adexo3
۶۲۰۶۸۹
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

چند خبر از صدا و سیما

مستند «عملیات سفید» روایتی از زندگی و مبارزات عبدالله مهدیان فعال سیاسی و از طراحان و حامیان ترور حسنعلی منصور پنجشنبه چهارم آبان ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

بانی فیلم: مستند «عملیات سفید» روایتی از زندگی و مبارزات عبدالله مهدیان فعال سیاسی و از طراحان و حامیان ترور حسنعلی منصور پنجشنبه چهارم آبان ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
«عملیات سیاه» به کارگردانی رضا اصغرزاده و تهیه‌کنندگی روح‌الله رفیعی تولید شده است و به بررسی سوابق مبارزاتی حاج عبدالله مهدیان به عنوان یکی از مبارزان پیش از انقلاب می پردازد.
این مستند به فعالیتهای پیش از انقلاب مهدیان در حزب مؤتلفه و همچنین فعالیت‌های اقتصادی وی مانند تأسیس کارخانه انرژی، تأسیس اولین صندوق قرض‌الحسنه ایران و حذف کارمزد از بانک‌ها می پردازد و قصد دارد شیوه مدیریتی و منش اسلامی او که مبتنی بر اصول اسلامی و اقتصاد مقاومتی است را نشان بدهد.
چند خبر از صدا و سیما
«عملیات سفید» با تصویر تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی در زمان انقلاب و پیش از آن بیندگانش را با فعالیت‌ها و تصمیماتی و آدم‌های اثرگذار در آن دوره آشنا خواهد کرد.

عبدالله مهدیان که از طراحان و حامیان ترور حسنعلی منصور بوده است در کنار مبارزات سیاسی و انقلابی خود، با نگاه به رویکردهای اقتصاد اسلامی و التزام به آموزه‌هایی چون قرض‌الحسنه توانست موفقیت‌های زیادی در این حوزه به دست آورد و به عنوان یکی از آغازگران راه اقتصاد مقاومتی خدمات شایانی به انقلاب اسلامی عرضه کند.

مسابقه تلفنی «پلاک ۵» در شبکه پنج
اولین قسمت مسابقه تلفنی پلاک ۵ کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما، شنبه ۶ آبان ماه ساعت ۱۶ پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه پنج سیما، این مسابقه به تهیه کنندگی محمد محمدیان و با اجرای بهمن هاشمی، حسین مولایی، حسین عباسی از شنبه تا پنج شنبه هر هفته به مدت ۲۰ دقیقه از شبکه پنج برای علاقه مندان بر روی آنتن می رود.
بنا بر این گزارش، مسابقه پلاک ۵ بصورت زنده و تلفنی برگزار می شود و هر شرکت کننده پس از عبور از ۳ مرحله به مرحله نهایی می رسد که در پایان برنده مسابقه محسوب خواهد شد.

سوالات مسابقه تلفنی پلاک ۵ در زمینه اطلاعات عمومی و سرگرمی برای مخاطبان طراحی شده است.

نوازش مادرانه و لالایی های کردی در فرهنگ مردم
فرهنگ مردم به جایگاه کودک در فرهنگ مردم ایران می پردازد.
به گزارش شبکه رادیویی ایران نوازش مادرانه و لالایی های کردی و جایگاه کودک در فرهنگ مردم کردستان پخش می شود.
«گرگانه شو» نوعی قصه گویی و لالایی منظوم کردی و بختیاری ،مقام های آوازی در مازندران وبیان ریشه ضرب المثل معروف (فلانی از کوره در رفت)و تنوع غذایی استان قم ازمراحل پخت آبگوشت قونبید گرفته تا توضیح در باره سوهان قم و خوانش دوبیتی های عامه مردم طبس از دیگر بخش های این برنامه است.

«فرهنگ مردم»به تهیه کنندگی زهرا فقیه میرزایی ، مجری و گوینده شمسی فضل اللهی و محمد محسن رفیعی ، نویسندگی زینت صالح پور جمعه پنجم آبان ساعت ۲۱:۳۰ پخش می شود.

پخش سخنان امام (ه)در«لایحه سیاه»
رادیو ایران در ویژه برنامه «لایحه سیاه» با حضور دکتر جواد منصوری ، اعتراض امام خمینی رحمه الله علیه به تصویب لایحه کاپیتولاسیون را پخش می کند

به گزارش شبکه رادیویی ایران در این ویژه برنامه معنای لغوی کاپیتولاسیون ، سابقه اجرای کاپیتولاسیون از زمان شکست ایران در جنگ با روسیه تزاری ، بسته شدن معاهده هرات با انگلستان ، کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و نفوذ نظامیان آمریکایی در ایران ، تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس ، تعارض این معاهده با کنوانسیون وین ، مخالفت امام خمینی ، سخنرانی افشاگرانه امام خمینی ، دستگیری و تبعید رهبر انقلاب بررسی شده است .
«لایحه سیاه»پنج شنبه چهارم آبان ماه ساعت ۲۰ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی سعید سلیمانی ،نویسنده و پژوهش کبری دانه کار،گویندگی حسن همایی ،کارشناس مجری محمد رضا درویش و آیتم سازی اکرم خیر خواه از رادیو ایران پخش می شود.

«گزارش هفتگی» و بررسی تشدید جنگ سرد جدید بین آمریکا و روسیه
روسیه با بسیاری از سیاست های جهانی آمریکا همچون کره شمالی، برجام، گسترش مرزهای ناتو و… مخالفت دارد و همین مساله موجب رویارویی جدی و جدید این دو کشور در مبادلات سیاسی شده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، برنامه جمعه ۵ آبان گزارش هفتگی از این رویارویی سیاسی دو کشور و تلاش روسیه برای تحریم آمریکا، گزارش مفصلی پخش خواهد کرد. نگرانی رژیم صهیونیستی از یکپارچه ماندن عراق و ناکامی طرح تجزیه این کشور، تشدید اختلافات درمنطقه کردستان عراق، تداوم کشتار مسلمانان در روهینگیا میانمار، تداوم دشمنی ها در واشنگتن و تهدید کشورها و شرکت های اروپایی برای عدم مبادلات تجاری با ایران، بخش های دیگر برنامه گزارش هفتگی را تشکیل می دهد. گزارش هفتگی که با هدف تحلیل مهمترین رویدادهای سیاسی ایران و جهان در هفته گذشته پخش می شود، به تهیه کنندگی شهریار افشاری پور کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که هر هفته جمعه ها حوالی ساعت ۱۲:۱۰ با اجرای رضا ابراهیمی از این شبکه روی آنتن می رود.

روایت دعایی از زندگی مصطفی خمینی در «امید اسلام»
در ایام چهلمین سالگرد درگذشت آیت‌الله سید مصطفی خمینی، مستند«امید اسلام» از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک، «امید اسلام» به کارگردانی علیرضا محمدی، مستندی درباره زندگی آیت‌الله سید مصطفی خمینی است که در نجف اشرف تصویربرداری شده و روایش امیرحسین مدرس است. در این مستند جزئیات شهادت آیت‌الله مصطفی خمینی از زبان نخستین شاهد این اتفاق، حجت‌الاسلام سید محمود دعایی بازگو می‌شود. پخش تصاویری از منزل ایشان و همچنین مرقد وی در داخل حرم حضرت علی (ع) از بخش‌های دیگر این مستند تلویزیونی خواهد بود. مستند ۳۸ دقیقه ای «امید اسلام» امروز چهارشنبه سوم مهر ساعت ۱۶:۰۵ از شبکه یک پخش خواهد شد.

رادیو نمایش به کربلا و نجف می رود
از روز شنبه ششم آبان ماه ، سریال رادیویی "صدای خاک " با موضوع پیاده روی زائران ایرانی به سمت کربلا ، از رادیو نمایش پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو ،"صدای خاک " را داریوش روحی نوشته که داستان چند زائر ایرانی در عتبات عالیات است.
در "صدای خاک " هنرمندانی چون میرطاهر مظلومی، فریبا متخصص، فریدون محرابی، سینا نیکوکار، مهرداد عشقیان، امیرفرحان نیا، بیوک میرزایی، باقر کریم پور، مهدی نمینی مقدم، امیر عباس توفیقی، عبدالعلی کمالی و تعداد زیادی از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش می پردازند.

این سریال رادیویی به کارگردانی : محمد عمرانی تهیه کنندگی : مهتاب امینی ، گویندگی احمد گنجی، صدابرداری: حیدرصفدری و افکت : محمدرضا قبادی فر، از روز شنبه ساعت ۲۰ از رادیو نمایش پخش می شود.

پخش «دست های آلوده» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان
ابوالفضل پورعرب با فیلم سینمایی «دست های آلوده» به کارگردانی سیروس الوند، میهمان شنبه سینمایی شبکه اسپانیایی زبان هیسپان است.
به گزارش روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، فیلم سینمایی « دست های آلوده » محصول سال ۱۳۷۸، به کارگردانی سیروس الوند، شامگاه شنبه ۶آبان از آنتن شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی­وی پخش می‌شود.
فیلم سینمایی «دست های آلوده» داستان سیامک و دیبا، نادر و رؤیا است که دست به سرقتی بزرگ از یک مراسم عروسی اعیانی می‌زنند. سیامک (با بازی پورعرب) جواهرات سرقت شده را پیش نسرین (با بازی عسل بدیعی) که قصد دارد با او ازدواج کند، امانت می‌گذارد. از آن طرف دیبا (با بازی هدیه تهرانی) هم روزگاری ماجرایی عاشقانه با سیامک داشته و هنوز هم عاشق اوست. شرکای سیامک به همراه او به سراغ نسرین می‌روند؛ اما نسرین را پیدا نمی کنند. نسرین جواهرات را در شرکتی که در آنجا کار می‌کند مخفی می‌کند…
ابوالفضل پورعرب، عسل بدیعی، هدیه تهرانی، امین حیایی، سعید پیر دوست، الهام ایمانی و شهاب عسگری از بازیگران اصلی «دست های آلوده» هستند. تمام فیلم­های سینمایی ایرانی پخش شده از این شبکه، به سفارش دفاتر هیسپان تی‌وی در اسپانیا و مکزیک، توسط دوبلورهای اسپانیایی زبان دوبله و برای پخش آماده می­شوند. فیلم­های سینمایی ایرانی که هر شنبه از این شبکه پخش می­شوند، طرفداران بسیاری در میان مخاطبان هدف هیسپان تی­وی دارند.

فیلم سینمایی «دست های آلوده»، ساعت ۲۳:۳۰ )به وقت تهران( شنبه ۶ آبان ماه به روی آنتن رفته و بازپخش آن ساعت ۱۳:۳۰ فردای همان روز، از هیسپان تی­وی پخش می­شود.

«شما و سیما» این هفته حال و هوای کربلا دارد
برنامه این هفته «شما و سیما» با بخش های متنوع روی آنتن می رود.
پشت صحنه برنامه چهل چراغ شبکه سه و پشت صحنه برنامه مخاطب خاص از کربلای معلا، گزارشی از نظرات مردم از برنامه های سیما از کربلا و پخش کلیپ قدیمی و ماندگار از آیتم های برنامه جمعه پنجم آبان برنامه شما و سیما است.

برنامه شما و سیما با رویکرد تعامل بیشتر مردم با سیما و ارائه تصویرى جامع تر از انواع تولیدات نمایشى و غیر نمایشى معاونت سیماى رسانه ملی، به تهیه کنندگی محسن همایونی جمعه ها حوالی ساعت ۱۲:۱۵ از شبکه یک پخش می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یعقوب

      صدا سیما برنامه ای نداره اینروزها ... مادیگه برنامه تکراری خسته شدیم ایول ماهواره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج