adexo3
۶۲۱۰۲۹
۴ نظر
۵۰۰۹
۴ نظر
۵۰۰۹
پ

خودروسازها گران کردند، مشتری ها نخریدند

طی هفته جاری برخی خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش دادند، اما این موضوع نتوانست در بازار رکود زده خودرو موثر واقع شود.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: طی هفته جاری برخی خودروسازان قیمت محصولات خود را افزایش دادند، اما این موضوع نتوانست در بازار رکود زده خودرو موثر واقع شود.

در این زمینه برخی نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت می‌گویند که افزایش قیمت ایجاد شده تاثیر اندکی در بازار داشته؛ چراکه بازار خودرو کشش افزایش قیمت بیش از این را ندارد بنابراین تحولات قیمتی از سوی خودروسازان حاشیه قیمتی میان کارخانه و بازار ایجاد نکرده است.

به گفته آنها، در حال حاضر قیمت کارخانه و بازار این خودروها فاصله چندانی با هم ندارد و دلیل آن رکود و کاهش تقاضا در بازار خودرو است؛ این کارشناسان همچنین تقاضای اندک برای خرید این خودروها را عامل مهم دیگری در عدم شکل‌گیری حاشیه قیمتی برای این خودروها عنوان می‌کنند.هر چه که هست، به‌دنبال افزایش قیمت ۵ میلیون تومانی سراتو اتومات آپشنال از سوی شرکت سایپا قیمت این خودرو در بازار و کارخانه یکسان شده است. این خودرو هم‌اکنون در بازار ۱۰۴ میلیون تومان معامله می‌شود. دیگر محصول سایپا که با افزایش مواجه شد چانگان سی‌اس اتومات است که قیمت کارخانه و بازار آن ۲۰۰ هزار تومان تفاوت دارد.

این خودرو هم‌اکنون ۶۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.در این بین تیبا۲ نیز به‌دلیل افزایش قیمت ۸۰۰ هزار تومانی‌اش از سوی شرکت در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است؛ این خودرو هم‌اکنون در بازار با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد که تفاوت ۱۴۰ هزار تومانی با کارخانه دارد. مدل صندوق‌دار این خودرو هرچند از سوی شرکت تغییری نداشته است اما در بازار با افزایش قیمت مواجه شده است؛ این خودرو با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی‌ هم‌اکنون ۲۶ میلیون تومان معامله می‌شود.کارشناسان دلیل تغییرات اندک قیمتی در بازار را وضعیت نامناسب در بازار خودروهای داخلی و رکود می‌دانند که این موضوع بر روند اندک فروش در بازار خودروهای داخلی در اولین هفته آبان‌ماه اثر خود را بر جای گذاشته و بر رکود بازار افزوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خجالت بکشید ب عراق پرایدو میدین 3تومن تیبارو میدین 4تومن اینجا هی برا ماگرونش میکنید اونم 22پرایدکم مگه براتون

    • شهرام سلیمانی

      انشاا.. مردم متوجه بشوند و با عزم ملی به تمام این گرانی ها یک بله محکم بدهند و همه در جهت تحریم خودروسازان بپاخبزند.

    • بدون نام

      اول سال حقوق کارمندای بدبخت چندغاز زیاد میشه ولی قیمت خودروهای داخلی هفته ای یکبار بالا میره،بدبختی هم اینجاست که کارمند جماعت فقط میتونه همین ابوطیاره هاروسوار شه البته اونم قسطی،خدایا صدای مارو میشنوی؟؟؟؟

    • بدون نام

      خودرو ساز بی کیفیت تقلای بیخود میکند باید جمع کند و برود . من یک 405 ده سال کارکرده دارم و پول تبدیل به مدل جدید را هم دارم ولی با هر کس مشورت میکنم میگه همون قدیمی رو نگهدارم. و این یعنی تیر خلاص به خودرو ساز ایرانی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج