۶۲۰۹۶۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چگونه خانه ای ایمن داشته باشیم؟

یک کارشناس ارشد آموزش پزشکی و سرپرست روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن ارائه چند توصیه برای ایمن‌سازی منازل، گفت: اولین گام در ایمن‌سازی غیرسازه‌ای شناسایی خطرات بالقوه در خانه است و پس از شناخت باید برای ایمن‌سازی آنها برنامه‌ریزی کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس ارشد آموزش پزشکی و سرپرست روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت ضمن ارائه چند توصیه برای ایمن‌سازی منازل، گفت: اولین گام در ایمن‌سازی غیرسازه‌ای شناسایی خطرات بالقوه در خانه است و پس از شناخت باید برای ایمن‌سازی آنها برنامه‌ریزی کرد.

آرزو دهقانی در گفت‌وگویی با بیان اینکه داشتن یک خانه ایمن در مقابل حوادث و بلایای طبیعی به ما کمک می‌کند که میزان مصدومیت و فوت را در حین رخداد حادثه کاهش دهیم، گفت: بر این اساس داشتن خانه‌ای ایمن وظیفه ماست تا مراقب والدین، فرزندان و خودمان باشیم. ما با ایمن‌سازی منزل خود، محیط امنی برای سالم و یا زنده ماندن ایجاد می‌کنیم.

وی افزود: اجزای خانه بر دو قسم است؛ اجزای سازه‌ای که شامل ستون‌ها، پایه‌ها، انواع سقف‌ها، تیرهای اصلی و فرعی و دیوارها هستند و اجزای غیر سازه‌ای که سیستم تاسیسات ساختمان، اجزای معماری ساختمان و اثاثیه و مبلمان را شامل می‌شوند. حال شاید برای ما مقدور نباشد که مقاوم‌سازی اجزای سازه‌ای را انجام دهیم، اما باید بدانیم که با ایمن کردن اثاثیه و مبلمان منزل از بروز بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری خواهد شد. در عین حال باید توجه کرد که اولین گام در ایمن‌سازی غیرسازه‌ای، شناسایی خطرات بالقوه در خانه است و پس از شناخت باید برای ایمن‌سازی آنها برنامه‌ریزی کرد.

دهقانی به ارائه چند راهکار برای ایمن‌سازی وسایل و مبلمان منزل پرداخت و گفت: کتابخانه را از جاهایی که می‌خوابید یا می‌نشینید، دور کرده و آن را به دیوار محکم کنید، اجسام سنگین را به طبقات پایین‌تر کمد یا کتابخانه و اجسام سبک‌تر را در طبقات بالاتر بگذارید، از قفل‌های مناسب برای کابینت‌ها استفاده کنید تا حین زلزله از سقوط ظروف جلوگیری شود، وسایل بزرگ و سنگین مانند یخچال را با بستن آنها به وسیله تسمه به دیوار ایمن کنید، لوازم الکترونیکی از قبیل، تلویزیون، رادیو ضبط، کامپیوتر، ماکرویو و دیگر وسایل الکتریکی که سنگین و گران قیمت هستند را می‌توان با تسمه‌های مخصوص در جای خود محکم کرد، آیینه‌ها، قاب عکس‌ها و لوسترها باید به وسیله قلاب بسته، آویزان و محکم شوند، از نصب تابلو در بالای مبل و تختخواب خودداری کنید، تخت خواب را در کنار پنجره قرار ندهید و بر روی شیشه‌ها برچسب ضربدری بزنید.

وی همچنین توصیه کرد: به وسیله دو تسمه اطراف آبگرمکن را به دیوار وصل کنید و دقت کنید که مسیر خروج اتاق‌ها بسته نباشد و از قرار دادن میز و صندلی و وسایل در جلوی درب‌ها خودداری کنید، کف خانه را از سیم‌های برق و دیگر وسایل مانند اسباب‌بازی‌ها و لباس پاک کنید، بالا و پایین پلکان محافظ بگذارید و اگر از موکت روی پلکان استفاده می‌کنید، حتما با پیچ و مهره آن را کاملا محکم کنید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج