adexo3
۶۲۰۹۵۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انفجار در پایتخت اوکراین

وقوع یک انفجار در شهر «کی یِف» پایتخت اوکراین به مرگ یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر از جمله یک عضو پارلمان این کشور انجامید.

خبرگزاری مهر: به نقل از رویترز، یک مقام وزارت کشور اوکراین در صفحه فیس بوک خود از وقوع یک انفجار در شهر «کی یِف» پایتخت اوکراین که به مرگ یک تن و زخمی شدن سه تن دیگر از جمله «ایگور موسییچاک» از اعضای مجلس قانونگذاری این کشور انجامید، خبر داد.

«زوریان شکیریاک» یکی از مشاوران وزارت کشور اوکراین اعلام کرد: «در پی این انفجار، چهار تن زخمی شدند که متأسفانه یکی از مجروحان در هنگام انتقال به بیمارستان به دلیل جراحات وارده جان باخت. وی مردی حدوداً ۳۰ ساله بود و هویت وی تأیید شد».

وزارت کشور اوکراین در صفحه فیس بوک رسمی خود اعلام کرد که یک عضو پارلمان اوکراین و راننده وی در میان مجروحان این حادثه هستند.

بنابر گزارش ایستگاه تلویزیونی «اسپرسو اِچ کیو» و سرویس مطبوعاتی نمایندگان پارلمان، این قانونگذار در انفجاری که در نزدیکی این ایستگاه تلویزیونی در مرکز شهر کی یِف به وقوع پیوست، زخمی شد.

سرویس مطبوعاتی این نماینده پارلمان در فیس بوک خود اعلام کرد که «ایگور موسییچاک در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت و حال جسمانی وی وخیم نیست».

طبق اظهارات مشاور وزارت کشور اوکراین، «ویتالی بایالا» تحلیل گر سیاسی نیز در اثر این انفجار زخمی شده است.

به گفته «دمیتری لینکو» از اعضای پارلمان اوکراین، تنها قربانی این انفجار یکی از محافظان و دستیاران «ایگور موسییچاک» بوده است.

با آنکه برخی مقامات علت این حادثه را انفجار خودرو می دانند، تصاویر منتشره از محل وقوع حادثه نشان می دهد که یک موتورسیکلت پارک شده در کنار خودروی مذکور عامل انفجار بوده است.

گفتنی است که ایگور موسییچاک یکی از سیاستمداران بدنام اوکراینی است که پیوندهای محکم و دیرینه ای با جنبش «نئونازی» اوکراین داشته و آشکارا به بیان دیدگاههای راست افراطی خود پرداخته است.

موسییچاک که در سال 2014 به جرم طرح ریزی یک حمله تروریستی به ۶ سال حبس محکوم شده بود، پس از کودتای اوکراین از سوی مقامات تازه منصب از زندان آزاد و به عنوان یک «زندانی سیاسی» از تمامی اتهامات مبرا شد.

وی پس از آزادی از زندان، در ناآرامیهای شرق اوکراین نقشی فعال داشت و به سمت جانشین فرمانده گردان شبه نظامی «آزوف» منصوب شد.

سازمان ملل و عفو بین الملل اقدامات این گروه شبه نظامی را که به تعقیب ایدئولوژی نازیسم معروف است، به شدت محکوم کردند.


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج