اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۶۲۱۷۴۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

مخالفت انگلیس با استقلال کاتالونیا از اسپانیا

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز جمعه اعلام کرد که لندن رأی مجلس کاتالونیا به استقلال از اسپانیا را به رسمیت نمی‌شناسد.

خبرگزاری ایرنا: یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز جمعه اعلام کرد که لندن رأی مجلس کاتالونیا به استقلال از اسپانیا را به رسمیت نمی‌شناسد.

یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس گفت که این کشور 'اعلام یک‌جانبه استقلال کاتالونیا را از سوی مجلس محلی کاتالان به رسمیت نمی‌شناسد. این رأی بر پایه همه‌پرسی استقلال کاتالونیا از اسپانیا صورت گرفته، دادگاه قانون اساسی اسپانیا آن را غیرقانونی اعلام کرده بود.'

وی افزود: 'ما خواستار حاکمیت قانون، احترام به قانون اساسی اسپانیا و حفظ یکپارچگی اسپانیا هستیم.'

پیش‌ازاین دونالد توسک رئیس شورای اروپا نیز با انتشار پیامی در توییترش گفت: برای اتحادیه اروپا چیزی تغییر نکرده است. اسپانیا تنها مخاطب ما است؛ امیدوارم دولت اسپانیا زور استدلال را مرجح بداند نه استدلال زور را.

اکثریت استقلال‌طلب نمایندگان مجلس محلی ایالت نیمه خودمختار کاتالونیای اسپانیا بعدازظهر جمعه به پیشنهاد تشکیل جمهوری کاتالان به‌عنوان کشور مستقل، حاکم، دمکراتیک و اجتماعی و درنتیجه جدا شدن و استقلال آن از اسپانیا رأی داد.

تصویب این طرح پس‌ازآن صورت گرفت که سنای اسپانیا، اقدامات پیشنهادی دولت مرکزی را بر اساس ماده ۱۵۵ قانون اساسی‌ برای بازگرداندن قانون به کاتالونیا پذیرفت.

دولت اکنون بر اساس این ماده، اجازه دارد که فورا «کارلس پوجدمونت» رئیس دولت محلی کاتالونیا، «اوریول جونکراس» معاون وی و اعضای دولت این ایالت را برکنار کند.

تصویب طرح استقلال کاتالونیا در مجلس در حالی‌ صورت گرفت که احزاب مخالف استقلال، در اعتراض به اقدام پارلمان، قبل از رای گیری نشست را ترک کرده بودند.

این اقدام استقلال طلبان برای اعلام استقلال که با 70 رای موافق، 10 رای مخالف و 2 رای سفید ممتنع صورت گرفت به این دلیل بود که با مشخص نشدن نمایندگانی که به استقلال رای مثبت داده اند، دادگاه نتواند آنها را محکوم کند. نمایندگان استقلال طلب توافق کرده بودند که همگی رای مثبت ندهند، تا موافقان و مخالفان این طرح مشخص نشود و دادگاه نتواند موافقان را محکوم کند، به همین دلیل، برخی‌ ها رای منفی‌ و برخی‌ دیگر رای سفید دادند.

کاتالونیا ایالتی نیمه خودمختار با هفت میلیون و ۵۲۳ هزار تن جمعیت در شمال شرق اسپانیاست که خواستار استقلال از دولت مرکزی می باشد و از لحاظ مالی و بانکی و امور بندری، مهم ترین بخش اسپانیا به ‌شمار می‌رود.

جدایی‌خواهان کاتالونیا معتقدند جدایی این ایالت از دولت مرکزی به سود آن خواهد بود چرا که 27 درصد صادرات اسپانیا از این منطقه صورت می گیرد و مقصد 25 درصد گردشگران اسپانیا نیز کاتالونیاست.

همچنین معتقدند سهمی که کاتالونیا از دولت مرکزی می‌گیرد ۱۵ میلیارد یورو کمتر از سهمی است که کاتالونیا به خزانه مرکزی می‌پردازد.

ایالت کاتالونیا در روز یکم اکتبر (9 مهر ماه) همه پرسی‌ را برگزار کرد که بر اساس قانون اساسی اسپانیا غیرقانونی اعلام شد و دادگاه قانون اساسی اسپانیا در هفتم سپتامبر این همه پرسی را معلق کرد. ولی حکومت کاتالونیا اعلام کرد حکم این دادگاه برای کاتالونیا معتبر نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج