adexo3
۶۲۲۴۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

روايتی از غيبت ناطق در جامعه روحانيت مبارز

حجت‌الاسلام مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در مورد جلسات اين تشكل سياسي و اعضاي غايب آن از جمله ناطق نوري و حسن روحاني توضيحاتي داده است. او معتقد است كه ديدار اخير اعضاي جامعه روحانيت مبارز با روحاني را نبايد بازگشت روحاني به جامعه تلقي كرد زيرا روحاني اساسا با جامعه روحانيت مبارز قهر نبوده است.

خبرگزاری ایلنا: حجت‌الاسلام مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در مورد جلسات اين تشكل سياسي و اعضاي غايب آن از جمله ناطق نوري و حسن روحاني توضيحاتي داده است. او معتقد است كه ديدار اخير اعضاي جامعه روحانيت مبارز با روحاني را نبايد بازگشت روحاني به جامعه تلقي كرد زيرا روحاني اساسا با جامعه روحانيت مبارز قهر نبوده است.
سخنگوي جامعه روحانيت در مورد آن ديدار توضيح داد: «چند نكته در اين ديدارمطرح بود كه يكي از آنها تبريك آغاز دوره دوم رياست‌جمهوري آقاي روحاني بود، البته در دوره اول هم هياتي از جامعه روحانيت با آقاي رييس‌جمهور براي عرض تبريك ديداري با ايشان داشتند. نكته دوم اين ديدار به تعبير آقاي تقوي زيارت الاخوان بود مبني بر اينكه يك نشست دوستانه و نه رسمي برگزارشد، نكته سوم هم اين بود كه جامعه روحانيت مبارز همواره از روساي جمهوري كه مورد تنفيذ رهبرانقلاب قرار مي‌گيرند، حمايت مي‌كند و وظيفه خود مي‌داند در شرايطي كه لازم است كمك و ديدگاه‌هاي خود را به دولت منتقل كند و اين انتقال ديدگاه‌ها از راه خيرخواهي براي رهبران جامعه اسلامي است.
يكي از نكات ديدار رييس‌جمهور اين بود كه مصادف با مواضع رييس‌جمهور در مقابل لفاظي و سخنراني بسيار سخيف ترامپ رييس‌جمهور امريكا شد، كه واكنش بسيار مناسبي را نشان دادند و در اين راستا حجت‌الاسلام تقوي در ديدار جامعه روحانيت با روحاني بيان كرد كه مواضع اخير شما در برابر رييس‌جمهور امريكا قابل تقدير و تشكر است». وي با تاكيد بر اينكه روحاني «هيچگاه قهر نكرده بود كه بخواهد باز گردد» گمانه بازگشت روحاني به جامعه روحانيت مبارز را از اساس اشتباه دانست و در مورد عدم شركت روحاني در جلسات نيز گفت: « شركت نكردن ايشان هيچگاه به معني اينكه انگيزه‌اي براي نيامدن‌شان، مطرح نبود. براي ما عدم حضور ايشان در جلسات جامعه روحانيت معنادار نيست، چرا كه جزو بنيانگذاران جامعه روحانيت مبارز هستند و در اساسنامه آمده است كه بنيانگذاران از اعضاي دايمي هستند».
وي همچنين در مورد تحليل ديگر مبني بر چرخش روحاني به سمت اصولگرايان گفت: «آقاي روحاني، آقاي روحاني است. به نظرم مي‌آيد با اين شفافيت و صراحت نمي‌توان گفت كه ايشان از مجموعه اصولگرايان خروج يا عدول كرده است، بلكه آنچه كه الان مي‌توانيم بگوييم اين است كه رفتاري كه بعد از انتخابات از خود بروز داد حاكي از آن است كه مواضعش به مواضع رهبري بسيارنزديك شده و اصولگرايان هم همين را مي‌خواهند». سخنگوي جامعه روحانيت در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در مورد عدم حضور ناطق نوري در جلسات جامعه روحانيت مبارز گفت: « به صورت مكرر ديدارهاي دوستانه يا به طور رسمي و خصوصي گفت‌وگو براي حضور ايشان برگزار شده است.
شخصا به دفتر ناطق نوري و در مدرسه‌اي كه در شميرانات دارند، رفته‌ام و با او درباره حضورش در جامعه روحانيت تقاضا و صحبت كرده‌ام و ‌دوستان ديگري هم با ايشان صحبت كرده‌اند. حتي گاهي در اين باره در حاشيه نشست‌هاي مجمع تشخيص مصلحت با او گفت‌وگو شده است و آيت‌الله موحدي كرماني با آقاي ناطق نوري صحبت كرده‌اند اما اظهار علاقه و آمدن نمي‌كنند و دليل آن را اظهار نكردند». وي در ادامه تاييد كرد كه دلخوري ناطق نوري به خاطر سكوت جامعه روحانيت مبارز در دوران رياست‌جمهوري احمدي‌نژاد است و گفت: « به تعبيري مبناي نيامدن آقاي ناطق‌نوري عدم رضايتش از مناظره‌ انتخاباتي سال ۸۸ بود كه آقاي احمدي‌نژاد داشت و اينكه جامعه روحانيت مبارز در حمايت از ايشان موضع‌گيري نكرد». مصباحي مقدم در مورد تكرار حضور آقاي ناطق در تريبون‌‌‌هاي عمومي مثل نماز جمعه نيز گفت: «بسيار خوب است كه ايشان ورود پيدا كند و از اين موضوع استقبال مي‌كنيم، ‌لذا ناطق نوري را يك اصولگراي بنيادي، اساسي و بدون مناقشه مي‌دانم و همواره هم گفته‌ام ايشان اگر به محافل و مجامع عمومي سخنراني برگردند، بسيار خوب است».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج