adexo3
۶۲۱۸۶۳
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

قیمت نفت بالاخره به رقم جادویی ۶۰ دلار رسید

روز جمعه با حمایت بزرگترین تولیدکنندگان نفتی از تمدید توافق کاهش تولید، و با افت دلار از بالاترین مقادیر ۳ ماهه خود، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کرد.

خبرگزاری مهر: روز جمعه با حمایت بزرگترین تولیدکنندگان نفتی از تمدید توافق کاهش تولید، و با افت دلار از بالاترین مقادیر ۳ ماهه خود، قیمت‌های نفت حدود ۲ درصد جهش کرد و قیمت بنچ‌مارک جهانی نفت، برنت، به بالای ۶۰ دلار افزایش یافت.

طبق اعلام دبیر اوپک، عربستان سعودی و روسیه، قبل از دیدار سیاست‌گذاری ۳۰ نوامبر، حمایت خود را از تمدید توافق کاهش تولید به رهبری اوپک، به مدت ۹ ماه بیشتر از موعد اصلی، اعلام کردند. توافق فعلی اوپک و تولیدکنندگان مهم دیگر تا ماه مارچ ۲۰۱۸ معتبر است.

قیمت نفت خام در روز جمعه با ۱.۹ درصد یا ۱.۱۴ دلار افزایش در ۶۰.۴۴ دلار به ازای هر بشکه تثبیت شد. قیمت این بنچ‌مارک نفتی قبلا در اواسط روز رکورد ۶۰.۵۳ دلار برای هر بشکه را هم ثبت کرده بود که بیشترین میزان آن از جولای ۲۰۱۵ و بیش از ۳۵ درصد بالاتر از حداقل قیمت ۲۰۱۷ این شاخص نفتی بود که در جون ۲۰۱۷ به آن دست یافته بود.

نفت خام نیمه سنگین تگزاس غرب آمریکا جلسه خرید و فروش را با ۱.۲۶ دلار یا ۲.۴ درصد افزایش به پایان رساند و در قیمت ۵۳.۹۰ دلار برای هر بشکه تثبیت شد. این شاخص نفتی در طول این جلسه معاملات رکورد ۵۳.۹۸ دلار برای هر بشکه را برای خود ثبت کرد که بالاترین میزان آن از اوایل مارچ تا کنون است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چیش ب مردم میرسه!بالا بره جیب بعضیا پر تر میشه میاد پایین بدبختیش سر مردم می افته

    • بدون نام

      نفت که به 120دلاررسیده بود که هیچ گلی به سر مردم نزد انشاالله بشه یک دلار وما راحت بشیم که حداقل پولش نمیشه خرج آقازاده ها

    • بدون نام

      خوش به حال آقایان و آقازاده های عزیزشون!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج