خواهیم کرد.
العاروری در پاسخ به سؤالی درباره اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: حرکت به این سمت و سو تأسفبار است و این اقدامات درحالی صورت می‌گیرد که سرزمین فلسطین و مقدسات آن تحت اشغال است. ما مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی هستیم و این به مثابه خدمت مجانی به این رژیم است.
مقام حماس افزود: ما می‌دانیم که ملت‌های اسلامی و عربی مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس هستند و از دولت‌های آنها می‌خواهیم که خود را با خواست و اراده ملت‌هایشان هماهنگ کنند. دولت‌های عربی و اسلامی باید بدانند که رژیم غاصب، اشغالگر است و باید در مقابلش ایستاد نه اینکه روابط با این رژیم را عادی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج