۶۲۰۴۳۵
۱۴ نظر
۵۰۱۵
۱۴ نظر
۵۰۱۵
پ

حمله به سعید روستایی؛ خام و متکبر و خودخواه!

سخنان كارگردان جوان فيلم «ابد و يك روز» كه در جريان يك كارگاه آموزشي در جشنواره فيلم كوتاه تهران عنوان شد، با واكنش‌هاي زياد و بعضاً تندي مواجه شده است. یک کارگردان جوان که تنها ساخت یک فیلم را در کارنامه خود دارد، دستیاران کارگردان را تحقیر کرد!

روزنامه های اصولگرا حسابی از خجالت سعید روستایی در آمده اند. در همین زمینه کیهان نوشت:
سخنان كارگردان جوان فيلم «ابد و يك روز» كه در جريان يك كارگاه آموزشي در جشنواره فيلم كوتاه تهران عنوان شد، با واكنش‌هاي زياد و بعضاً تندي مواجه شده است. یک کارگردان جوان که تنها ساخت یک فیلم را در کارنامه خود دارد، دستیاران کارگردان را تحقیر کرد!

سعید روستایی، کارگردان فیلم «ابد و یک روز» گفته است: «من برای فیلمساز شدن دستیار نشدم، چون دستیار تفکر ندارد و آخرِ هنرِ دستیار، بستن خیابان است و از یک دستیار، کارگردان خوب درنمی‌آید.» این اظهارات از سر تکبر و توهین به یکی از اصناف زحمتکش سینما، واکنش انتقادآمیز دو تن از سینماگران، علیه سعید روستایی را برانگیخت.
جوان هم نوشت:

پس از نزديك به دوسال از جشنواره سي و سوم فيلم فجر به تدريج برخي كه از ديدن فيلم يك جوان ۲۲ ساله عنان از كف بريده و فيلم و فيلمساز را حلوا حلوا كرده بودند، در حال درك هشدارهاي معدود افرادي هستند كه آن زمان آنها را به قدري خويشتنداري دعوت مي‌كردند تا براي رعايت مصالح خود آن جوان هم كه شده اولين فيلم او را جايزه باران نكنند.

در كشوري كه اساساً در بسياري از بخش‌ها به جوانان اعتماد نمي‌شود، داوران بزرگ‌ترين جشنواره فجر انقلاب اسلامي برخلاف عادت مألوف و طريق معروف تصميم گرفتند، عمده جوايز را به تلخ‌ترين و گزنده‌ترين تصويري كه از خانواده ايراني در يك فيلم تصوير شده‌است، اهدا كنند؛ فيلمي كه به لحاظ كارگرداني اگرچه واجد ارزش‌هايي بود، اما عقل‌سليم حكم مي‌كرد به اندازه و به قدر معقول مورد تقدير و تجليل قرار بگيرد.
بگذريم از اينكه فيلم به لحاظ اخلاقي و ملي اثري توهين‌آميز محسوب مي‌شد و در بحبوحه تحريم‌هاي ظالمانه به لحاظ اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي از ايران تصويري نكبت‌بار و رو به انحطاط ارائه مي‌كرد و حتي به لحاظ رعايت مصالح ملي و ميهني هم كه شده، لازم بود ملاحظات ديگري درباره آن در نظر گرفته شود كه نشد. دست و دلبازي در اهداي جوايز به «ابد و يك روز» طي دو سال اخير تأثيرش را بر جريان سينماي كشور گذاشته و آثار اخير جشنواره فيلم كوتاه تهران به وضوح مؤيد آن است.

سخنان خام و غيرمنطقي اخير كارگردان فيلم «ابد و يك روز» كه حتي پس از واكنش‌ها و اعتراض‌ها واكنشي براي جبران از سوي وي برنينگيخت، نشان مي‌دهد كه خرج كردن از اعتبار مهم‌ترين جشنواره فيلم كشور براي او عملي اشتباه بوده است، نگاه غير راهبردي و بيمار جشنواره فيلم فجر بارها از سوي دلسوزان عرصه هنر و فرهنگ كشور مورد نقادي جدي قرار گرفته، اما هيچ‌گاه قدمي اساسي براي معالجه اين بيماري صورت نگرفته است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ... کافیه یه روز از ماشینای مدل بالاتون پیاده شین و با اتوبوس و مترو بیاین تو سطح شهر و بین مردم تا ببین چقدر بی اخلاقی و بی فرهنگی موج میزنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برترین های مسخره یا نظر آدمو کامل بذار یا نذار اصلا. مشکلش چی بود که نصفش میکنی. ....

    • بدون نام

      نظر این روزنامه ها در مورد 60میلیارد پولی که خرج فیلم محمد شد چیه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا صحبتت بی منطق بود و هیچ ربطی به این مطلب نداشت . هزینه فیلم حضرت محمد هم 20 میلیارد بود نه 60 میلیارد

    • بدون نام

      من به موضوع فیلم هایی که ایشون بخاطرش جایزه گرفته کاری ندارم و اصولا نقد آنها در اینجا بدجور خلط مبحثیه! در جواب این کارگردان میشه گفت در تمامی مشاغل اون فراخ بالی که یک مدیر داره معاونش نداره، ولی لازمه رسیدن به اون اختیارات تام و استفاده از خلاقیت ها در مدیریت ، کسب سالها تجربه نیز هست که آن با کار در مشاغل پایین تر بدست میاد.

    • بدون نام

      بی جنبه از خود راضی ........

    • بدون نام

      بی جنبه دوزاری .......

    • بدون نام

      تا میتونین جوانها رو سرکوب کنید ، بی جنبه،جنبه ی انتقاد ندارید،این جوان حرف کاملا درستی گفته،دستیار کارگردان توی ایران،مثل خیلی مشاغل دیگه!!! سفارشی هستن

    • بدون نام

      سعید روستایی بسیار هم حرفش درسته ،یه کارگردان جوان و موفق سینمای ایران یه انتقاد کلیدی کرده حالا همه پاشدید بر علیه ش که چی رو ثابت کنید؟؟

    • بدون نام

      واقعا حرفاش زشت و توهین امیز بود و جای توجیح نداشت . نیمدونم چرا شما بی دلیل ازش دفاع میکنید

    • بدون نام

      بیخود بحث جناحی نکنید . خود کارگردان های سینما هم مثل مازیار میری از صحبت های جناب متکبر (روستایی) ناراحت شدند و واکنش نشون دادند

    • محمدزاده

      طفلی بچه م ! چه آدمای مزخرفی ان ! یه چیزی گف دیگه حالا اینقدر باید رو سرش خراب شن ؟

    • یه نفر

      همه از دستیاری و کارای کوچک شروع می کنن تا به مقامات بالاتر برسن ... حالا یه فیلم ساختی خودت کشتی؟! فیلم بعدیت هم که با همون موضوع مواد مخدر و بازیگرای تکراری

    • Ariyanaz

      یعنی تو فارغ التحصیل شدی و خیلی زود کارگردانی دادن دستت ؟ بدون هیچ تجربه ای ؟ یه پزشک جراح بعد از پایان تحصیل هم اول باید دستیار اتاق عمل باشه بعد تیغ جراحی رو بدن دستش یه خلبان هم اول باید کمک خلبان باشه بعد کنترل هواپیما رو بدن دستش برو کنار بذار باد بیاد !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج