adexo3
۶۲۰۸۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کرباسچی: ناراحتی شخصی از خاتمی ندارم

دبیرکل حزب کارگزاران گفت: برخلاف گفته اخیر آقای بشارتی درباره تاسیس کارگزاران و مخالفت آقای هاشمی با تاسیس این حزب، اتفاقاً در یک جلسه هیئت دولت، آقای هاشمی به بشارتی به خاطر کارشکنی در تاسیس این حزب عصبانی شده و شدیداً تذکر داد.

تابناک: دبیرکل حزب کارگزاران گفت: برخلاف گفته اخیر آقای بشارتی درباره تاسیس کارگزاران و مخالفت آقای هاشمی با تاسیس این حزب، اتفاقاً در یک جلسه هیئت دولت، آقای هاشمی به بشارتی به خاطر کارشکنی در تاسیس این حزب عصبانی شده و شدیداً تذکر داد.

اهم سخنان دبیر کل حزب کارگزاران در ادامه می‌آید در ادامه می‌آید:

از زمانی هم که ما به استانداری اصفهان رفتیم و یا به شهرداری تهران آمدیم در کنار رفع نیازها و مسایل جاری، اجرای آن وظیفه فرهنگی را نیز انجام می‌دادیم یعنی تعلق خاطر، تعلق فرهنگی بوده و حتی در شهرداری هم خیلی اختلاف سلیقه وجود داشت و می‌گفتند که چرا به کار فرهنگی می‌پردازید و کار فرهنگی مربوط به شهرداری نیست ولی بنده فکر می‌کردم که یک موقعیتی است و باید به مسایل فرهنگی نیز پرداخته شود.

بنده یک نیرویی هستم مانند سایر نیروها که یک توانی محدود و یا کم و زیاد و یا تاثیرگذار دارم و اگر در جایی احساس کنم که می‌توانم در مسایل کشور و مردم تاثیرگذار باشم هیچ‌گاه خودداری نکردم، بنابراین در دولت آقای روحانی و یا هر دولت دیگری توانی داشته باشم و کاری از دست بنده بر بیاید دریغ نمی‌کنم و حتماً کمک می‌کنم و اعتقاد دارم که باید به آقای روحانی کمک کرد تا بتوانند مشکلات کشور را بهتر و بیشتر حل کنند.

بنده زیاد علاقه‌مند به کار اجرایی نیستم و در آن مواردی که در کار اجرایی بودم به اجبار به این پست‌‌ها تن دادم. بنده در یک دوره هشت ساله در زمان امام استاندار اصفهان بودم که با تأکید و دستور امام خمینی (ره) به آنجا رفتم، من نه لابی کردم و نه دنبال پست بودم و نه فردی برای من لابی کرد.

در مورد تهران و شهرداری هم همین طور بود، باز گفتند که وظیفه است و می‌خواهیم تهران چنین و چنان شود و ما آمدیم کارهایی را انجام دادیم، لذا الان هم از نظر ذائقه شخصی به هیچ وجه علاقه‌مند به ورود به کارهای اجرایی نیستم ولی در جایی از بنده کمکی خواسته شده دریغ نکردم، الان هم احساس نمی‌کنم که اولویت و ضرورت آنچنانی وجود داشته باشد.

در آن زمان به آقای کروبی عرض کردم که من معاون اول بشو نیستم و از آقای کروبی هم خواستم که این کار را نکند ولی آقای کروبی در آن زمان یک شرایطی داشت و فکر می‌کرد که ما می توانیم در ستاد کاری انجام دهیم.

آقای کروبی در زمان دوم خرداد اول سراغ آقای مهندس موسوی رفتند، زیرا آقای موسوی مورد قبول همه هستند.این حرف بیخودی بود و بنده هم جواب آقای باهنر را داده‌ام و فکر نمی‌کنم نیازی باشد که دوباره جواب بدهم. بنده معتقد هستم آقای موسوی و آقای کروبی نیز به دنبال این نبودند که امنیت را بهم بزنند و شرایطی برای کشور به وجود بیاورند که نظام به هم بخورد و حالا اگر فردی می آید به این دو نفر چنین نسبتی می دهد باید خود او بیاید و این را ثابت کند. اما اینکه بنده سکوت کردم؟ خیر.

اگر شرایط آرام باشد و ما یک حرف سیاسی بزنیم که هم طرف حرف ما را بفهمد و هم ما حرف طرف را بفهمیم و هم مردم حرف هر دو را بفهمند می‌توان حرف‌های سیاسی زد ولی زمانی که شرایط، شرایط بگیر و ببند است چه لزومی دارد بنده حرف بزنم؟ من هم مانند بقیه.

یک زمانی است که شما به صورت مطلق می‌گویید که تقلب شده است و مردم رأی داده‌اند و کسی رأی آنها را نخوانده است؛ بنده بر روی این قضاوتی ندارم زیرا اصلاً مورد بحث ما نیست و آن هم در جلسه شورای نگهبان بحث شد و خود بنده هم در آن جلسه بودم و بالاخره به آن جو اقناعی که باید توسط دوستان شورای نگهبان می‌رسید، نرسید. بله در همان جلسه آقای آخوندی بود، بنده بودم، آقای دانش جعفری بودند وآقای محتشمی‌پور حضور داشتند.

یک زمان بحث بر سر این است که ما به آن جو انتخابات اشکال داریم. بالاخره آیا آقای احمدی‌نژاد در آن انتخابات تخلف کرده یا نکرده است؟ اگر بنده به عنوان یک متخلفی در یکی از ستادها فعالیتی کرده‌ام، بالاخره آقای احمدی‌نژاد در آن مناظره‌ ها و در ستادها، در سهام عدالت، در هزینه‌هایی که در آن زمان شد، تخلف کرد. بالاخره در هیچ جا به این مسئله رسیدگی نشد و ما واقعا عامل این شکاف ناخوشایند برای هر دو طرف را بیش از همه بر دوش دولت می‌بینم. یعنی فکر می‌کنم که یک عده‌ای در دولت که بعد شما اسم انحرافی بر روی آن گذاشتید می‌خواستند یک فضایی را درست کنند که با توجه به اینکه سابقه و جایگاهی در نظام و انقلاب نداشتند، در صدد بودند که از این جو بد و بی‌راه گفتن به این افراد و از جوشکاف برای خود فضایی را ایجاد کنند.

بنده از آقای خاتمی هیچ ناراحتی شخصی ندارم و ممکن است ما در آقای خاتمی و هاشمی و کروبی و بقیه علمایی که هستند انتقادی کنیم و یا اشکالی داشته باشیم ولی آقای خاتمی سید جلیل القدر و ریش سفید هستند و بر سر ما جای دارند و ما اصلا کسی نیستیم که مقابل آقای خاتمی و بقیه علمای دیگر قرار بگیریم. بله! حالا ممکن است یک اشکالی از آقای خاتمی بگیریم.

آقای بشارتی اشتباه کرده است. آقای بشارتی از دوستان خوب ما است و در جریان قبل از انقلاب هم خیلی زندان رفت و آدم خوبی است ولی گاهی اوقات حرف‌های خود را فراموش می‌کند و اشتباه می‌کند. خوشبختانه نوارهای جلسات هیئت دولت وجود دارد. آقای هاشمی در جلسه هیئت دولت به شدت به آقای بشارتی تذکر دادند، زیرا آقای بشارتی در جهت ثبت کارگزاران در ستاد خود یک حرف‌هایی را زدند که خیلی معقول نبود. آقای هاشمی به شدت عصبانی شدند و به وزیر کشور گفتند که شما دروغ می‌گویید و کارشکنی می‌کنید، زیرا آنها (بشارتی)یک سری از تابلوهای ما را در سطح شهر کنده بودند. فکر می کنم آقای بشارتی این قضیه را از یاد برده‌اند و شما زیاد این موضوع را جدی نگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ولی ملت از جنابعالی خيلی ناراحتی ندارن!
      آقا کرباس!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج